Overdag licht aan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 11:30 #696464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overdag licht aan!
[offtopic]
Mag je ook "handrem"-bochtjes maken in z'n "P"?
[/offtopic]

Raar van die automaten eigenlijk.
In principe wordt er constant vermogen van de motor over gebracht naar de wielen wanneer wanneer de auto stilstaat. Dit vermogen wordt omgezet in warmte. Loopt dan de boel niet warm?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 15:00 #696487 door V300 register
Centrifugaalkoppeling slipt nog niet bij stationair toerental.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 15:53 #696493 door V300 register
oh jawel
Niet bij variomaten, maar bij de sequentiele automaten echt wel hoor. Rem los == rollen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 15:57 #696494 door V300 register
Oh sorry ik zag niet dat hij over automaten in het algemeen had.

nvm.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2008 16:59 #696497 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Overdag licht aan!
Met de rem erop bij 't verkeerslicht is heel zo gek nog niet, mits je de laatste in de rij bent. Mijn vader heeft ?ltijd de rem erop bij 't verkeerslicht als hij de laatste is zodat duidelijk te zien is voor achteropkomend verkeer dat er een stilstaand voertuig voor hen staat. Als er eentje achter 'm staat laat hij de rem weer los.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 19:47 #696505 door V300 register

grilkip;45825 schreef : Centrifugaalkoppeling slipt nog niet bij stationair toerental.

klopt, dit is bij een variomaat geen enkel probleem.

bijkomend "voordeel" is dat je door de hoge rolweerstand alleen de rem hoeft vast te houden op duidelijk schuine vlakken. bij een handbak heb je dat ie al gaat rollen als ie nog maar denkt dat het niet helemaal vlak is :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2008 12:05 #696533 door V300 register
En een conventionele automaat heeft een vloeistofkoppeling, geen centrifugaal koppeling.

Misschien weer richting ontopic aangezien het weinig meer met licht aan overdag te maken heeft? :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2008 13:54 #696538 door V300 register
Als je CVT zo staat rijk staat afgesteld dat die begint te lopen bij stilstaan kan ook hoor. Of als die warm word dat die dan niet meer stilstaat. Het hoort overigens niet! Maar het kan wel... bij verkeerde afstelling.

By the way over die vulkaan weet je dat dat vast ook extra doden op levert. Stof is stof maar probeerde even de discussie aan te zwengelen. Want aan fijn stof sterven wel heel veel mensen een aantal jaren eerder (ipv van 80 worden ze 77 bij wijze van) maar dat is niet hetzelfde als aangereden worden door een auto en dan meteen dood gaan op je 16 bij wijze van.

Maar ik blijf er bij dat het met toch onodig lijkt.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 16:39 #697929 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Overdag licht aan!
Ik vind het een goede zaak. Ik heb ALTIJD licht aan. (het licht kan gewoon niet uit bij mijn auto, dus veel keuze heb ik niet.:nono:)
Ik heb vanaf mijn eerste kilometers altijd al geleerd om het licht aan te zetten. Het gaat gewoon op de automatische piloot: Instappen, gordel om, starten, handrem er af, licht aan, rijden maar! Ik heb mezelf nog nooit mogen betrappen op het vergeten van een van deze handelingen.

antiekeradio;45632 schreef : speciaal voor overdag hebben sommige wagens tegenwoordig 21 watt 'running lights'

Zoals ik in mijn 740... Ik heb de 5W stadslichtpitjes vervangen door 21W knoeperts... Ze lijken nu feller als het grootlicht... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:50 #698515 door V300 register
Bah wat is dat weer een baalerd met die bureacratie.. als het dan is omdat het zoveel verkeersdoden scheelt laat ze dan betere maatregelen nemen op gevaarlijke kruispunten.. ook ben ik fel t?gen vormen van drempels waar je ?cht met 3 kmpu om ook maar iets van je schokdempers over te houden, op sommige plekken mogen ze van mijn part muren neer zetten.. oh maar w8, er moeten eerst doden zijn gevallen voor er maatregelen genomen worden..
ok, fair enough. volgens onderzoek veel doden door autos zonder verlichting op klaarlichte dag! (for christ sake!). ik durf met volle overtuiging te zeggen dat ik AL het verkeer zonder verlichting op de weg overdag perfect zie..

someone schreef : ik betaal liever een beetje meer dan dat ik mezelf te pletter rijd tegen een of andere idioot die aan het inhalen slaat en mij over het hoofd ziet.

yeh right, de gast die aan het inhalen slaat en jou over het hoofd gezien heeft heeft niet goed in zn spiegels gekeken. dat ligt echt niet aan het niet voeren van verlichting dat iemand jou niet ziet op 50 meter?!

verder denk ik gewoon dat dit een xtra inkomstenpost voor de politie/overheid is als meneer agent niet meer tot savonds hoeft te wachten om te zien of jou verlichting nog wel functioneerd.. ohw yeh.. die gaan dus ook een dubbel slijtageniveau leveren... (add it to the consumption).
echter wel veiliger om dan te kunnen terugzien dat er savonds minder halfverlichte autos rondrijden omdat ze smiddags al gepakt zijn.. maar dat is voor mij nog echt geen overtuigende reden om met die kwats mee te gaan doen..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC