anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Als jullie meer weten, dan horen wij het graag in een nieuw topic

Tenzij Anjo echt wil dat ik even wat opschoon hier, dan zorg ik dat er een nieuw topic komt hierover.
(overigens: wel overleggen met de EVC he, voor data en mogelijkheden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;78995 schreef : overigens, ergens achterin m'n hoofd hoor ik een stemmetje met een onwijs gaaf idee, maar dat heeft even iets meer afweging en tijd nodig om definitief te kunnen beslissen, idee is naarboven gekomen door m'n pa. het word behoorlijk drastisch tov huidige plannen maar wel gruwelijk vet! (&nd still streetlegal)
ik heb het helemaal afgewogen, en heb er zelfs een nachtje niet over kunnen slapen, vanavond nog met een gozer gepraat die heel veel motorombouwen doet. het besluit is genomen dit is het gameplan:
de 1.4T in mijn rode lepelen + een 5versnellingsbak achteronderin. randzaken van het blok onder de loep nemen/perfectioneren/aanpassen etc.. om een proffesioneel uitziende en functionerende inbouw te verwezenlijken. blok eruit, std blok erin, en randzaken coaten/verven etc om vervolgens nog steeds legaal rond te rijden.
dan komt het volgende, wat mijn pa voorgesteld heeft. het begon simpel "goh waarom koop je geen andere volvo waar je al die dingen mee doet en hou je deze verder origineel". dit idee kreeg gestalte en ik ging er serieus over nadenken. het game plan luid dan ook:
een nagenoeg schade/roestvrije 340 3drs vinden/kopen, met het liefste zo min mogelijk opties e.d., carroserie moet een 3drs zijn en het moet een mk3 zijn (bouwjaar 86 of 87, gelijk de belasting op die manier ontdoken!) kleur boeit niet, optiepakket boeit niet etc als hij maar knoerdhard is!!.. vervolgens word die auto aan een superstrenge apk keuring onderworpen en de auto word een beetje geprepped, hij krijgt de velgen die nu onder de rode zitten met nieuwe banden, rondom nieuwe schokbrekers en voor nieuwe remmen, misschien de geupgrade remmenset die doeke en diede hebben maar dat is met nieuwe std remmen waarschijnlijk nieteens nodig. vervolgens krijgt deze nieuwe auto de 1.4T volgens m'n proffesionele sexy inbouw en gaat de auto op de autoambulance naar de rdw voor een aangepast kenteken compleet met rijgedragtest/geluidstest en de hele zooi!
daarna gaat de T motor er even uit en een std motortje erin (leen straks de T ook niet meer uit) en word de auto afgeleverd bij een dinitroll station, als de hele onderkant piekfijn in de coating staat word er een bodykit op de auto pas gemaakt en daarna word de auto compleet gestript en gespoten in de groen/zwarte twotone. dan komt de T motor er definitief in en ga ik aan de gang met de wegligging, enkele kreten: rondom schijfremmen, voorremmerij verbeteren (grote schijven + meerzuiger remklauwen), rondom coilovers, stabilisatorstangen, veerpootbruggen en waarschijnlijk nog veel meer! daarna en tussendoor heb ik een uitgebreidere kicker ice liggen en word dat ook retestrak ingebouwd zodat ook de kofferbak lekker vol zit! dan heb ik nog een behoorlijk scala aan accesoires wat ik heb, wat ik wil en wat er nog op moet komen en ook dat zal in de nieuwe auto overgebouwd worden.
een grote afweging was geld. ik heb in de afgelopen 4 weken minder uren gemaakt als de verwachte 60 per week, en heb naast m'n andere uitgaven het toch verwezenlijkt om minstens 1500 euro gespaard te krijgen. ik blijf dan ook zoveel mogelijk sparen en uren maken om m'n rekening flink te laten groeien, zodat geld later niet in de weg staat om de andere auto te perfectioneren. de rode krijgt waarschijnlijk een soortgelijke twotone als de nieuwe auto, maar dat spuit ik zelf bij terberg, omdat het dan toch niet al te netjes hoeft:D de auto rust ik vervolgens uit met een std motor en een vario, want mijn pa stond er op dat de rode dan weer een vario werd, gezien het feit dat hij zo zeurt mag hij de rode straks weer lekker op zijn eigen naam zetten. het lichtmetaal blijft dan btw ook bij de rode, want voor de nieuwe auto komen veel dikkere velgen!
dat was het dus even, anjo gaat aan een tweetal auto's! bij deze worden alle interieur modificaties gestaakt en word er naast onderhoud aan de rode geen geld uitgegeven om de 1.4T ontwikkeling ruimte te geven, en alvast te sparen voor de andere auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Hoeveel jaren trek je hiervoor uit? :woops:
Ik kan me trouwens herrinneren dat je ook van Japanse auto's houdt, en dat je droom was ooit zo'n Jap helemaal om te bouwen met turbo's en al.. Hoe zit het daarmee?
Niet dat ik je daartoe wil stimuleren, maar dit lijkt me toch een meer jaren plan

Heel veel suc6 met je plannen, en hopelijk kun je ze snel in uitvoering brengen, want ik kan niet wachten met lezen en vooral foto's kijken in dit topic !!yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je de motivatie, materialen en de wilskracht hebt wat ik heb, dan zijn projecten ineens niet zo groot meer, en is het enkel geld wat een rol gaat spelen. daarom wil ik daar niet al te moeilijk over doen en nergens een bocht afsnijden om "wat" geld te besparen. dit project wordt echt een hele dikke eyecatcher.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dus binnenkort kunnen we de nieuwe 340 al verwachten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.