show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 22:52 #746263 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Demperloos geluid vind ik meestal vrij goedkoop klinken eigenlijk. Een absorptiedemper er tussen om de scherpe kantjes er vanaf te halen zodat je ook echt kunt luisteren zonder dat je trommelvliezen scheuren vind ik wel prettig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 23:02 #746274 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
een volledig open rvs uitlaat achter een turbo klinkt eerder heel rally achtig:D

bovendien, leuke lichtshow in 't donker..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 23:07 #746278 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;82363 schreef : bovendien, leuke lichtshow in 't donker..

D?t dan weer wel... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2009 12:41 #746503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;82363 schreef : een volledig open rvs uitlaat achter een turbo klinkt eerder heel rally achtig:D

bovendien, leuke lichtshow in 't donker..


Och, flow-trough dempers zijn een goed alternatief. Wel demping van het geluid, niet van de airflow... rijdt heerlijk en ik ben blij zat ze toch wel wat stiller worden na een tijdje. (al heb ik, om de herrie wat te dempen al een 2.25" demper op een 2.5" uitlaat laten zetten)





Kost wat, maar dan heb je ook iets dat perfect past bij de motor en body. (het is dat de eps uitlaat incl btw en montage 'maar' 400 gulden duurder was dan de officiele excl btw en montage)

Oh, kleinigheidje, dit was hun eerste 4WD celica die ze hadden, ietwat verkeerd ingeschat, ze werden daarna meteen 50% duurder... ruim 7 uur bezig geweest ipv de geschatte 4 uur ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 13:49 #746513 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
er komt in eerste instantie 1 redelijk hoogwaardige absorbtiedemper tussen te hangen, afhankelijk van de geluidsintensiteit wordt dat aantal evt verhoogd tot 2 dempers. een absorbtiedemper is in principe een flow-trough demper.

ik kies er alleen voor om de uitlaat niet uit te besteden maar het zelf te doen, ik hecht het rvs onder de auto, haal hem volledig los en laat hem dan aflassen door m'n pa met tig. een beetje hechten en mig/elektrodelassen kan ik wel, maar om rvs met tig te lassen moet ik nog flink wat oefenen, net als plaatwerklassen:+

qua kosten kom ik dan alsnog aardig ver boven het bedrag van een nieuwe std uitlaat voor onder een 340, en dan maak ik hem nog zelf ook..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 14:00 #746515 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Je moet er wat voor over hebben!:D Maar dan heb je het wel helemaal zoals je het z?lf precies wilde. Het gevoel wat je hebt als het af is, daar kun je geen prijskaartje aan hangen!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2009 14:15 #746518 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
En het feit dat je exact weet hoe is is en het je laatste uitlaat voor die auto zal worden helpen ook. (en je hebt weer wat geleerd...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 14:20 #746519 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
en dan hebben we het alleen nog maar over de uitlaat:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2009 20:40 #746745 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
bij deze vervloek ik de "monteur/assemblagemedewerker" die bij het vastzetten van de voorwielophanging aan het chassis geen momentsleutel gebruikt heeft, en daardoor 3 bouten naar de kut geholpen heeft, je wordt grandioos bedankt:y:




:grr3::grr::flame::grr::grr3::grr::flame::grr3::grr::flame:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2009 22:24 #746753 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Bouten nodig???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD