Overdag licht aan!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;184870 schreef : Die ledlampjes vind ik echt verschrikkelijk.
Ik vind ze bij een citroen DS3 bijzonder prettig opvallen! Overigens is dat ontwerp van die lampen (en de rest van de auto) zo overdreven dat hij over 5 jaar ontzettend ouderwets is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;184870 schreef : Het valt mij steeds weer op als ik in Frankrijk rij, dat het helemaal niet nodig is om met licht aan te rijden. Het is ff wennen, maar als niemand het doet is het eigenlijk veel prettiger.
:wtf: ik kan dit niet helemaal rijmen met een eerdere post van je!
Ik vindt die DRL's persoonlijk wel een goeie uitvinding.Het is overigens in steeds meer landen verplicht om overdag licht te voeren en dan zijn die DRL's wel een uitkomst.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is me inderdaad ook opgevallen. Die rammelen er bijna onderuit volgens mij...Lucluc;184870 schreef : Bij Mercedessen zie ik ze enorm trillen...
Bij mijn 960 kunnen de lampen niet eens uit. Heb de 5W pitjes in het stadslicht ook nog eens vervangen voor 21W richtingaanwijzerlampjes... Lekker fel! :+
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;184939 schreef : Ik heb overdag vaak het stadslicht aan, maar dat is meer omdat ik dat goed vind staan
same here ^^ met de gele hella's
- V300 register
- Verbannen
-
Gelukkig, ik begon al bijna te denken dat ik gek aan het worden was.Bodejodel;184919 schreef : Dat is me inderdaad ook opgevallen. Die rammelen er bijna onderuit volgens mij...
Echt s?per irritant, van die snel rammelende (en dus "knipperende") lampjes in je achteruitkijkspiegel. Hadden ze die niet een b??tje beter vast kunnen zetten? Duitse degelijkheid enzo?:flame:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volledig eens! Ik rijdt ALTIJD met dimlicht aan in de auto, behalve als het heel donker is en ik geen andere weggebruikers hinder. Dan heb ik mijn groot licht aan.daNpy;45527 schreef : Hehe eindelijk.
Nu nog een razzia houden op mensen die hun lichten verkeerd hebben afgesteld, of defect.
Het verbruik is te verwaarlozen en het is vele malen veiliger. Ook met de zon hoog aan de hemel en vooral laag zoals nu!
Een lichtgevend object valt nu eenmaal meer op dan een lichtreflecterend (en dus ook gedeeltelijk absorberend) object.
Waarom?
1. Omdat me dit zo geleerd is.
2. Omdat het veiliger is (zie onderzoek SWOV)
3. Omdat het kan.
4. Omdat ik me er aan stoor als anderen het niet hebben en daardoor slecht zichtbaar zijn, zoals bij schemer of laagstaande zon.
5. Omdat me dit zo geleerd is.