Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 13:12 #940435 door Floris Schropp
Ja, ik ben voor 'van vliet' alsnog door laten gaan! Goed nieuws.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-12-2013 14:58 #940438 door Mark Smeets
hmm ik heb liever de overgangsregeling.. Mijn 760 is bijna klaar, en die is 60 euro per maand belasting. Dan ben ik met 120 per jaar veel beter af! Hetzelfde geldt voor de 360.. Plus dat over 3 jaar de regels waarschijnlijk opnieuw veranderen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2013 17:39 #940449 door V300 register
He dit verhaal heb ik de ANWB een maand of wat geleden vertelt. Heb ze eerst opgebeld dat ik de boel opzegde, vragen ze waarom kreeg toen iemand anders aan de lijn en heb het zeker 20 minuten over deze regeling gehad.

Concreet zei ik toen, alles meteen op 30 jaar zetten. Waarom, oude auto's die rot zijn roesten weg ben je daar vanaf. De rest wordt of opgeknapt, hoewel geen mrb, wel onderhoudskosten. Een auto die stil staat kost namelijk ook geld, dus de staat verdient daar altijd aan. Of ze betalen gewoon braaf MRB.

Als de auto 30 is, komt er dan wel de diesel en gastoeslag bij. Makkelijke regeling brengt veel meer op dan dit gedoe, alleen je zult dan wel wat mensen boos maken die nu een wagen van 40 jaar oud hebben op gas. Gas zou je ook vanaf 40 jaar vrij kunnen stellen of vanaf 45 jaar. Klaar is kees, iedereen blij

Of niet? Naar mijn idee levert dit echt veel meer op. Maar goed die ambtenaren die deze fantastische regeling hebben verzonnen zullen dat vast niet toe willen geven. Ook de wegloopeffecten zijn veel minder.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 18:13 #940450 door Floris Schropp
ik vond dit een goede brief

[YOUTUBE]Alg9li84t8s[/YOUTUBE]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2013 22:19 #940465 door V300 register
Het zou nog eens goed kunnen dat dit van de PVDA er toch doorkomt. Immers was het de PVDA die deze maatregel opgenomen heeft in het regeerakkoord.

Stel dat je ineens alles vanaf 30 jaar wegenbelasting vrij maakt,. dan zitten de oude diesels meteen vol in de wegenbelasting. Die van 86 dus. Deze zijn dan in 2016 wegenbelasting vrij, dat schiet niet op. Maar als je daar een dieseltoeslag opheft en die zijn voor een dergelijke mercedes gouw 1200 euro gezien het zware gewicht, heb je juist die wagens goed te pakken. Die mensen zullen deze wagens aan de kant zetten en das goed voor het milieu.

De volvo 340 diesel zal in dit geval 600 euro wegenbelasting moeten betalen. Veel, maar nog wel te doen.

De gewone volvo 340 is echter belasting vrij vanaf 30 en ook van die flauwekul van 3 maanden niet rijden ben je af.

Ook zullen veel mensen welliswaar schorsen maar deze periode aanhalen om de wagen op te knappen. Levert ook geld op en is goed voor de oldtimerbedrijven. Bespaart een hoop ww gelden,

Overigens was ik van te voren voor ik ging opzeggen al doorverbonden, ter correctie van dat ANWB verhaal. Die inhoud klopt overigens wel.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 16:31 #940484 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Weekers zegt nee, Senaat aan zet

Weekers zegt nee, Senaat aan zet

Zojuist kregen wij een persoonlijk bericht van het Ministerie van Financi?n dat zij niet akkoord gaat met het voorstel om per 1 januari 2014 de grens voor vrijstelling op 30 jaar (ipv 40 jaar) te stellen.

Inmiddels is dit ook te lezen op de site van de Eerste Kamer. Wij betreuren het dat Weekers deze kans om de grote fout te herstellen niet aangegrepen heeft, maar onverwachts komt dit niet. Tot op heden hebben wij Weekers nog niet kunnen betrappen op enige realiteitszin. Maar het is nog niet voorbij, nu is de Eerste Kamer aan zet!

Dit weekend zullen wij u nader informeren over de verder te nemen stappen. Een ding is zeker: wij laten onze oproep om af te zien van protesten nu definitief los! Op de Facebook groep Oldtimerliefhebbers wordt hier al intensief over gediscussieerd en zijn reeds plannen gemaakt. Ook hierover hoort u later meer van ons.

De komende dagen worden spannend en bepalend voor de toekomst van de vrijstelling!

Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2013 22:38 #940527 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, 16 december: de dag des oordeels!

16 december: de dag des oordeels!

Petitie Eerste Kamer
Met medewerking van Stichting Autobelangen is Brigitte Schrijvers een petitie gestart om de Eerste Kamer ervan te overtuigen om de door ons allen zo verfoeide mrb-maatregel tegen te houden.

Deze petitie wordt komende maandag 16 december, om 17:45 op het Binnenhof aangeboden aan de Commissie Financi?n van de Eerste Kamer. De pers zal hier zeker bij aanewezig zijn, het zou dan ook fijn zijn als er ook voldoende gedupeerden of sympatisanten aanwezig zijn, komt u ook? Het adres is Binnenhof 21 te Den Haag. De Senaat vergadert daarna onder andere over het Belastingplan 2014, waarvan de mrb-maatregel deel uit maakt, dit zijn openbare vergaderingen.

Teken daarom allen deze Petitie!

Oldtimerprotest in de startblokken
Tot voor kort hebben wij u afgeraden om in het openbaar te protesteren, omdat het de lobby zou kunnen schaden. Inmiddels hebben wij geen bezwaren meer tegen een eventueel protest, simpelweg omdat wij u twee dagen voor de stemming nog geen goed nieuws te melden hebben. Bovendien willen wij u niet de mogelijkheid ontnemen uw ongenoegen te uiten. Wij rekenen erop dat u het netjes houdt.

Inmiddels is er ook al een protest-initiatief gestart. Op de onderstaande links treft u meer informatie hierover aan:

Auto Motor Klassiek Magazine

Facebook

Laten wij hopen dat de Eerste Kamer haar werk doet!

Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2013 13:30 #940534 door E. van Oostveen
Jarno De RouwOldtimerliefhebbers
Yes, yes, yes,

Via een collega gehoord dat er wel degelijk aandacht voor onze zaak bij de overheid. Politie heeft voor maandag extra personeel ingezet omdat men tussen de 6 en 10.000 voertuigen verwacht! (Ik vindt dit optimistisch)
Hier moet media aandacht op volgen. Dus mensen zorg dat je je spullen voor elkaar hebt en gedraag je (hoe moeilijk ook) zorg dat we het respect krijgen wat we verdienen!

Gaan er mensen van onze club? Gaat er iemand van het bestuur of een lid spreken namens de V300 club of zijn we toch een gezelligheidsclub. Dan zijn we ook onterecht vertegenwoordigd door de FeHAC en had deze geen afspraken voor ons mogen maken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 14:01 #940536 door V300 register
Nou Erik, 6 voertuigen kunnen ze nog wel aan denk ik :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 14:15 #940538 door V300 register
10.000 voertuigen is wellicht wat overschat voor een maandagmiddag... Ik denk dat 1000 meer in de buurt zal komen, maar we zullen zien!

Zelf heb ik wel overwogen om te gaan, maar helaas geen oldtimer (bouwjaar 1990).
Daarnaast heb ik heel eerlijk gezegd ook niet zoveel vertrouwen meer dat dit gaat werken, en daarom ook niet zoveel zin om de hele dag in de auto te zitten en een hoop bezine op te kachelen :woops:

Als er meer mensen van onze club gaan, en het dus eigenlijk een soort mini-meeting wordt, dan kan ik hier op zich nog wel warm voor lopen :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC