anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Typisch dragrace truukje om heel even heeeeele koude lucht je motor in te blazen...
Waterbak om de intercooler en vol met koud ijswater gooien. Stikstof is nog net even wat effectiever.
Nutteloos voor langere ritten omdat je geen flow door je IC hebt...
- V300 register
- Verbannen
-
dat is iets kouder dan ijswater

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vloeibare stikstof is een stuk kouder; het gaat van vloeistofvorm naar gasvorm bij bijna 200 graden onder nul.
Droogijs is "goedkoper" te maken en is vaak voldoende koud om de boel genoeg teruggekoeld te krijgen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er ging blijkbaar iets niet helemaal goed in dat bericht. Het verhaaltje had wat langer en beter uitgewerkt moeten zijn? :confused:antiekeradio;91657 schreef : ah, dry ice is volgens mij koolzuursneeuw
dat is iets kouder dan ijswater
Dat ijswaterverhaal was bedoeld als een goedkoper alternatief voor het dry-ice koelen volgens hetzelfde principe.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
deze auto krijgt airco! origineel voor een B14
alle onderdelen heb ik vanmiddag van een sloper in leidschendam gedemonteerd, ik vond de bedrading zo'n grote puinzooi dat ik dat lekker zelf opnieuw ga doen.
systeem was ook compleet leeg, dus ook daar moet nog even naar gekeken worden:)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan de condensor vernieuwen, en de koelerunits voor de radiateur en in de kachelunit en alle slangen doorspoelen en dan inbouwen die handel:) afvullen doe ik ook gelijk bij terberg, no problem.
moet nog even het ledenmenu induiken voor bedrading e.d., maar als dat ongeveer vergelijkbaar is als in een terminal trekker, is een bundel van amper 7 draden, een schakelaar en een controlelampje alles wat ik nodig heb. (en de schakelaar zit al in het verwarmingspaneel!)