Overdag licht aan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 11:56 #696389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overdag licht aan!
ZIt alleen in de allernieuwste wagen, 95% heeft ze nog niet....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 13:41 #696391 door V300 register

Markvictor;45706 schreef : Hoeveel fijn stof levert dat op,en wedden dat daar dan dus ook weer extra mensen door sterven? Tja, das ook een feit he....

Als 1 vulkaan een kuchje geeft zit er meer fijnstof in de lucht dan alle mensen en auto's bij elkaar produceren in 1 jaar.

Ook een feit, maar is het relevant of geldklopperij?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 16:49 #696402 door V300 register

Ovlov 3.6L;45688 schreef : Alles wordt steeds meer aan regeltjes gehangen.
Tuurlijk mag de overheid campagne voeren om de automobilisten zover te kregen dat de autolichten aan gezet worden. Maar een verplichting gaat wel heel erg ver.

Kom op, straks moeten we nog aan kunnen tonen dat we tenminste 8 uur hebben geslapen hebben voordat we naar het werk rijden om zo ongelukken door niet-oplettend-heid-door-vermoeidheid tegen te gaan.

Eh..... gehele beroepsgroepen moeten dit al. :woops: (in de vorm van 11.00 uur rust op de tachograaf) En daar hoor ik ook bij.:cry3:

Overigens, wie in een "grote" stad woont kent de definitie van een fietser:

"Een verkeersdeelnemer, die door rood van de verkeerde kant komt, zonder licht (in het donker) en er altijd effe tussen door moet." En natuurlijk direkt boos is al hij/zij de indruk heeft niet gezien te zijn! :groovy::(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 18:35 #696426 door V300 register
ik weet niet op de een of andere manier reed ik al op de fiets altijd met mijn licht aan...dan kon ik nooit vergeten om het AAN te zetten als het donker werd..(mocht echter niet baten, reed 3 minuten vanaf de parkeerplaats even zonder licht, klik mijn licht aan en jawel woute..beukeuring 20 euro's dus die strategie werkt ook niet)

met mijn auto rij ik ook altijd MET licht aan, ik denk dat ik dan beter gezien word, en dan erbij als je overdag je lichten niet verplicht aan moet en t regent of t is wat grillig weer vergeet iedereen zijn lichten aan te zetten...ik vind het best een goed plan maar ik vind niet dat ze je moeten gaan bekeuren omdat je geen licht aan hebt..vergeten kan natuurlijk altijd, geef gewoon een waarschuwing en hoppa geen gedonder en geen grote inkomstenpot voor de overheid!!!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2008 21:13 #696439 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Overdag licht aan!
Gisteren stond ik achter een mercedes die constant zijn rem intrapte. Die had ook van die ledverlichting, daar word je door verblind

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 21:34 #696443 door V300 register
Dat vind ik ZO IRRITANT, die gasten die altijd op hun rem staan voor een stoplicht! Ook irritant is het als ze de koppeling half ingetrapt hebben, om niet achteruit te rollen. Dat is irritant, omdat ik ze dan zo dom vind.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 21:58 #696445 door V300 register

Lucluc;45778 schreef : Dat vind ik ZO IRRITANT, die gasten die altijd op hun rem staan voor een stoplicht!

Vind ik ook! Ik heb er zelfs eens bijna ruzie over gehad met een vriend van mij die in m'n 340 reed. Die deed dat zelf ook, en ik zei dat dat ?n irritant is ?n slecht voor de reminrichting. En toen zei ie: 'oke, ik zal het niet meer doen.' En wat was het eerste wat ie dee bij het volgende stoplicht....? :cry3:

Lucluc;45778 schreef : Ook irritant is het als ze de koppeling half ingetrapt hebben, om niet achteruit te rollen. Dat is irritant, omdat ik ze dan zo dom vind.

Die mensen zijn idd heeeeeel erg dom. Die moesten ze alleen al een fikse boete geven vanwege hun domheid :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2008 22:11 #696446 door V300 register
Bij een automaat moet dat...
het is irritant maar niet altijd te voorkomen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 10:46 #696460 door V300 register
Ook een automaat kun je prima in de N of P zetten voor een verkeerslicht hoor :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2008 10:58 #696461 door V300 register
vaak moet je alsnog de rem intrappen om hem dan weer in D te kunnen zetten. wordt in het instructieboekje dus ook aangeraden om de bak in D te laten staan en de auto op de rem te houden...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC