anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;92779 schreef : voor het mooie moet hij nog steeds even uitgelijnd worden, maar dat heeft toch geen zin met de elandrun voor de boeg.
Ho... dat heeft weldegelijk zin met de elandrun voor de boeg. Een goed uitgeleinde wagen kun je een stuk naukeuriger over het circuit heen smijten. Het moet naderhand hooguit een keer over.

Als het laten doen geen optie is, of er is geen laserbank ter beschikking (vast wel bij terberg) dan is de meetlint methode ook bruikbaar voor de sporing. Dat is dan beter dan niets, 4 mm (+- 1mm) dichter bij elkaar voor op de band t.o.v. achter op de band.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
continue bergrem? dat is snelheidsverlies man, ik weet wat leukers:+...
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
weet je, we gaan het samen wel uitvechten met de rondetijden:D, zorg jij ook maar even dat je met goede riemen aan de start staat dan komt het helemaal goed!

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zaterdag krijgt deze een andere carburateur, de tijdelijke die ik erop gezet had is net zo bagger als de oude, een stationair van heb ik me jou daar en een co van minstens 15%. volgas rijd hij wel erg lekker pittig maar een verbruik van 1 op 4 is niet om over naar huis te schrijven
wel errug gaaf dat hij met 3 losse bougiekabels de strijd pas na een halve minuut opgeeft en met 2 losse bougiekabels gewoon heel droog "prima" blijft lopen (was te lui om de motor via contact uit te zetten)
naast de carb wil ik eventueel gelijk de remmen voor weer even up to date brengen door het spul wat op de vorige voorwielophanging zat te plaatsen.
moet weer een zaterdagje kunnen vullen dacht ik zo.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;94731 schreef : wel errug gaaf dat hij met 3 losse bougiekabels de strijd pas na een halve minuut opgeeft en met 2 losse bougiekabels gewoon heel droog "prima" blijft lopen
Is dat een 'onconventionele valseluchttest' net als dat geintje met de stationairafstelling van de carburateur op 400 tpm zetten?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in dit geval gaat het niet op, omdat de carb gigarijk staat omdat ie op normaal niveau niet af te stellen valt.
de motor die eerst in de rode lag kon ik toen die carb nog goed was op 350 toeren krijgen, hij loopt dan niet netjes, maar hij loopt wel! teken dat in principe alles in orde is! (minste of geringste foutje in vacuum,ontsteking,brandstof is dan genoeg om de auto af te laten slaan)
oh man, had ik dat ene boutje nou maar niet vergeten:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;94738 schreef : hahahaha nou nee, als het goed is niet
in dit geval gaat het niet op, omdat de carb gigarijk staat omdat ie op normaal niveau niet af te stellen valt.
Klinkt bekend... hoe is dit op te lossen? Carb revisie of opgeven en verse plaatsen?