Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 22:15 #940619 door V300 register
De reactie van Weekers in het artikel van oudevolvo.nl is typerend voor een politicus:
-op het merendeel van de vragen geef je gewoon geen antwoord.
-je houdt ,tegen beter weten in, vol dat appels wel degelijk met peren te
vergelijken zijn; degene die dat waagt te betwijfelen kijkt gewoon niet goed.

Want hoe kun je nu met droge ogen beweren dat de vrijstelling in Europa
overal 30 jaar is? Hoe kun je volhouden dat de regeling in Duitsland, met
vrijstelling na 30 jaar in combinatie met strenge originaliteitseisen en meer
verplichtingen voor de eigenaar, hetzelfde is als alle auto's over ??n kam
scheren en na 40 jaar vrijstelling geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 22:28 #940620 door V300 register

Fran?ois;224103 schreef : Want hoe kun je nu met droge ogen beweren dat de vrijstelling in Europa
overal 30 jaar is? Hoe kun je volhouden dat de regeling in Duitsland, met
vrijstelling na 30 jaar in combinatie met strenge originaliteitseisen en meer
verplichtingen voor de eigenaar, hetzelfde is als alle auto's over ??n kam
scheren en na 40 jaar vrijstelling geven?


Nou ja, toen de regeling hier op 25 jaar stond (al h???l lang), hoorde je ook niemand over die 'ongelijkheid'. Waarom nu wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 22:46 #940621 door V300 register
Die "ongelijkheid" zou met de overgangsregeling in 2020 opgeheven zijn.
Daar had men zich bij neergelegd en op ingesteld. Maar nee, hup, de
prullenbak in met de overgangsregeling! Nu dus opgerekt naar 40 jaar.
Wat kunnen we nog meer verwachten? Geld nodig? Verhoog de leeftijd voor
vrijstelling naar 50 jaar. Nog meer geld nodig? Schaf de regeling compleet af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 23:08 #940622 door V300 register

Niels;224073 schreef : ...die Limburgse oplichter...


Nie zo flauw doen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2013 23:33 #940623 door V300 register
Tja, politici. Ik persoonlijk ben wel klaar met die mensen. Maar dat houd niet in dat ik mijn auto oranje schilder met een grote 1 op de flanken en een prinsenvlag op het dak. Al klinkt dat wel leuk.... haha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 11:38 #940626 door V300 register
Zo mannen, (en vrouwen) niet zo flauw doen allemaal 50 euro lappen voor het goede doel: www.vrijstellingoldtimer.nl/

Wie is de eerste die zich hier op inschrijft? .....

Persoonlijk vermoed ik, dat de benzineregeling in stand blijft, maar er is echt wel kans dat de rechter vind dat er een overgangsregeling voor diesel en lpg moet komen. De meeste die daar 50 euro voor over hebben, zitten vermoed ik ook in deze groep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 11:51 #940627 door Floris Schropp
Dure advocaat hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 11:58 #940628 door V300 register
Dat is een dure advocaat maar ook zeker voor dit onderwerp een van de beste die je kunt vinden.

Ik dacht al dat hij het niet voor niets zou doen... Maar ze maken echt wel kans. Het is een beetje als de langstudeerdersboete, wat hij ook gedaan heeft. Daarvan zei de rechter dat het collegegeld geen recht was in die zin dat je er vanuit kon gaan dat het altijd ongeveer hetzelfde bedrag zou blijven. Alleen voor deeltijders was het onvoorzienbaar.

Tja, hoe bekijk je dit. Laten we eerlijk zijn hij gaat natuurlijk vertellen dat niemand het aan zag komen. Maar volgens mij wist heel oldtimer minnend Nederland wel dat het gedoe met de Mercedes diesel een keer aangepakt zou gaan worden. Alleen niemand had deze destrateuze manier verwacht. Wellicht een kleine aanpassing geen volledige terugdraai. Die aanpassing had bijvoorbeeld kunnen zijn ook de jaartallen van 1983, 1984 1985 1986 moeten brandstoftoeslag betalen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 12:21 #940629 door V300 register

Markvictor;224112 schreef : Die aanpassing had bijvoorbeeld kunnen zijn ook de jaartallen van 1983, 1984 1985 1986 moeten brandstoftoeslag betalen....


Dat eigenaren van Diesel- en LPG-voertuigen de brandstoftoeslag zouden
moeten blijven betalen, was ook al onderdeel van de overgangsregeling.
Misschien kan dit alsnog afgedwongen worden indien de rechter mee zou
gaan in de stelling dat de nieuwe wetgeving een uiting is van onbehoorlijk
bestuur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 12:53 #940630 door E. van Oostveen
Dat zou al flinke winst zijn. De regeling sluit niet aan bij de regelingen elders in Europa. Dat is vreemd. Eerst was dat een argument om de vorige regeling door te laten gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD