Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;224135 schreef : Ik verbaas me sowieso beetje over de maar doorgaande discussie.
Waar hebben we het eigenlijk over? Al moet ik straks weer 500 Euro wegenbelasting betalen.... Klinkt als hoog bedrag maar reken het eens terug naar de kosten per dag.
tsja, wat je zegt, hangt af van het salaris van de persoon...
Heel eerlijk: ik verdien met 4 dagen in de week werken nog geen 10.000 euro per jaar, en dat als academicus. Ik ben nu heel blij dat ik geen V343 heb, want die had ik niet meer kunnen betalen. Ik kon mijn hobby uitvoeren door de belastingvrijstelling, en nu die is komen te vervallen is het zo goed als exit. Enkel de Dyane blijft, die kost me met de kwarttariefregeling slechts 2,80 euro in de maand, dat is nog wel te overzien...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hapsa...
Te verwachten. Ik zei al, als de regering gewoon flink had willen verdienen dan hadden ze gewoon de brandstoftoeslag in moeten voeren voor 40 of desnoods 45 jaar.
Nu gaan ze er heel dik mee inschieten. Je zult zien, het aantal WW uitkeringen in de branche, het aantal onderdelen wat niet meer verkocht gaat worden ga zo maar door...
Ik snap het niet. Als ik echt van de oldtimer eigenaren had willen verdienen had ik wel een andere regeling verzonnen die veel meer geld opbracht dan dit.
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
petervolvo343;224290 schreef : een goed verhaal,
www.autokiosk.nl/autonieuws/exporteer-oldtimer/
Zeer goed, den spijker wordt hier letterlijk op z'n kop geslagen
- V300 register
- Verbannen
-
Het liefst zie ik iets met benzinetarief-vrijstelling vanaf 30 jaar (zodat die grens voldoet aan de Europese richtlijn), dan is het nog te betalen (tenzij je een hele zware Amerikaan op LPG/diesel hebt).
De ?1100 die moet betalen als ik doorrijd op LPG kan ik als student nu niet opbrengen, ik ga niet mijn spaarpot aanspreken voor een belasting.
Terug naar benzine ga ik ook niet doen want voor ?80 heen en weer tussen Groningen (kamer) en Haarlem (ouders/familie) is ook niet de moeite waard, dan is de trein buiten de vrij-reizen periode alsnog stukken voordeliger.
Gelukkig heb ik al een goede stalling (hoog en droog, nieuw pand) in de buurt van m'n ouders gevonden en dus gaat mijn geliefde 360 voorlopig de weg af, in afwachting van betere tijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan rij je dus met een loodzware auto op benzine. Goed voor het milieu...
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;224311 schreef : Vergeet niet dat er ook zat crea bea's zijn die een hybride kopen voor de bijtelling te ontlopen en dan gewoon op benzine rijden voor 98%....
Dan rij je dus met een loodzware auto op benzine. Goed voor het milieu...
Maar w?l goed voor de staatskas...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;223768 schreef : Dat was niet danny devito
Was gisteren nog op tv trouwens, deel 3 en 4. Blijft mooi
Nope...Joey Pesci.....