Overdag licht aan!
- V300 register
- Verbannen
-
Mag je ook "handrem"-bochtjes maken in z'n "P"?
[/offtopic]
Raar van die automaten eigenlijk.
In principe wordt er constant vermogen van de motor over gebracht naar de wielen wanneer wanneer de auto stilstaat. Dit vermogen wordt omgezet in warmte. Loopt dan de boel niet warm?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niet bij variomaten, maar bij de sequentiele automaten echt wel hoor. Rem los == rollen.
- V300 register
- Verbannen
-
nvm.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
grilkip;45825 schreef : Centrifugaalkoppeling slipt nog niet bij stationair toerental.
klopt, dit is bij een variomaat geen enkel probleem.
bijkomend "voordeel" is dat je door de hoge rolweerstand alleen de rem hoeft vast te houden op duidelijk schuine vlakken. bij een handbak heb je dat ie al gaat rollen als ie nog maar denkt dat het niet helemaal vlak is

- V300 register
- Verbannen
-
Misschien weer richting ontopic aangezien het weinig meer met licht aan overdag te maken heeft? :halo:
- V300 register
- Verbannen
-
By the way over die vulkaan weet je dat dat vast ook extra doden op levert. Stof is stof maar probeerde even de discussie aan te zwengelen. Want aan fijn stof sterven wel heel veel mensen een aantal jaren eerder (ipv van 80 worden ze 77 bij wijze van) maar dat is niet hetzelfde als aangereden worden door een auto en dan meteen dood gaan op je 16 bij wijze van.
Maar ik blijf er bij dat het met toch onodig lijkt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb vanaf mijn eerste kilometers altijd al geleerd om het licht aan te zetten. Het gaat gewoon op de automatische piloot: Instappen, gordel om, starten, handrem er af, licht aan, rijden maar! Ik heb mezelf nog nooit mogen betrappen op het vergeten van een van deze handelingen.
Zoals ik in mijn 740... Ik heb de 5W stadslichtpitjes vervangen door 21W knoeperts... Ze lijken nu feller als het grootlicht...antiekeradio;45632 schreef : speciaal voor overdag hebben sommige wagens tegenwoordig 21 watt 'running lights'

- V300 register
- Verbannen
-
ok, fair enough. volgens onderzoek veel doden door autos zonder verlichting op klaarlichte dag! (for christ sake!). ik durf met volle overtuiging te zeggen dat ik AL het verkeer zonder verlichting op de weg overdag perfect zie..
yeh right, de gast die aan het inhalen slaat en jou over het hoofd gezien heeft heeft niet goed in zn spiegels gekeken. dat ligt echt niet aan het niet voeren van verlichting dat iemand jou niet ziet op 50 meter?!someone schreef : ik betaal liever een beetje meer dan dat ik mezelf te pletter rijd tegen een of andere idioot die aan het inhalen slaat en mij over het hoofd ziet.
verder denk ik gewoon dat dit een xtra inkomstenpost voor de politie/overheid is als meneer agent niet meer tot savonds hoeft te wachten om te zien of jou verlichting nog wel functioneerd.. ohw yeh.. die gaan dus ook een dubbel slijtageniveau leveren... (add it to the consumption).
echter wel veiliger om dan te kunnen terugzien dat er savonds minder halfverlichte autos rondrijden omdat ze smiddags al gepakt zijn.. maar dat is voor mij nog echt geen overtuigende reden om met die kwats mee te gaan doen..