show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 17:21 #744010 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Doe Frits de groeten namens de HR-83-PF!:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 15:41 #745226 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
hij lijkt op dit moment aardig verlaagd aan de achterkant:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 15:52 #745229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
m.a.w.: Hij ligt bij je in de trunk?!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 15:53 #745231 door Anjo van den Akker
jepz!!!!!!!!!!:D

gelijk ff een vraagje, hoop dat iemand er antwoord op heeft.

hoe kom ik aan een conformiteitsverklaring? (voor een 5gtt motor)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 15:55 #745234 door 16673-dummy
Daarvoor moet je bij de RDW zijn denk ik.

Kun je 't beste effe bellen, die lui zijn niet zo snel met mailen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 15:59 #745236 door Anjo van den Akker
hehe, die zeggen dat ik er zelf een op moet snorren, of een flinke klap geld moet betalen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 16:02 #745238 door 16673-dummy
Dan snor je d'r geen op, leg je de motor in de wagen en ga je naar een RDW-keurstation als alles klaar is. Dan krijg je een herkeuring. Op zich is er ooit in NL een typegoedkeuring voor die motor geweest.

Nadeel: als ze na al dat werk moeilijk gaan doen ben je flink de sjaak.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 16:04 #745240 door Anjo van den Akker
er is een bestaande typegoedkeuring voor de c1j motor uiteraard, maar voor een renault 5gt, en niet voor een volvo 340.

een bestaande typegoedkeuring moet dus aangepast worden om chassisnummer en motornummer en bijbehorende gegevens samen te voegen.

moet eerst naar een keuringsstation in nieuwegein om het papierwerk dus in orde te maken, en daar word gekeken of de ombouw correct gedaan is. daarna volgt de werkelijke weggedrag en geluidstest in lelystad.

picturezz:

vanmorgen nog even frits meegemaakt achter het stuur. komt aardig op mijn rijstijl neer alleen meer pk's onder de rechtervoet en een stijvere wegligging. zal dus de eerste kilometers behoorlijk moeten wennen aan de vermogenwinst, en offcourse het schakelen (en dan ook nog de sinterplaat:+)

as zaterdag ga ik het voorste subframe vervangen, en de automaat uitwisselen voor een handbak. ik hoop dat ik dat in een dag voor elkaar ga krijgen, maar het moet lukken. daarna word het een andere intercooler zoeken en wat buizen + een goede absorptieDEMPER en dan gaat de T erin gelepeld worden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2008 23:57 #745361 door Anjo van den Akker
hehe, het bezoekje aan erik is een dag vervroegd. m'n handen jeuken gewoon om het subframe te vervangen, en daarmee de schade en driftslijtage voorlopig goed te herstellen. heb vandaag nog even de voortrein opgekrikt, en ik heb het gewoon weer voor elkaar gekregen om m'n wiellagers verrot te rijden. links en rechts is er duidelijk hoorbare slijtage, fuseekogelspeling is ook groter en nu zeker weten apk afkeur, en de buitenste stuurkogels zijn nu ook op te noemen. zelfs het stuurhuis heeft NOG meer speling, echt ongelofelijk:+!

bredere bandenmaat en smijten is dus niet echt bevorderend voor je wielophanging, al hoort het er gewoon bij.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 19:41 #745959 door Anjo van den Akker
het is gewoon ?ngelofelijk, het is nog steeds een vario en hij stuurt en hobbelt nog steeds z'n eigen gang:crazy2:

wel heb ik een hele chique voorwielophanging bij me achterin liggen, heb er met dit weer echter geen zin in om hem er onder te bouwen, het is mij te koud! zal dus nog even op zich laten wachten grrr!

de std 155 brede bandjes vind/vond ik echt 10x niets. heb nu van Erik een heel mooi setje gle velgen 13 inch met 185 breed rubber voor de voorzijde met een all season profiel en dat rijd al een stuk lekkerder.

dan zijn er nog de GOODIES!!

links bleedvalve, rechts spare-elektrische brandstofpomp r5gtt

spare solex r5gtt; klaar voor revisie!

setje keuni's met grote dank aan Erik Buijs!!

en de motorombouw voor mk2 naar mk3.

zit me nu uit te leven om 3 equus metertjes aan de linker a-stijl kap te bevestigen:humor: het is me nu al duidelijk dat zoiets maar tijdelijk is, zit nog niet zoals ik wil.

doel voor januari/februari: een mk3 340 1400 3deurs uit 1986 op de kop zien te tikken, heb al een rode op internet zien staan en als die er goed uit ziet en dan nog steeds te koop is dan gaat dat hem worden.

eerst ga ik me bezig houden met de motorombouw en de basics van het onderstel, zo wil ik zsm schijfremmen achter eronder gaan bouwen. als de schijven passend zijn gaan de voor en achterwielophanging en de motorsteunen/balken eronderuit en de auto op bokken, hele zwikkie laten stralen en poedercoaten en er weer onder bouwen!! niet veel later de paintjob, en van daaruit verder opbouwen.

een 2e auto geeft gewoon alleen maar voordelen, in tussentijd kan ik lekker met de rode blijven crossen dus na elke sleutelsessie hoeft de auto nier perse rijdend te zijn!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC