anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik vermoed echter dat ik een carb geplaatst heb die ik niet voor niets van een andere auto afgehaald heb... dat wordt morgen even een jerrycannetje diesel vullen, dan kan ik daar een goede lekker mee schoonboenen en die verder reviseren:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;94860 schreef : hangt er puur vanaf wat het probleem met de carb is, vaak is een revisiekitje voldoende om een carb weer helemaal op te frissen,
ik vermoed echter dat ik een carb geplaatst heb die ik niet voor niets van een andere auto afgehaald heb... dat wordt morgen even een jerrycannetje diesel vullen, dan kan ik daar een goede lekker mee schoonboenen en die verder reviseren:)
Dat probleem heb ik niet, de carb van streepje komt van het originele blok... die met 80.000 km ook al aan gruzelementen lag. :hmmz: Diesel heb ik gelukkig zat, dus toch maar eens zo'n revisie setje bestellen en de carb aanvallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
men neme dit:
en stapsgewijs...
.
et voila een compleet kale carburateur., op een setje messing pasbussen en een niet te demonteren sproeier na.
de losse onderdelen zei u?
wat me nog opviel voordat ik de carb uit elkaar trok was dat de 2e trap nogal moeizaam ging, dit kwam door het volgende:
d?ar (zie schroevendraaier) is de "voetplaat" wat de "arm" voor de mechanische beweging van het tweedetrapmechanisme vormt krom,
wat ervoor zorgt dat:
dat asje onder een hoek komt te staan, en zo niet "soepel" de tweede trap kan openen. de complete as trek ik van een andere carburateur af (plaatje zit geklonken), ik heb gelukkig nog een 2e carburateur van exact ditzelfde type, want ik zag dat dit mechanisme bij een 104 carb al anders is!! (zelfde werking, andere onderdelen)
deze carburateur en een groot aanbod van de losse onderdelen zijn inmiddels volledig schoongeborsteld en liggen nu in een emmer diesel te sudderen, morgenmiddag ontvetten en in elkaar bouwen, icm een W250.2 revisiekitje en nog wat donoronderdeeltjes:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
kun je ook met de hamer op het aambeeld weer recht krijgen

maar als je een goed asje hebt liggen is dat net zo makkelijk natuurlijk.
Wat ga je doen met de borging van de gasklepschroeven? is de draad in de assen nog heel na het eruit draaien van de geklonken schroefjes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
evt weer klinken als de boel weer in elkaar zit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
weet niet of dit ook geldt voor de roet aanslag in de luchtbuis (en op de choke klep); maar die dikke olie+zand korsten aan de buitenkant gaan er mooi me af.
@Anjo let trouwens goed op die plastic velletjes die de lagering vormen van de gasklepassen. Als die ingesleten zijn, krijgt de as speling.
je kunt die vervangen, bij de dealer kosten die velletjes iets van 2,50.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dat lost echt ALLES op (inclusief rubber membraampjes etc, dus dat kan alleen als de carburateur helemaal uit elkaar ligt)
Je kunt ook gewoon benzine gebruiken. Dit moet ook in een afgesloten bak.
lost vrijwel hetzelfde zooi op als diesel, maar je hoeft naderhand niet meer te ontvetten. Het stinkt wel net zo erg als thinner.
schoonmaken in diesel + naderhand ontvetten is waarschijnlijk de makkelijkste en minst stinkende optie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dit is eigenlijk de lowbudget versie van parelstralen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.