show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 17:42 #761095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Vario tweaken voor de Elandrun? Nergens voor nodig. Bergrem derop en gassen maar :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 17:43 #761097 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;92779 schreef : voor het mooie moet hij nog steeds even uitgelijnd worden, maar dat heeft toch geen zin met de elandrun voor de boeg.


Ho... dat heeft weldegelijk zin met de elandrun voor de boeg. Een goed uitgeleinde wagen kun je een stuk naukeuriger over het circuit heen smijten. Het moet naderhand hooguit een keer over. ;D

Als het laten doen geen optie is, of er is geen laserbank ter beschikking (vast wel bij terberg) dan is de meetlint methode ook bruikbaar voor de sporing. Dat is dan beter dan niets, 4 mm (+- 1mm) dichter bij elkaar voor op de band t.o.v. achter op de band.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 18:47 #761114 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
ja ik kan nu wel de auto perfect gebalanceerd en uitgelijnd krijgen, ik weet wel zeker dat hij na de elandrun toch weer anders rijd:)

continue bergrem? dat is snelheidsverlies man, ik weet wat leukers:+...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 19:32 #761128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Helegaar niet. Je gaat er toch niet harder dan zestig dus dan is dat continu op- en terugschakelen alleen maar hinderlijk, irritant, tijdvretend etc etc ad infinitum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 19:34 #761129 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
en je max koppel icm de goede overbrenging dan:+

weet je, we gaan het samen wel uitvechten met de rondetijden:D, zorg jij ook maar even dat je met goede riemen aan de start staat dan komt het helemaal goed!:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 18:01 #762984 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
wie riep ook alweer zo hard dat hij dit weekend niets te doen had:D

zaterdag krijgt deze een andere carburateur, de tijdelijke die ik erop gezet had is net zo bagger als de oude, een stationair van heb ik me jou daar en een co van minstens 15%. volgas rijd hij wel erg lekker pittig maar een verbruik van 1 op 4 is niet om over naar huis te schrijven

wel errug gaaf dat hij met 3 losse bougiekabels de strijd pas na een halve minuut opgeeft en met 2 losse bougiekabels gewoon heel droog "prima" blijft lopen (was te lui om de motor via contact uit te zetten)

naast de carb wil ik eventueel gelijk de remmen voor weer even up to date brengen door het spul wat op de vorige voorwielophanging zat te plaatsen.

moet weer een zaterdagje kunnen vullen dacht ik zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2009 18:04 #762985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;94731 schreef : wel errug gaaf dat hij met 3 losse bougiekabels de strijd pas na een halve minuut opgeeft en met 2 losse bougiekabels gewoon heel droog "prima" blijft lopen


Is dat een 'onconventionele valseluchttest' net als dat geintje met de stationairafstelling van de carburateur op 400 tpm zetten? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 18:21 #762991 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
hahahaha nou nee, als het goed is niet

in dit geval gaat het niet op, omdat de carb gigarijk staat omdat ie op normaal niveau niet af te stellen valt.

de motor die eerst in de rode lag kon ik toen die carb nog goed was op 350 toeren krijgen, hij loopt dan niet netjes, maar hij loopt wel! teken dat in principe alles in orde is! (minste of geringste foutje in vacuum,ontsteking,brandstof is dan genoeg om de auto af te laten slaan)

oh man, had ik dat ene boutje nou maar niet vergeten:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2009 21:28 #763030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
als ie op 1 cilinder blijft lopen, moet er inderdaad wel iets bijzonders aan de hand zijn, want normaal is met 2 al niet stabiel (enkele seconden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2009 22:52 #763085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;94738 schreef : hahahaha nou nee, als het goed is niet

in dit geval gaat het niet op, omdat de carb gigarijk staat omdat ie op normaal niveau niet af te stellen valt.


Klinkt bekend... hoe is dit op te lossen? Carb revisie of opgeven en verse plaatsen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD