anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
een rvs demper vraagt echter wel om een complete rvs uitlaatlijn uiteraard dus ik heb straks nog wat te doen:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ander dempingsmateriaal?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de demper die ik besteld heb is een absorbtiedemper, en is als middenpijp te plaatsen, deze demper ga ik op de plek waar origineel de middendemper geplaatst wordt ertussen bouwen.
de downpipe wordt het 1e deel tot waar normaal de flens voor de katalysator zit, 2e deel wordt met flens voor de middendemper, 3e deel deze middendemper zelf, en dan nog het 4e deel, een flens met een pijp naar achteren, alles volgens de originele ophangpunten en gewoon volledig vervaardig uit rvs.
bedoeling is dat hij bij normale rijgedrag en dito toerentallen normaal klinkt, niet storend en niet hard. en zodra het gas open gaat en de boost erbij komt mag hij wel wat meer janken;) blijkt het met deze enkele demper ondanks dat hij volgens het lowsound principe vervaardigd is alsnog teveel herrie, dan komt er nog een ovalen absorbtie einddemper bij:+
het is dat ik alsnog een tikje nieuwjaars korting kreeg op de demper anders had ik hem nog nieteens besteld, wil m'n prioriteit nu stellen op de aanschaf van de 2e 340 zodat ik met het ombouwen kan beginnen:) spullen zat om me voorlopig lekker zoet te houden.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
AvdAkker;82226 schreef : ik ga hier een flensverbinding op maken, zodat bij gelegenheden er zonder al teveel moeite een vervangende buis tussen gezet kan worden om de uitlaatlijn volledig open te maken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;82347 schreef : Ik vroeg me af waarom je die demper er voor bepaalde gelegenheden tussenuit zou willen halen?
Shows/tentoonstellingen e.d. om de 'pure sound' te kunnen horen. Best leuk af en toe.