De Sloopregeling, Het Topic

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2009 01:16 #780436 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Sloopregeling, Het Topic
Ach, een overleden broertje of zusje dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2009 07:04 #780438 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Sloopregeling, Het Topic
Als een televisie kapot is wordt hij vervangen, dat is logisch. Maar sommige willen gewoon elk jaar een televisie anders tellen ze niet meer mee. Dat gebeurt nu ook met auto's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 10:44 #780443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Sloopregeling, Het Topic
Tja, dat krijg je met de huidige loonkosten. Vroeger was reparatie van een TV/Auto veel goedkoper dan een nieuwe, nu is het eng vroeg andersom.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 12:36 #780450 door V300 register

Bodejodel;107942 schreef : Ach, een overleden broertje of zusje dus...

Jep, heb alleen geen foto's van deze auto (helaas). Het was een zeer net exemplaar om te zien (nog wel een handbak ook).

Trouwens, misschien kent Steven Meijer die auto wel. De gesloopte Volvo stond altijd op de Balijelaan (net bij de afrit van de brug). Zijn Blue Special heb ik daar ook erg vaak zien staan namelijk (Merwedekade).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 13:03 #780455 door V300 register
Hmmm, kan me geen 300 herinneren, vaag...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 13:53 #780459 door V300 register
Voor de liefhebbers trouwens:
De Volvo van Noud is ook richting sloop gegaan. Hij heeft er zelf al e.e.a. aan nuttige spullen van af gehaald (mistlampen, velgen) maar voor de spoiler had hij te weinig tijd. Vorige week ingeruild, misschien staat hij nog bij de ARN in Ede. Spoiler is nog goed, zit nog met een boutje vast (die kreeg hij in de haast niet meer los).
Verder nog goed:
-Uitlaat
-Interieur
-Eigenlijk verder bijna alles, behalve de motorkap.

Ik weet niet of hij al geplet is of niet, maar misschien heb je mazzel.

Het is een groenige 360.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2009 22:29 #782995 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
Na het lezen van dit bericht krijg ik echt zin om alles zo snel mogelijk ook maar weg te doen, veel geld gaan verdienen, lekker aan mijn carriere te gaan werken, vooral niet denken aan anderen, maar vooral aan mezelf, en mezelf en mezelf en dan vooral alles legitimeren dat het niet mijn schuld is, maar de wet, politiek, regelingen, milieu, mijn baan, ruimtegebrek of what else?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 22:50 #782999 door V300 register
Erik, ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Noud heeft mij er juist van op de hoogte gesteld dat hij de auto heeft ingeleverd, en expliciet erbij verteld van de spoiler, in de hoop dat iemand er nog iets aan heeft. De spullen die hij er van af heeft gehaald zijn ook niet voor persoonlijk gewin, hij heeft heel bewust gevraagd welke onderdelen nog interessant voor de club zouden zijn.
Het feit dat hij wat anders met zijn auto heeft gedaan dan jij graag had gezien is jammer, maar het was zijn auto en zijn goed recht om er mee te doen wat hij wilde. Hij heeft nog geprobeerd de auto te verkopen (zowel bij de club als daarbuiten), dit is niet gelukt. Het geld kon hij goed gebruiken bij de aanschaf van zijn nieuwere, duurdere auto.

Accepteer dat niet alle 300-rijders liefhebbers door dik en dun zijn, en probeer vanuit dat gegeven liever de schade te beperken (door bijv. die spoiler er nog even af te slopen en het groene interieur er uit te plukken).

Maar; deze discussie is al een keer gevoerd, alle berichten die hierop volgen en die neigen naar een herhaling van zetten uit een eerder, gesloten topic (you know what I mean...) zullen verwijderd worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 10:49 #783012 door V300 register
Is inderdaad een bekend verhaal. Binnen de 700 vereniging werd ook moord en brand geschreeuwd toen een 780 gesloopt zou worden. Na ruim 1.5 jaar te koop staan wilde niemand 'm in z'n geheel hebben, dus dan maar in stukjes weg om zo mensen blij te maken.

Dit was zo, dit is zo en zal altijd zo blijven. Nu er een sloopregeling is gaan er ook minder slechte wagens aan, that's life. (Zonder zag je ook nagenoeg perfecte wagens op de sloop belanden omdat ze daar meer waard zijn dan in de handel)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 13:01 #783028 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
Ik moet soms een paar jaar wachten totdat die ene auto verkocht wordt. Ik heb bij mij in de werkplaats drie auto's staan die ooit wel verkocht gaan worden. Drie automaten. Geduld is een schone zaak.

Ik hoop echt dat de sloper de torque tube, uitlaat, achtergordels etc ter beschikking stelt. Ik kan anders ook niet meer aan deze onderdelen komen. Dat wordt dus langzaam de ondergang en uitsterven van de 360 en een deel van de V300 club. De overgebleven auto's kunnen zich dan bij de DAF-club aansluiten en een museum zal er dan nooit komen. Rest alleen de foto's en het achteraf gemijmer nog, dat het allemaal anders had gekund.

Sorry voor mijn felle reactie. Het is meer gevoel wat ik spui dan rationaliteit. Immers in deze wereld moet je steeds meer rationeel denken, dan heb je meeste kans op persoonlijk succes.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC