Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2014 23:39 #941712 door E. van Oostveen
Zojuist heeft staatsecretaris Weekers van financi?n aangekondigd morgen de Koning te vragen hem te ontslaan van zijn taken en bevoegdheden :)
Gaat dit kabinet struikelen of vallen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2014 23:40 #941713 door V300 register
By by Weekers. Een maandje eerder en de oldtimerwereld had er heel anders uitgezien. En nu maar hopen dat zijn aftreden helpt voor 'de rechtzaak' tegen de staat.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2014 23:46 #941714 door Erick Janssen (GAST)
Weekers is niet de enige onkundige in deze regering :no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 00:01 #941715 door V300 register

Lucluc;225252 schreef : By by Weekers. Een maandje eerder en de oldtimerwereld had er heel anders uitgezien. En nu maar hopen dat zijn aftreden helpt voor 'de rechtzaak' tegen de staat.

officieel heeft dat er natuurlijk niets mee te maken... :no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 07:57 #941719 door V300 register
Zwak...

Eerst de zaak opzettelijk verpesten om zijn naam groot te maken, en op het moment dat er te veel opstand komt, vlug zijn handen er vanaf trekken... :mad:

Eigenlijk is de bijnaam ''weekdier'' nog niet zo slecht, want een kwal dat is het sowieso!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 07:59 #941720 door V300 register
oldtimerwereld gefeliciteerd met het vertrek van die kluns. zijn naam zal voor altijd verbonden blijven met de kaalslag van 2014 (net als het kwartje van kok). maakt voor de wetgeving niet uit, die is al aangenomen.
nu die halstarrige prutser er tussenuit is, is de kans op herziening van de ''weeffouten'' na bv een jaar ervaring misschien iets groter. of afgedwongen uitstel nav de rechtzaak? het blijft natuurlijk voor de politiek een onbelangrijk minderheidsprobleempje, die andere puinhopen die W met zijn geknoei heeft aangericht zijn urgenter. blijven hopen jongens....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 08:52 #941721 door V300 register
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...rrijtuigenbelasting/

Ok, het eerste offici?le stuk dat ik lees.

Datum eerst toelating is bepalend voor "leeftijd" van de auto.

Daarnaast lees ik ook dat je voorafgaand aan het tijdvak betaald moet hebben om aan de overgangsregeling mee te doen. Tijdvak wordt aangegeven als Jan-dec.

Met andere woorden, "we" zijn al te laat en moeten over 2014 de volle wegenbelasting betalen. Want ik geloof niet dat er iemand is die al een kwarttarief afgerekend heeft?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2014 10:12 #941724 door 16673-dummy

General Custom;225258 schreef : Zwak...

Eerst de zaak opzettelijk verpesten om zijn naam groot te maken, en op het moment dat er te veel opstand komt, vlug zijn handen er vanaf trekken... :mad:

Eigenlijk is de bijnaam ''weekdier'' nog niet zo slecht, want een kwal dat is het sowieso!

schitterend, dit soort reacties!

ik denk dat een cursus "hoe werkt politiek" nog wel een nuttige aanvulling zou kunnen zijn binnen deze club :)

De "val" van Weekers heeft niets, maar dan ook helemaal NIETS te maken met de oldtimerregeling, lastenverzwaringen, belastingombuigingen en wat dies meer zij. Allemaal goedgekeurd door de Eerste en Tweede Kamer, remember?
Het opstappen valt onder de zgn. ministeri?le verantwoordelijkheid, zie ook www.parlement.com/id/vh8lnhrp1wzn/minist...verantwoordelijkheid

zie ook: www.montesquieu-instituut.nl/id/vj9ageb4...oor?ctx=vj74jbah5mxv
en voor een tegengeluid (maar ik weet niet of jullie daar wel voor open staan): www.rosannehertzberger.nl/2013/05/29/frans-weekers/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 10:40 #941725 door V300 register
Je hebt gelijk Joost, politiek is niet mijn sterkste punt en het interesseert me ook vrij weinig. (ik moet ook zeggen dat ik na de eerste regel van jou eerste link al ben afgehaakt)
Maar ik vind fout op fout op fout maken, bewust verkeerd voorlichten van de 2e kamer, vervolgens de schuld af proberen te schuiven, en als dat niet lukt opstappen om te voorkomen dat er opnieuw een motie van wantrouwen komt, nu eenmaal niet getuigen van een fatsoenlijk bestuur...

Als ik iets in die trant zou prestesteren op mijn werk, dan zou het een maand zijn voordat ik er uit lag :S

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2014 10:46 #941726 door 16673-dummy
opstappen juist VOOR er een motie ingediend wordt, is politiek correct en een teken van 'de eer aan jezelf houden'.
Dat had hij eigenlijk al eerder moeten doen (zie mijn links), maar tegenwoordig is de Tweede Kamer een stuk vergevingsgezinder. M.i. alleen maar om de fragiele politieke situatie wat stabieler te houden. Maar nu konden ze er niet meer omheen.

Ik weet ook de precieze details niet, maar het kan maar zo zijn dat dit een erfenis van zijn voorganger is of dat er wat ambtenaren hebben geblunderd. Weekers moet daar voor bloeden.

Weekers gooit dus niet de handdoek in de ring; hij neemt gewoon de juiste beslissing. Dit is het zuiveringsritueel dat al decennia bestaat - maar helaas wel afbrokkelt. Dit is JUIST fatsoenlijk bestuur. Kijk dan ook niet verkeerd op als je hem over een paar maanden als een of andere topman in het nieuws ziet komen. Zijn opstappen levert hem respect op, omdat hij zijn verantwoordelijkheid neemt (los van de vraag of het ook echt zijn schuld was).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC