show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 19:53 #747004 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
updeejt:

we bleken een remmenontluchtingsapparaat te hebben, had ik gisteravond moeten weten:D! ontluchten was met een kwartiertje klaar en gelijk alle vloeistof doorgespoeld. dan hebben we nog de:

+punten

- hij rijd weer!
- hij remt weer!
- hij spoort in principe goed!

-punten

- hij stuurt nogal wat zwaarder met deze nieuwe ophanging..
- hij remt dan wel weer, maar zo ijdel als ik ben wil ik de remmen van m'n oude veerpoten erop hebben (nagenoeg nieuwe schijven+blokken en uitstekende remklauwen) binnenkort nog ff aan de slag dus..
- het stuur staat scheef, zet ik recht voordat hij uitgelijnd gaat worden
- uitlijnen moet voorlopig even uitgesteld worden, ging proefrijden en bij elke bocht was het kluuunk.

auto toen even op de brug gezet, en alle bouten nagetrokken. reactiestang houder bouten aan de linkerkant allemaal halflos (dankjewel volvo!). aangedraaid en met een scheutje loctite ertussen maar het mag niet echt baten. morgen even navragen of daar nieuw draad in te tappen is (anders evt m12 van maken) en al ga ik ze opboren + tappen dan maak ik er links en rechts m12 van. voorlopig rijdt hij prima, ik ben tevreden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:41 #747010 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Daar zit weer perspectief in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 21:11 #747021 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Goed bezig Anjo. Ik hoop voor je dat die 340 wat is!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:29 #747025 door Anjo van den Akker
ik wil hem:+!

het enige nadeel is dat ik de 2e was voor de auto, de eerste belangstellende heeft in principe gewoon voorrang, mits hij met mijn bodprijs akkoord gaat(mijn bod was in principe 75 euri hoger). ik hoor het zondag, en anders moet ik helaas verder zoeken:)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-01-2009 16:46 #747662 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;71286 schreef : van de week trouwens nog contact gehad met een zweeds bedrijf dat vroeger heldere pinkers maakte voor de 300 serie.

unfortunatly the moulds are destroyed and the lenses will no longer be manufactured.

baluuuuuh!

ik zoek die ook!
Ik heb contact met een man op V3M gehad, die ze zelf had gekocht bij dat bedrijf, en zei dat ze ongeveer 80 pond kosten toendertijd --> duur!:no:

Maar hij was van plan om zelf mallen te maken en ze te gaan maken... dus als ik meer hoor van hem, dan za ik je ook tippen Anjo ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 17:06 #747669 door Anjo van den Akker
ja dat heb ik een half jaar ofzo geleden ook gezien. in principe zijn de glaasjes zelf ook te maken, als je een setje goede originele heb (heb ik, nieuw in doos) maar ik heb nog geen zin/tijd gehad om me daarin te verdiepen. leuk voor later.

vandaag een 2e leren interieurtje opgehaald. 100 euri goedkoper als wat ik er nu in heb zitten, maar wel 100x mooier. mooi buitenkansje geweest dus:) 1 stoel heeft er een paar putten in zitten alsof er iets lange tijd op heeft gestaan. maar dat fix ik nog wel.

dus straks in de projectauto leren achterbankie, en een setje zwarte sparco sportstoelen met klapleuning, en in de rode een perfect gaaf volledig leren interieur. allebei met 4 dichte hoofdsteunen:yesyes:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-01-2009 17:10 #747672 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Waar toverd iedereen die mooie leren interieuren toch vandaan?
Ik wil ook een mooi leren interieur :D

Ik heb wel nog een setje knipperlichten liggen, die niet meer mooi zijn... (van de GLT die Joost heeft ingeruild).. Maar die zijn daar dus niet voor te gebruiken? In het glas zitten allemaal van die kleine krasjes ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2009 17:18 #747678 door V300 register

v0lv0freak;83808 schreef : ik zoek die ook!
Ik heb contact met een man op V3M gehad, die ze zelf had gekocht bij dat bedrijf, en zei dat ze ongeveer 80 pond kosten toendertijd --> duur!:no:

Vind je?
Als ik toen het geld had gehad (arme student :no:) had ik ze voor dat bedrag gekocht! Was toen iets van 100 euri, en daarmee net iets te veel voor wat mijn stufi toe liet.

Knap dom van dat bedrijf trouwens, om de mallen te vernietigen. Groot kunnen ze niet geweest zijn dus opslag lijkt me geen probleem, en mallen maken is nou eenmaal het duurste van het hele verhaal dus als je die nog ergens van de plank kan trekken voor een tweede serie: pure winst.

AvdAkker;83815 schreef : In principe zijn de glaasjes zelf ook te maken, als je een setje goede originele heb

Hoe zou je dat willen aanpakken dan?
Ik heb namelijk ooit een poging gewaagd, was niet echt succesvol...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 17:18 #747679 door Anjo van den Akker
en dat zijn de krasjes die je dan waarschijnlijk ook op je nieuwe glaasjes terugvind. ik heb een setje nieuwe, nog in originele verpakking(ook toevallig tegenaan gelopen, old-stock) ze zijn helemaal perfect maar het is gewoon op het moment niet de prioriteit om te kijken hoe ik die krengen na ga maken (zelf gieten is een optie)..

inmiddels heb ik ook sinds vanmorgen bericht over de antraciete dl uit amersfoort, de auto is verkocht en niet aan mij. mocht de koop alsnog niet doorgaan, dan hoor ik dat as dinsdag.

maar ik begin inmiddels al wel met een schuin oogje naar de witte rechtsgestuurde dl 1986 die jack vd bergh aanbied te kijken.. prijsidee incl apk zoals jack aangeeft is ook een beetje mijn richtprijs. het enige bezwaar wat ik tot nu toe op dit moment heb, hoeveel ruzie krijgt de hoofdremcylinder met de turbo downpipe...

zou wel een rete-unieke auto worden, rhd, turbo, uitbouw etc etc etc..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2009 18:49 #747703 door V300 register
Als je voor zo'n ambitieus project gaat zou ik niet haasten... Je kunt wel een rechtsgestuurde kopen, maar ik denk dat linksgestuurd leuker/fijner/beter zou zijn. Er komt er vast nog wel een te koop.
Jammer dat mijn 340 (waar jij de motor van hebt) weg is. Die was behoorlijk goed als je toch de bak en motor en alles vervangt. Die auto was op sommige stukken plaatwerk na behoorlijk hard, en uit '86...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC