Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2014 19:59 #941380
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Staat onderaan deze pagina:
klik
-
En het bewijs als ik mijn 360 wil schorsen (geschorst in maart 2013, ontschorst in oktober 2013):
klik
-
En het bewijs als ik mijn 360 wil schorsen (geschorst in maart 2013, ontschorst in oktober 2013):
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 23:39 #941382
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
thnx Jannick. ik wilde het ook gaan zeggen, maar jij hebt er gelijk mooie plaatjes bij

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2014 00:17 #941383
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
ik heb de black beauty ook geschorst ondertussen. gezien de belachelijk lage kilometrages die ik daarmee rijd en het feit dat we nog 2 andere oldtimers hebben (die wel 40+ zijn) kies ik er in ieder geval dit jaar voor om ook het kwarttarief niet te betalen.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2014 10:08 #941387
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Klopt, inderdaad. Als je maar langer dan een maand schorst. Ik heb wel vaker MRB vrije voertuigen voor een dag uit de schorsing gehaald en een dag later weer geschorst voor 24 euro. Dat moet je wel even handig doen trouwens, want het busmuseum heeft 2 wagens onder de 15 jaar. Die schors is pas nadat er 5 oldtimers zijn geschorst, dat scheelt ook weer geld. Scheelt een kleine 100 euro per jaar. Want anders zou ik 73 euro betalen voor die schorsing.
Waar ik nou nog niet achter ben? Kan je gebruik maken van het kwarttarief halverwege het jaar? Ik ben nog met de 360 bezig en verwacht dat die pas ergens in maart klaar zal zijn. En ik ga er niet eerder dan juni ofzo weer mee rijden. De wagen staat dus voorlopig geschorst? Kan ik dan in juni nog kiezen voor kwarttarief? Anders maak ik er zelf wel een kwart tarief van door hem in oktober ofzo weer te schorsen.
Waar ik nou nog niet achter ben? Kan je gebruik maken van het kwarttarief halverwege het jaar? Ik ben nog met de 360 bezig en verwacht dat die pas ergens in maart klaar zal zijn. En ik ga er niet eerder dan juni ofzo weer mee rijden. De wagen staat dus voorlopig geschorst? Kan ik dan in juni nog kiezen voor kwarttarief? Anders maak ik er zelf wel een kwart tarief van door hem in oktober ofzo weer te schorsen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2014 10:56 #941388
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
haha, ik heb mijn 345, die ik al een hele tijd niet meer gebruikt heb, op 2 januari dan eindelijk op mijn eigen naam gezet en direct geschorst.
Volgens mij ben ik nu de eerste van de V3C en wellicht ook een van de eersten in NL die een kentekencard heeft nu?
Nu we het over schorsen hebben, het is half offtopic maar ik zet het hier toch neer; als je een auto met papieren kentekenbewijs op je naam zet en direct wilt schorsen, moet je dit duidelijk vantevoren aangeven! Voorheen (tot en met 31-12-2013) waren dit twee aparte handelingen, maar nu is het ??n handeling. Schorsen kan nu alleen met een papieren kentekenbewijs of met een kentekencard. Het papieren bewijs vervalt zodra de auto is tenaamgesteld. Met als gevolg dat je pas kunt schorsen zodra je de kentekencard hebt.
In het geval van mijn blauwe 360 die ik kort geleden heb gekocht, betekende dit dat ik pas een week later zou kunnen schorsen. Geheid dat je in de tussentijd een bon krijgt voor verlopen apk en geen verzekering. Via digid kan het gelukkig w?l, maar je kunt de ellende beter v??r zijn door direct bij overschrijven aan te geven dat je wilt schorsen en de medewerker te vertellen dat dit tegenwoordig ??n handeling is.
In mijn geval wist de medewerker het dus niet en toen hij er achter kwam was het al te laat...
Volgens mij ben ik nu de eerste van de V3C en wellicht ook een van de eersten in NL die een kentekencard heeft nu?
Nu we het over schorsen hebben, het is half offtopic maar ik zet het hier toch neer; als je een auto met papieren kentekenbewijs op je naam zet en direct wilt schorsen, moet je dit duidelijk vantevoren aangeven! Voorheen (tot en met 31-12-2013) waren dit twee aparte handelingen, maar nu is het ??n handeling. Schorsen kan nu alleen met een papieren kentekenbewijs of met een kentekencard. Het papieren bewijs vervalt zodra de auto is tenaamgesteld. Met als gevolg dat je pas kunt schorsen zodra je de kentekencard hebt.
In het geval van mijn blauwe 360 die ik kort geleden heb gekocht, betekende dit dat ik pas een week later zou kunnen schorsen. Geheid dat je in de tussentijd een bon krijgt voor verlopen apk en geen verzekering. Via digid kan het gelukkig w?l, maar je kunt de ellende beter v??r zijn door direct bij overschrijven aan te geven dat je wilt schorsen en de medewerker te vertellen dat dit tegenwoordig ??n handeling is.
In mijn geval wist de medewerker het dus niet en toen hij er achter kwam was het al te laat...
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2014 21:32 #941395
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, See you in court!
See you in court!
Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek , waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: www.amklassiek.nl/definitief-stichting-a...taat-aan/2014/01/19/ Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.
Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
See you in court!
Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek , waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: www.amklassiek.nl/definitief-stichting-a...taat-aan/2014/01/19/ Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.
Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2014 22:10 #941567
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Waar kan ik vinden of hoe kan ik regelen om met de oltimerregeling met te doen. Onder auto en vervoer/motorrijtuigenbelasting kan ik niets vinden.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...talen_met_acceptgiro
Ik (en ik denk velen met mij) wordt hier een beetje radeloos van. Ik heb nu een rekening gekregen voor een auto. Op de achterkant van die brief staat ook niets, behalve een verwijzing naar bovengenoemde site.....????
Ik (en ik denk velen met mij) wordt hier een beetje radeloos van. Ik heb nu een rekening gekregen voor een auto. Op de achterkant van die brief staat ook niets, behalve een verwijzing naar bovengenoemde site.....????
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2014 00:03 #941577
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
@ Erik, als er van
www.vrijstellingoldtimer.nl
de bezwaarbrief verschijnt zal ik die hier posten maar in ieder geval een link, er naar toe, hier plaatsen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-01-2014 20:29 #941704
door V300 register
Bezwaar komt denk ik te laat: de eerste 95 euro is alvast ge?ncasseerd door de belastingdienst. Ik dacht dat ik eerst een beschikking zou krijgen

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2014 21:50 #941711
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Ze lopen achter. Al het teveel betaalde krijg je terug. Al moet je het dan wel eerst hebben..
Moderators: Mark Smeets