De Sloopregeling, Het Topic

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 23:38 #785366 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Sloopregeling, Het Topic
Dat is meestal het enige wat we kunnen doen ja...
Een beetje protest is natuurlijk nooit verkeerd als er iets vreemds wordt opgelegd, maar dat kan het beste maar wat gestructureerd verlopen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 11:22 #786484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Sloopregeling, Het Topic
Op de internetsite van de Volkskrant (1-7-09) net gelezen: A'dam wil slooppremie van 500 (of 1000, zal wel aan autotype liggen) euro geven,
ook als je alleen je oude auto laat slopen zonder er een nieuwe voor te kopen....
Oftewel: als je een 340 hebt kun je daar dus 500 euro cash voor krijgen. Ik vraag me af of dat goed is voor de aantallen 340's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 11:25 #786485 door V300 register
Dat vraag ik me niet eens af, nee is het overduidelijke antwoord. De slopers uit Amsterdam zijn hiermee 500 per stuk geworden... :(

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 13:31 #786508 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
Als zo'n gemeente consequent is accepteren ze ook geen producten meer die in de toekomst uitstoot of milieuvervuiling kunnen veroorzaken. De bovenstaande benadering van de bron "de vervuiler" is geld over de balk smijten, aangezien de afname van oude auto's vaak een zelfoplossend probleem is. Het gaat er juist om welk alternatief er dan voor in de plaats komt. Dus geen auto's in de stad accepteren die een verbruik hebben van hoger dan 1 op 15 bijvoorbeeld. Dan ben je meer effectief. Zorg dan wel dat de roetfilters en andere snufjes alsnog niet op termijn eenzelfde vervuiling geven.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 18:59 #786536 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Sloopregeling, Het Topic
Ja, heuj, laat je je oude gebakje slopen, krijg je 500 euro, en wat koop je daarvoor terug?

Juist, een oud gebakje...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 20:04 #786541 door V300 register
Hey, ik zie ene business model... Koop een gebakje buiten A'dam voor 100, lever 'm in voor 500. 10 van die transacties (per week) en je hebt wel een erg leuk inkomen. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 20:17 #786542 door V300 register
10 van die transacties en je hebt nog steeds niet genoeg voor een nieuwe, "schone" auto.
Het blijft toch een beetje jammer dat de regering zo overduidelijk naar de pijpen van de auto-importeurs danst, helemaal als je dan zo'n verhaal leest als Stefan meemaakte, die dan auto's bijna tegen kostprijs weg moet doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 20:26 #786544 door V300 register
Wel een leuke actie van de gemeente Amsterdam om van hele slechte 300'en (waar gigantisch veel werk aan zit, zoals de GK van Joost) af te komen. Helemaal strippen, inleveren en 500 Euro vangen. Een auto hoef je dan ook niet 3 jaar op naam te hebben staan...

Verder zal het aantal youngtimers binnen de gemeente Amsterdam (helaas) wel door deze maatregel afnemen, hoewel echte liefhebbers hun auto nooit weg zouden doen. Wel jammer overigens dat ook 340's zullen gaan verdwijnen die niet door echte liefhebbers worden bereden. Maar ja, gezien de huidige trend zal het aantal niet fors toenemen (alleen de gemeente Amsterdam heeft een dergelijke actie). Ik heb ooit eens begrepen dat er vooral in het Zuiden des lands nog (relatief) veel 300'en zijn.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 20:30 #786547 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Sloopregeling, Het Topic

Stefan;111717 schreef : Wel een leuke actie van de gemeente Amsterdam om van hele slechte 300'en (waar gigantisch veel werk aan zit, zoals de GK van Joost)

Euh... ik wil niet vervelend doen, maar die is ongeveer een jaar geleden al gesloopt... (waar ik nog steeds gemengde gevoelens bij heb, 't was toch m'n eerste vehikel).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 20:32 #786549 door V300 register

volvofiel;111720 schreef : Euh... ik wil niet vervelend doen, maar die is ongeveer een jaar geleden al gesloopt... (waar ik nog steeds gemengde gevoelens bij heb, 't was toch m'n eerste vehikel).

Weet ik, was alleen een voorbeeld. Maar dergelijke plukacties (hergebruik onderdelen, karkas afvoeren) kan nu geld opleveren. Dus alleen auto's die ook echt niet meer te redden zijn. Verder is de maatregel van de gemeente Amsterdam een "voorbeeld doet volgen-maatregel". De overheid denkt het wiel uitgevonden te hebben en Amsterdam wil braaf gehoorzamen. De sloopbonus-maatregel was toch al van de zotte. Hoe vervuilend voor het milieu is het wel niet om autowrakken te recyclen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC