Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 13:54 #940631 door Floris Schropp
op facebook is uitgelegd dat die advocaat inderdaad peperduur is, en die gevraagde 50,- pp daadwerkelijk nodig zal zijn..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 18:16 #940637 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Senaat stemt voor, Autobelangen naar rechter!

Senaat stemt voor, Autobelangen naar rechter!

Protest
Op maandag 16 december was er een protestactie tegen de afschaffing van de vrijstelling voor oldtimers. Deze was goed georganiseerd, er kwamen honderden liefhebbers op af en gelukkig verliep alles goed, dank hiervoor! Later volgt een uitgebreid verslag.

Senaat akkoord
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.

Naar de rechter!
Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig.

De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou hoeven betalen? Laten we dat nou eens aan de rechter voorleggen!

Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal ? 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen laten starten door onze advocaat prof. mr. Barkhuysen. Met onderstaand formulier kunt u ons machtigen om eenmalig een bedrag bij u af te schrijven.

Alleen indien er op 20 januari 2014 voldoende donateurs zijn starten wij de zaak en wordt de donatie bij u afgeschreven. U betaalt dus alleen indien er voldoende donateurs zijn om de rechtszaak te kunnen voeren.

Via onze website kunt u zich inschrijven voor het voeren van de rechtszaak. Wij hopen dat wij de kans krijgen deze maatregel aan de rechter voor te leggen!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 19:15 #940641 door V300 register

Erik;224114 schreef : Dat zou al flinke winst zijn. De regeling sluit niet aan bij de regelingen elders in Europa. Dat is vreemd. Eerst was dat een argument om de vorige regeling door te laten gaan.

Erik, you're my man!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 22:54 #940647 door Alex (GAST)
A. Wie is er werkelijk naar Den Haag gegaan?
en
B. Wie is er werkelijk bereid om die 50 euro te doneren?

Ik heb A. gezegd, dus zal ook B. moeten zeggen, ben ik bang.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 23:14 #940649 door V300 register

Alex;224131 schreef : A. Wie is er werkelijk naar Den Haag gegaan?
en
B. Wie is er werkelijk bereid om die 50 euro te doneren?

Ik heb A. gezegd, dus zal ook B. moeten zeggen, ben ik bang.

Ik ga er heel eerlijk voor uitkomen, die ?50 ga ik niet betalen...
-Ik vind het nogal wat geld om zomaar even over te maken n.a.v. dat stukje tekst.
-Het is maar afwachten of het lukt, en met name ook of mijn belangen uberhaupt wel aan bod komen (bouwjaar 1988).
-Wie garandeert mij dat mijn geld ook effectief gebruikt wordt voor deze rechtzaak en niet voor andere doeleinden? En stel er blijft geld over, waar blijft dat dan?
-Waarom heeft men een advocaat gekozen die letterlijk 10.000-en euro's moet gaan kosten? Is dit realistisch, en is de drempel niet te hoog met 50 euro?

Begrijp me niet verkeerd want ik vind het een goed initiatief, maar met een vaag online bedrijfje waarvan je je afvraagt of je je spullen wel thuisgestuurd krijgt ga je toch ook niet zonder argwaan in zee? Zeker als het om zulke bedragen gaat...

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2013 00:00 #940650 door Erick Janssen (GAST)
Het is en blijft een gok en die ben ik bereid te nemen het is veel geld maar we hebben 50% dat het geheel wordt terug gedraaid, gebeurt het niet, jammer dan, ik ben dan ?50.00 euro armer maar ik kan wel zeggen dat ik wel mee geholpen heb.

Als je de regeling wil laten terug draaien zal je een gok moeten wagen, want "niet geschoten is altijd mis".

General Custom;224133 schreef : Begrijp me niet verkeerd want ik vind het een goed initiatief, maar met een vaag online bedrijfje waarvan je je afvraagt of je je spullen wel thuisgestuurd krijgt ga je toch ook niet zonder argwaan in zee? Zeker als het om zulke bedragen gaat...

Ik ben voor ?200.00 de boot in gegaan bij een online bedrijf die helemaal niet vaag uitzag maar z??r professioneel.
De VrijstellingOldtimer is, volgens mij, een stichting die al wat jaartjes meedraait en, voor mij, helemaal niet vaag over komt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2013 01:05 #940651 door V300 register
Ik verbaas me sowieso beetje over de maar doorgaande discussie.
Waar hebben we het eigenlijk over? Al moet ik straks weer 500 Euro wegenbelasting betalen.... Klinkt als hoog bedrag maar reken het eens terug naar de kosten per dag. Nou weet ik dat ik een salaris heb en dat dat niet voor iedereen hier geldt, maar toch. We hebben geen diesels of 3 ton wegende amerikanen. We zijn de bezitters van een model waarvan er minder dan 1400 over zijn in Nederland. Over een jaar of 5 zijn we spekkopers:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2013 01:09 #940652 door E. van Oostveen
Voor 50 euro kan je zelf geen proces voeren. Neem alleen al de reiskosten, kosten telefoon etc. Deze club is betrouwbaar. Ze hebben eerder voor de echte oltimerliefhebbers de hete kolen uit het vuur gehaald. Dat is knap. Er zijn gelukkig mensen die met hart en hoofd deze stappen vol overtuiging zetten. Dat is bewonderingswaardig. Als deze regeling in huidige vorm door gaat betekend dat een tragedie voor heel veel mensen. Dat kun je nu al lezen op FB.
Ik dacht dat we hier ook op de wereld waren om elkaars geluk en voldoening te respecteren. Dat doet Weekers en de meeste eerste en tweede kamerleden namens de VVD en PVDA kiezers nu onvoldoende. Daarbij deugen de meeste argumenten en aannames over inkomsten niet. Dat is door de stichting al bewezen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2013 01:20 #940654 door E. van Oostveen

eipmiw;224135 schreef : Ik verbaas me sowieso beetje over de maar doorgaande discussie.
Waar hebben we het eigenlijk over? Al moet ik straks weer 500 Euro wegenbelasting betalen.... Klinkt als hoog bedrag maar reken het eens terug naar de kosten per dag. Nou weet ik dat ik een salaris heb en dat dat niet voor iedereen hier geldt, maar toch. We hebben geen diesels of 3 ton wegende amerikanen. We zijn de bezitters van een model waarvan er minder dan 1400 over zijn in Nederland. Over een jaar of 5 zijn we spekkopers:)

Sorry, maar er zijn mensen die de eerst bekende diesel 740 van Nederland hebben en daarnaast nog 5 auto's en door de kromme regel deze diesel nu niet meer kunnen rijden en denken aan sloop. Historisch erfgoed voor goed weg. Er zijn ook veel mensen die een (unieke) auto van 2500 kg of meer hebben. Daar jarenlang met restauratie bezig zijn geweest, hun tijd, spaargeld en droom er in hebben gestopt (zodat eindelijk ook eens iets hebben en daarvan kunnen genieten) en nu compleet van de kaart zijn: Klote Kerstdagen en een rouwend begin van het nieuwe jaar.
Een vleestax waarmee je ook nog bijdraagt om het voedseltekort op de wereld te beperken behoorde niet tot de (kerst) gedachten van dit kabinet........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2013 10:53 #940657 door V300 register
Laat ik het zo zeggen als ik een diesel of een gas oldtimer had zou ik zeker 50 euro doneren. De kans dat daar iets in veranderd wordt, acht ik vrij groot.

Voor benzine is mijn inziens die kans een stuk kleiner... Dus of het slim is om 50 euro te lappen als je op benzine rijd, laat ik aan een ieder over.

Tja 2500 kilo is iets van 3000 euro wegenbelasting... Dan is je auto dus in 1 klap netzo veel waard als een goede 340 op benzine...

Overigens deze club is wel betrouwbaar. Dus, als er 50 euro van je rekening gaat komt die zaak er ook. De vraag is of ze die winnen....

Voor benzine heb ik zo,n vermoede dat het antwoord zeker nee is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC