show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-01-2009 16:54 #752897
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
maar wat gaat er nou met de rode 340 gebeuren dan??
ik mis de clou een beetje denk ik
ik mis de clou een beetje denk ik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2009 17:01 #752899
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
lol, rode is het waggi waar ik nog lekker in kan scheuren als de blauwe onder het mes/sleutel gaat. en ik wil straks liever niet dat m'n pa straks met de turbo rijdt (hoezo turbo uit laten draaien??)
dan de rode:
krijgt de complete aandrijflijn van de blauwe (motorkoppeling/versnellingsbak) scheelt een ton met de motor die nu in de rode ligt, diff is beginnend aan het overlijden etc. ook de sportauspuff wordt weer volledig origineel, evt met verchroomde tip.
motorbundel overbouwen + fuell cutoff etc. interieurbundels vernieuwen
dan optiepakket:
- matzwarte motorkap
- koplampwissers
- glt tellerset
- glt spoiler
- lichtmetaal wat er nu onder zit
- leren interieur
en dan is die rijtechnisch weer netjes, strak en origineel.
dan de rode:
krijgt de complete aandrijflijn van de blauwe (motorkoppeling/versnellingsbak) scheelt een ton met de motor die nu in de rode ligt, diff is beginnend aan het overlijden etc. ook de sportauspuff wordt weer volledig origineel, evt met verchroomde tip.
motorbundel overbouwen + fuell cutoff etc. interieurbundels vernieuwen
dan optiepakket:
- matzwarte motorkap
- koplampwissers
- glt tellerset
- glt spoiler
- lichtmetaal wat er nu onder zit
- leren interieur
en dan is die rijtechnisch weer netjes, strak en origineel.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2009 17:08 #752903
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
En de blauwe wordt jouw Turbootje?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2009 17:18 #752908
door Anjo van den Akker
blauwe wordt de daadwerkelijke project auto.
ik zocht een knetterharde basis waar velen wel tevreden mee zouden zou zijn. de keuze van overspuiten + dinitroll behandeling was alsnog snel gemaakt. liever nu een dikke duit geld uit gaan geven om de hele body goed te behandelen, als over 5 jaar een rotte auto hebben dat het van gelaste stukken chassisbalk moet hebben.. zeg niet dat daar wat mis mee is, maar je kan het beter voor zijn als moeten behandelen.
blauwe; eerst de turbo er netjes in leggen. intercoolersysteem aanpassen, uitlaat aanpassen, nieuwe motorbundel maken en het een en ander aan brandstofvoorziening e.d. herzien. handbak eronder met co2 sper diff.
onderstel nog wat aanpassen, remvloeistof verversen en blokken vernieuwen.
dan is hij in principe al scheurbaar, en dat blijft hij dan even. waarop ik eerst de nieuwe audio inbouw, kijk waar welke kabels heen moeten. ondertussen even flink sparen en dan een soort van tegelijk de dinitroll behandeling en de auto overspuiten uitvoeren. daarna weer heel geil opbouwen, en nog wat verder het interieur aanpassen.
ik zocht een knetterharde basis waar velen wel tevreden mee zouden zou zijn. de keuze van overspuiten + dinitroll behandeling was alsnog snel gemaakt. liever nu een dikke duit geld uit gaan geven om de hele body goed te behandelen, als over 5 jaar een rotte auto hebben dat het van gelaste stukken chassisbalk moet hebben.. zeg niet dat daar wat mis mee is, maar je kan het beter voor zijn als moeten behandelen.
blauwe; eerst de turbo er netjes in leggen. intercoolersysteem aanpassen, uitlaat aanpassen, nieuwe motorbundel maken en het een en ander aan brandstofvoorziening e.d. herzien. handbak eronder met co2 sper diff.
onderstel nog wat aanpassen, remvloeistof verversen en blokken vernieuwen.
dan is hij in principe al scheurbaar, en dat blijft hij dan even. waarop ik eerst de nieuwe audio inbouw, kijk waar welke kabels heen moeten. ondertussen even flink sparen en dan een soort van tegelijk de dinitroll behandeling en de auto overspuiten uitvoeren. daarna weer heel geil opbouwen, en nog wat verder het interieur aanpassen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-01-2009 19:20 #753258
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
OK, dan snap ik hem weer.
Ej, maar als de body echt zo hard is kun je het beste met die dinitrol behandeling beginnen!!
Ej, maar als de body echt zo hard is kun je het beste met die dinitrol behandeling beginnen!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 19:39 #753267
door Anjo van den Akker
is een optie, maar ik moet nog aardig wat customiseren/aanpassen e.d., daarnaast verpest lassen aan de voorbalk en chassisdelen de coating aan de andere zijde van het materiaal en dus de binnenzijdes van de balken, dus liever eerst ervoor zorgen dat de motor er fully loaded ingepleurd kan worden, beugels montagepunten e.d. allemaal voorbereid, en dan de dinitroll behandeling:yesyes:
na het lassen maar voor de dinitrollbehandeling moet ik daar ook een of andere bescherming zien te krijgen, zal er wel een of ander zwaar vet tegenaan gooien, spoelt weg met de dinitrollbehandeling en waar vet zit roest het niet:D
na het lassen maar voor de dinitrollbehandeling moet ik daar ook een of andere bescherming zien te krijgen, zal er wel een of ander zwaar vet tegenaan gooien, spoelt weg met de dinitrollbehandeling en waar vet zit roest het niet:D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 20:04 #753276
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Spuit er spuitprimer op. Houdt het wel een halfjaartje vol.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 20:25 #753285
door Anjo van den Akker
juist niet, want ondanks dat er bij de dinitroll behandeling eerst de holle ruimtes met water onder hoge druk gereinigd worden, krijgt dat de spuitprimer niet weg! en daarmee is de ruimte tussen spuitprimer en daadwerkelijk chassis door het luchtvochtigheidsgehalte tijdens het aanbrengen van de spuitprimer bijzonder roestgevoelig!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 21:42 #753310
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Dat is wat hij zei...
en een Dinitrolbehandeling is specifiek voor holle ruimtes.

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 20:17 #753468
door Anjo van den Akker
ja op deze manier wordt ik ook wel nieuwschierig..
ik vind het niet erg als er een keer offtopic gepost wordt, maar een vreemd voorstel wat toch niet serieus bedoeld is of 25 offtopic berichten achter elkaar is me een beetje t?, daar hebben we een cafe voor en liever niet in iemands showroom of projecttopic.
vanmiddag ff de olie van de bak verwisseld, nog geen gruisdeeltje staal te zien. maar wel een behoorlijk punt van kritiek, er zat verkeerde olie in! de olie was wat bruinachtig, maar voelde toch echt niet aan als 80w90! eerder iets in de richting van de helft van die viscociteit!
vond namelijk dat de bak nogal wat herrie maakte, en een paar rare geluidjes met zich meedroeg. na een proefritje met de verse olie (kon niet harder als 90 in 't dorp) leek het iig al een stuk minder. onder de auto is alles goed mbt de vario + vacuumsysteem, ook in het primair even 2x 50cc atf op laten zuigen. toch schakelt hij nog steeds niet goed op, en de bergremschakelaar maakt ook maar weinig verschil in toeren (al is het verschil wel merkbaar!), morgen het emvk en tacho er maar eens uit slopen, en dat maar even inspecteren. spareparts genoeg:)
ik vind het niet erg als er een keer offtopic gepost wordt, maar een vreemd voorstel wat toch niet serieus bedoeld is of 25 offtopic berichten achter elkaar is me een beetje t?, daar hebben we een cafe voor en liever niet in iemands showroom of projecttopic.
vanmiddag ff de olie van de bak verwisseld, nog geen gruisdeeltje staal te zien. maar wel een behoorlijk punt van kritiek, er zat verkeerde olie in! de olie was wat bruinachtig, maar voelde toch echt niet aan als 80w90! eerder iets in de richting van de helft van die viscociteit!
vond namelijk dat de bak nogal wat herrie maakte, en een paar rare geluidjes met zich meedroeg. na een proefritje met de verse olie (kon niet harder als 90 in 't dorp) leek het iig al een stuk minder. onder de auto is alles goed mbt de vario + vacuumsysteem, ook in het primair even 2x 50cc atf op laten zuigen. toch schakelt hij nog steeds niet goed op, en de bergremschakelaar maakt ook maar weinig verschil in toeren (al is het verschil wel merkbaar!), morgen het emvk en tacho er maar eens uit slopen, en dat maar even inspecteren. spareparts genoeg:)
Moderators: Mark Smeets