Overdag licht aan!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;185812 schreef : Die led's aan de voorzijde kun je ook niet uitzetten volgens mij, die branden altijd.
jawel die kun je wel uitzetten, maar daar is een hele procedure voor nodig die de doorsnee automobilist z? "moeilijk" vindt dat die het maar lekker zo laat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;185808 schreef : Jij reed ervoor neem ik aan?
idd, combinatie van ''ik reed ervoor'' en ''ze reden achter mij'' denk ik :+
Ik reed in elk geval voor ze

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik wordt graag ook van achteren goed gezien...v0lv0freak;185812 schreef : Bij audi ook niet, en dat moet ook zo! Met een beetje zon zie je die achterlichten namelijk helemaal niet! Gaat dus puur erom om van voren gezien te worden, en daar zijn die led's ook goed voor. Gewoon dimlicht zie je in de zon ook amper.

Het zal altijd wel een eindeloze discussie blijven, maar ik erger me overdag persoonlijk meer aan de slechte zichtbaarheid van auto's zonder verlichting op de binnenwegen dan aan het verblind worden door het verlichting voeren overdag. Daar heb ik tot voor kort zelfs nog nooit van gehoord en zeker nog nooit last van gehad. Vooral in omgevingen waar bos/bomen afgewisseld wordt met open stukken vind ik het prettig als mensen verlichting voeren.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;45561 schreef : wat mij betreft is nieuwe regelgeving over het voeren van lichten onnuttig en dus ongewenst, als er niet ??rst meer prioriteit gegeven wordt aan het controleren van verlichting langs de weg.
kapotte koplamp; ter plaatse vervangen of afslepen. als dat in de krant komt te staan durf ik te wedden dat ineens veel mensen w?l de moeite zullen nemen om een keer rond hun auto te lopen met de lichten aan.
(PS hoe het mogelijk is dat je met maar 1 koplamp rondrijdt en het niet ziet, is een tweede punt, maar veel mensen die je erop aanspreekt beweren dat ze het niet gezien hadden....)
Ik had het toevallig afgelopen weekend. Mijn rechter koplamp had een probleem in de contacten, waardoor hij niet brandde. Doordat de 340 ook overdag zijn lampen aan heeft had ik het niet door en kwam ik er pas achter toen tegenliggers met groot licht gingen seinen.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat een onzin verhaal zeg :cry3:General Custom;185807 schreef : Net terug van school, en nu weet ik dus zeker dat dimlicht overdag vooral hinderlijk is.
4 vrienden van mij gaan namelijk een stuk dezelfde kant op met een Ford Fiesta, met dimlicht aan. Doordat ze er dan met 4 inzitten ?n 4 boekentassen in de kofferbak hebben liggen, hangt zo'n klein autootje natuurlijk helemaal achterover. Nu reed ik er achter, en dan verblinden de koplampen je via de spiegels zodat je achter je niks meer ziet
Nu was dit natuurlijk snel opgelost via een sms omdat het vrienden van mij waren, maar als je dat zo eens gaat bekijken zie je dit probleem (helaas) vaak genoeg terug. Met stadslicht heb je dit probleem in elk geval niet...
De "overlast" ligt niet aan het feit dat het licht aan is, maar aan het feit dat het slecht af gesteld is. Als het donker was geweest was het dus nog erger geweest voor jou als je voor deze Fietstas zou rijden, moet hij dan maar altijd zonder licht rijden?
Ik rijdt de laatste tijd door een stuk bos van/naar mn werk. Hierbij staan zelfs borden met "VERLICHTING AAN".
Nog steeds zijn er van die debielen die totaal niet doorhebben dat ze compleet onzichtbaar zijn als ze zonder licht over deze weg rijden. Zelfs door herhaaldelijk met groot licht te knipperen gaat bij deze mensen nog geen lampje branden. Zeker met de laagstaande zon en vele schaduwen die dit meebrengt zijn auto's zonder licht gewoon niet zichtbaar.
Ongeloofelijk dat mensen liever 2 cent per jaar aan benzine uitsparen en wel het risico te nemen om schade te rijden (of erger).
- V300 register
- Verbannen
-
daNpy;186042 schreef : Wat een onzin verhaal zeg :cry3:
De "overlast" ligt niet aan het feit dat het licht aan is, maar aan het feit dat het slecht af gesteld is. Als het donker was geweest was het dus nog erger geweest voor jou als je voor deze Fietstas zou rijden, moet hij dan maar altijd zonder licht rijden?
Je mist het punt. De overlast ligt w?l aan het feit dat het licht aan is. Als de lichten uit waren geweest had niemand er last van gehad, ookal staan ze slecht afgesteld

Aangezien er nog altijd genoeg auto's zijn waarvan het licht (bijna altijd onbewust natuurlijk) verkeerd staat afgesteld, is het vaak verblindend. Denk in mijn geval ook maar aan de -pak hem beet- 200 auto's die tegemoetkwamen, zij zijn stuk voor stuk ook even verblind. Zelf word ik elke dag ook wel een aantal keer op deze manier verblind...
Overdag vind ik dus dat je het beter af kunt zetten (of stadslicht/DRL aan). Als iedereen dat doet, word je niet meer verblind overdag. (met goed afgestelde verlichting niet, want niemand gaat eerst naar de garage voordat hij een keer 4 pers. meeneemt, en niet in alle auto's zit zo'n knopje)
Nu haal jij het donker aan -waar het overigens niet over gaat- en jij generaliseert mijn mening op een verkeerde manier, want wat zou ieder weldenkend mens doen? In het donker natuurlijk wel licht aan, ook al staat het verkeerd afgesteld, want anders ben je absoluut niet zichtbaar en zie je zelf niks... Als het dan weer overdag is, kan de verlichting weer mooi uit, want dan heb je weer genoeg licht om alles te zien en gezien te worden