Overdag licht aan!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;45528 schreef : Ik ben er zeer tegen.
Over die brandstof gesproken. Reken maar eens uit als iedereen in Nederland met zijn licht aan zou gaan rijden. We hebben het dan over vele duizenden liter brandstof per jaar nationaal gezien.
Zeer slecht voor het milieu en dat terwijl de benzineprijzen al zo hoog zijn.
Dit is dezelfde lariekoek als die opmerking bij het nieuws over de stijging van het CO2. nl: Momenteel rijdt merendeel van alle auto's overdag al met lichten aan! Er zal dus niet zo veel veranderen, het wordt alleen maar wettelijk geregeld.
antiekeradio;45561 schreef :
kapotte koplamp; ter plaatse vervangen of afslepen. als dat in de krant komt te staan durf ik te wedden dat ineens veel mensen w?l de moeite zullen nemen om een keer rond hun auto te lopen met de lichten aan.
Makkelijk praten met een V300. Daar is het vervangen van een lampje zo gepiept! Helaas zijn er ook auto's waar zelfs de garage veel tijd en moeite nodig heeft voor het vervangen van een koplamplichtje.
Misschien dat ze in Brussel daar eens een wet over moeten aannemen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
bouchard;45599 schreef : Makkelijk praten met een V300. Daar is het vervangen van een lampje zo gepiept! Helaas zijn er ook auto's waar zelfs de garage veel tijd en moeite nodig heeft voor het vervangen van een koplamplichtje.
Misschien dat ze in Brussel daar eens een wet over moeten aannemen.
Precies. De Toyota van mijn vader bijvoorbeeld werkt niet echt mee bij het vervangen van lampjes. Gemiddeld is hij een halfuur bezig, en dan moet er nog e.e.a. teruggeplaatst worden.
- V300 register
- Verbannen
-
ik vind het een onzin-argument, om voor die reden langer dan een paar uur met kapotte verlichting rond te rijden.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Of alleen het stadslicht..
daar zie ik er wel meer mee rijden, dat valt ook op en kost misschien minder brandstof?
- V300 register
- Verbannen
-
deze schijnen wat dan dimlicht, maar omdat het maar de helft van het vermogen is verblindt het niet.
de lampglazen moeten voorzien zijn van code RL om ze overdag te mogen voeren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;45621 schreef :
ik vind het een onzin-argument, om voor die reden langer dan een paar uur met kapotte verlichting rond te rijden.
Dit is geen argument om met kapotte verlichting rond te rijden... natuurlijk niet.
Het enige wat ik wilde zeggen is dat als hij onderweg is hij niet langs de kant van de weg 1, 2, 3 een nieuw lampje erin kan draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
je valt gewoon meer op, en dat vind ik wel prettig :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik blijf trouwens mensen tegen komen die denken dat met licht rijden gratis is; 'Het ding draait toch al'. Enorm grappig zo niet achterlijk.
- V300 register
- Verbannen
-