De Sloopregeling, Het Topic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Stefan;111717 schreef : Ik heb ooit eens begrepen dat er vooral in het Zuiden des lands nog (relatief) veel 300'en zijn.
kan kloppen. Voor mij is een 340 spotten niks bijzonders, ik zie ze dagelijks. Als ik even naar Sittard fiets (4 kilometer) dan spot ik er soms wel 3! Als ik buiten kom op een dag, dan zie ik er toch wel minstens 1

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
In de VS willen ze zeker weten dat auto?s die voor een slooppremie worden ingeleverd niet stiekem ge?xporteerd kunnen worden naar een ander land om daar de lucht weer te gaan vervuilen. Daarom vereist de ?Cash for Clunkers?-regeling dat dealers de motoren onklaar maken alvorens de auto?s weg te zetten. Dit is niet leuk om te zien?
In plaats van olie wordt er een sodiumsilicaatoplossing in het motorblok gegoten. Effectief, wanneer dit warm wordt, ontstaan er allemaal stukjes glas die de motor doen vastlopen en permanent onbruikbaar maken.
En dan gaat het niet alleen maar om oude roestige barrels, maar ook om een strakke S80 bijvoorbeeld:
[youtube]waj2KrKYTZo[/youtube]
Of een Jeep:
[YOUTUBE]qjBilHH5z2A[/YOUTUBE]
Heel goed voor het milieu, al die motoren opblazen..
proficiat All Gore!
- V300 register
- Verbannen
-
Gaat lekker.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;114787 schreef : erg triest dat dat zo moet, het hele milieu aspect kunnen ze nu wel wegdonderen het is dus puur commercieel.
Opzich heb ik geen moeite met commercie, ik leef daarvan. Ik heb wel moeite met dat milieugezeik dat iedereen anders moet leven daardoor en dat alles wat "milieubelastend" is gigantisch duur wordt, terwijl de kern van het verhaal alleen geld is.
Ik zou hier een pagina of 6/7 vol kunnen typen over wat ik van een Toyota Prius vind en de heisa die er omheen hangt maar dat bespaar ik mezelf en iedereen hier :snif:
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;114791 schreef : Wij zitten in elk geval op 1 lijn Jos
Stonden er maar meer mensen met 2 benen op de grond.
Opzich zit er gigantisch geld in, ik ga zelfs zelf de milieu-kant in dadelijk, maar ik heb gewoon ontzettend moeite met de verpakking en de manier waarop mensen geen keuze meer gelaten wordt.
Die prius is fiscaal gezien wel z? aantrekkelijk om zakelijk te rijden dat daar geen enkele auto uit die klasse tegenop kan. Voor de zakelijke wereld zijn kartels en prijsafspraken ten strengste verboden, maar de overheid mag de keuze van de consument en de verkoopcijfers van de producent wel bepalen door een zogenaamde "milieuvriendelijke" auto goedkoper te maken dan een andere auto.
Terwijl niet eens bewezen is dat het ene beter is dan het andere.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360;114792 schreef :
Terwijl niet eens bewezen is dat het ene beter is dan het andere.
terwijl bewezen is dat een Hummer uiteindelijk net zo milieuvriendelijk is dan een prius, als je alles meeneemt :lol: