Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;224711 schreef : Ja grappig he, en daar hoor je niemand over. Ik doe dan ook niet mee.
Ik ook niet. Is toch een aardige zak geld.
Ik pak Weekers wel op mijn eigen manier. Zojuist de C70 geschorst omdat ik een tijd naar het buitenland moet. Rijd ik de komende 3 maanden met de 360, en dan zijn dat toch mooi weer 210 euro minder belasting. Meteen het kwarttarief terug verdiend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Fran?ois;224728 schreef : Dan kunnen ze meteen doorprocederen tot het Europese Gerechtshof.
Als het nodig mocht zijn....
Ik heb ook gelezen dat zij een uitgebreid bezwaar brief hebben opgesteld als je een brief van de belastingdienst krijgt om tegen de aanslag bezwaar te maken, als die brief op hun site uitkomt zal ik hem hier plaatsen.
Hier de aankondiging :
Nieuwsbrief 35: 10 januari 2014
Beste oldtimerliefhebber,
Rechtzaak: stand van zaken
Zoals eerder gemeld maken wij op 20 januari 2014 definitief bekend of er voldoende toezeggingen zijn om de rechtszaak te starten. Goed nieuws is dat we ruim over de helft van onze doelstelling zijn.
Wij zijn er echter nog niet en daarom roepen wij iedereen op om ook mee doen. Geen woorden maar daden! Via de link www.vrijstellingoldtimer.nl kunt u zich inschrijven voor steun aan de rechtszaak. Alleen indien wij op 20 januari voldoende steun hebben gaan wij over tot de rechtszaak, zo niet, dan zullen wij ook niets bij u afschrijven.
Voor diegene die de voorkeur geven aan een papieren machtiging hebben wij deze als bijlage bijgesloten.
In de media
U hebt van ons nog verschillende filmpjes te goed, daar wordt hard aan gewerkt. Wij wilden u de aanbieding van de petitie aan de Eerste Kamer en de uitzending van de BNR Autoshow, waarin wij onze rechtszaak toelichtten, niet onthouden.
Bezwaarschrift
Los van onze rechtszaak moet u binnen 6 weken na ontvangst van de aanslag voor de MRB hier tegen bezwaar maken, houdt u deze termijn dus goed in de gaten! Wij hebben met onze advocaat een (uitgebreid) bezwaarschrift gemaakt. Dit zullen wij binnenkort via onze website beschikbaar maken voor onze leden, zodat u dit kunt gebruiken.
Nieuwjaarswens!
Graag sluiten wij af met een wens. Laat 2014 het jaar worden waarin wij oldtimerbezitters aan Den Haag laten blijken dat de maat vol is. Dat wij onze hobby niet laten afpakken, dat wij geen onrechtvaardige behandeling en waardeverlies accepteren en verlangen dat onze rechten gerespecteerd worden.
Dus doe mee en zeg uw bijdrage toe op www.vrijstellingoldtimer.nl !
Met vriendelijke groet,
Wouter van Emden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
daNpy;224767 schreef : Op welke basis moet je dan bezwaar maken?
Dat je weer belasting moet betalen voor je auto, dat zal wel allemaal uitgelegd worden in de volgende nieuwsbrief
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Lucluc;224775 schreef : Dan mag hij wel opschieten, want ik heb m'n brief een paar weekers geleden al gehad.
Die is goed

aankondiging MRB of aanslag MRB?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;224709 schreef : Wel een h????????????l dure advocaat trouwens.
Nu staat het aantal steunbetuigingen op 31886 (12-01-2014 13:10, als die allemaal ?50 hebben gegeven is het een bedrag van ?1.594.300. Ruim anderhalf miljoen :wtf:
volvofiel;224711 schreef : Ja grappig he, en daar hoor je niemand over. Ik doe dan ook niet mee.
Dat aantal gaat over het aantal mensen wat hun steun heeft betuigd voor de actie (inschrijvingen nieuwsbrief) en n?et om het aantal donaties, op 20 januari wordt bekend of er genoeg toezeggingen zijn om de rechtzaak te starten.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik weet het is veel geld en voor mij nu ik in de WW zit zeker maar als er niemand een toezegging doet zullen we nooit de nieuwe MRB wet kunnen stoppen, of veranderen.