Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 16:57 #940318
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Ik denk dat het er voor de volle 100% doorheen komt. De 1e kamer keurt namelijk de gehele begroting/het hele plan. Dat gaat om miljarden waar de 120 miljoen van de oldtimers bij in het niet vallen. Eigenlijk ironisch dus dat het nodig is, maargoed. De enige manier waarop m.i.z. de oldtimer-regeling nog kan worden aangepakt is achteraf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2013 20:13 #940321
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Volgens mij kunnen ze wel een soort motie er op los laten. Dan zit Weekers erbij en zegt ja kijk ik na, en op voorwaarden daarvan neemt de eerste kamer de wet aan of niet. Dus ze kunnen het inderdaad of helemaal af wijzen, of helemaal goed keuren.
Vindt het wel leuk dat het cda vraagt om evaluatie. Heb zo',n vermoede dat een dergelijke evaluatie er niet van gaat komen. Moet eigenlijk wel, maar ze willen het denk ik niet...
De enigste oplossing is dus een rechtzaak die ook zal komen. En ja, ik zeg het nogmaals als ik gas zou hebben zou ik hem voorlopig schorsen immers haal je de installatie eruit kun je hem niet zo maar terug zetten. Ja dat kan wel.... maar het mag niet zonder keuring nieuwe slangen ed.
Vindt het wel leuk dat het cda vraagt om evaluatie. Heb zo',n vermoede dat een dergelijke evaluatie er niet van gaat komen. Moet eigenlijk wel, maar ze willen het denk ik niet...
De enigste oplossing is dus een rechtzaak die ook zal komen. En ja, ik zeg het nogmaals als ik gas zou hebben zou ik hem voorlopig schorsen immers haal je de installatie eruit kun je hem niet zo maar terug zetten. Ja dat kan wel.... maar het mag niet zonder keuring nieuwe slangen ed.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 20:15 #940322
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
De brieven zijn niet alleen aan LPG rijders verstuurd, ik heb hem vandaag ook ontvangen voor de 360. Nou goed dan maar betalen, maar straks krijg je dus een rekening om van de overgangsregeling gebruik te maken. Maar als je die niet betaald maak je geen gebruik van de overgangsregeling en betaal je dus de volle mep! Niet vergeten te betalen dus...
Ik neem aan dat mensen die de auto geschorst hebben en hem ontschorsen ook eerst deze keuze krijgen.
Hierbij nog even mijn brief:
Ik neem aan dat mensen die de auto geschorst hebben en hem ontschorsen ook eerst deze keuze krijgen.
Hierbij nog even mijn brief:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2013 20:21 #940323
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Ja mijn auto is dus geschorst dus een dergelijke brief heb ik niet ontvangen. Maar die brief klopt niet!
Ze zeggen wanneer u de belasting niet betaald bent u vanaf 2014 volledige wegenbelasting verschuldigd. Dat zou leuk zijn, je mag toch per jaar kiezen? Hier wekken ze de indruk dat wanneer je niet meedoet, je nooit meer mee kan doen en voor altijd gedoemd bent het volledige tarief te betalen!
Daarbij mijn auto is geschorst, ik krijg deze brief niet. Ik heb navraag gedaan als ik hem uit de schorsing gooi bijvoorbeeld in april ben ik vanaf april volledige wegenbelasting verschuldigd. Echter kan ik 2015 werd mij vertelt weer kiezen voor de overgangsregeling... Maar uit deze brief kan ik dat niet echt ophalen....
Ze zeggen wanneer u de belasting niet betaald bent u vanaf 2014 volledige wegenbelasting verschuldigd. Dat zou leuk zijn, je mag toch per jaar kiezen? Hier wekken ze de indruk dat wanneer je niet meedoet, je nooit meer mee kan doen en voor altijd gedoemd bent het volledige tarief te betalen!
Daarbij mijn auto is geschorst, ik krijg deze brief niet. Ik heb navraag gedaan als ik hem uit de schorsing gooi bijvoorbeeld in april ben ik vanaf april volledige wegenbelasting verschuldigd. Echter kan ik 2015 werd mij vertelt weer kiezen voor de overgangsregeling... Maar uit deze brief kan ik dat niet echt ophalen....
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 20:38 #940325
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Ja het is allemaal weer erg onduidelijk. Zou lullig zijn dat mensen die hun auto bijvoorbeeld aan het opknappen zijn dus halverwege het jaar niet kunnen instappen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 21:33 #940326
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
ja dat vraag ik me dus ook af.
was van plan om m'n 345 binnenkort te schorsen, tot aan de zomer waarschijnlijk. ben reuze benieuwd of ik alsnog de volledige 120 euro moet betalen als ik 'm in bijv. september 2014 uit de schorsing haal
was van plan om m'n 345 binnenkort te schorsen, tot aan de zomer waarschijnlijk. ben reuze benieuwd of ik alsnog de volledige 120 euro moet betalen als ik 'm in bijv. september 2014 uit de schorsing haal
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2013 21:52 #940327
door V300 register
Ik had gebeld en ze wisten het niet zeker maar mogelijk kon je een brief schrijven in dit geval van schorsing met de vraag of je als nog in de regeling komt. Maar ze vertelde wel dat je elk jaar kon kiezen...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 21:56 #940328
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Dat is goed nieuws. Het had nog vervelender gekund.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-12-2013 14:01 #940334
door V300 register
Er zijn wel meer zaken die onduidelijk zijn. Het voertuig moet vanaf december 2014, en daarna ook januari februari en december 2015 ect, binnen staan.
Nu vraag ik me af, moet hij dan ook verzekerd zijn, of hoeft dat nu niet? Ik heb het over deze 3 maanden. Moet er dan een apk opzitten, of hoeft dat nu niet?
Stel dat we er vanuit gaan dat dit niet moet, maar achteraf blijkt dit wel te moeten, dan ben je zo dik 100 euro kwijt voor geen apk en dik meer als 450 euro voor geen verzekering,.,,
Nu vraag ik me af, moet hij dan ook verzekerd zijn, of hoeft dat nu niet? Ik heb het over deze 3 maanden. Moet er dan een apk opzitten, of hoeft dat nu niet?
Stel dat we er vanuit gaan dat dit niet moet, maar achteraf blijkt dit wel te moeten, dan ben je zo dik 100 euro kwijt voor geen apk en dik meer als 450 euro voor geen verzekering,.,,
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 14:05 #940335
door Floris Schropp
Hij moet toch geschorst zijn? Dan mag je de verzekering opzeggen, hoeft er geen APK op te zitten maar mag je wel voor de APK naar het keuringsstation.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...orrijtuigenbelasting
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...orrijtuigenbelasting
Moderators: Mark Smeets