Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2013 09:13 #940359 door V300 register
niet geschorst, maar er mag, zoals het document zelf zegt, 'niet mee gereden worden gedurende de maanden x''
Je mag er, als dat noodzakelijk is, wel mee naar de APK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2013 10:27 #940361 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer Gelijk hebben, gelijk krijgen?

Gelijk hebben, gelijk krijgen?

Afgelopen week hebben wij verschillende contacten gehad met politici. In onze inmiddels meer dan een jaar durende actie, hebben wij nog geen politicus gesproken die het oneens was met ons! Heel fijn natuurlijk, maar tot op heden resulteert dat niet in het gewenste effect: het terugdraaien van de onrechtmatige maatregel om vele tienduizenden oldtimerbezitters te belasten met (buitensporige) belastingen en betuttelende winterregelingen.

Dat was ten tijde van onze Youngtimer actie in 2009 wel anders! Toen was rond deze tijd al een reparatie amendement aangenomen met steun van de gehele Tweede Kamer. Nu lijkt door het 'herfstakkoord', waarbij de regeringspartijen zich niet alleen versterkt hebben door 3 partijen maar ook een meerderheid in de Eerste Kamer hebben gevormd, het net zich rond de oldtimers te sluiten. Er lijkt een 'cordon sanitaire' rond de oldtimers te liggen.

Maar ondanks deze tegenslagen, gaan wij gewoon door met actie voeren!

Zoals eerder gemeld, informeren wij u uiterlijk 13 of 14 december met de laatste stand van zaken vanuit de Eerste Kamer. Indien wij dan geen beter nieuws te melden hebben, laten wij onze oproep los om geen actie te voeren. Op de Facebook groep worden inmiddels al verschillende plannen gemaakt. Wel vragen wij aan eventuele organisatoren met klem hun contactgegevens bij ons achter te laten.

Mocht de Eerste Kamer op 16 of 17 december akkoord gaan met het Belastingplan 2014 in zijn huidige vorm (dus met de 40-jaars maatregel), dan zullen wij direct overstappen op plan B. Gezien het feit dat wij momenteel nog in goed contact staan met politici, zullen wij U daarover pas informeren als het zover is.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2013 12:14 #940364 door V300 register
Dat 'Plan B' moet wel iets heel goeds zijn, ik ben benieuwd waar ze nog mee gaan komen!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2013 15:39 #940368 door Erick Janssen (GAST)
afwachten meer is er niet op het ogenblik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2013 17:25 #940371 door V300 register
Plan B is Stibbe met een rechtszaak. Neem van mij aan dat ze allang weten dat het zo ver gaat komen. En dat zo best eens een positieve wending (Of net zo goed niet, je weet het niet) kunnen opleveren voor diesel of lpg. Dat daar dan ook een soort van overgangsregeling voor moet komen.

Het is echter wel redelijk not done om te zeggen, als je niet doet wat wij vinden dan gaan we naar de rechter. Dat weten ze toch al, dus wat voor meer waarde heeft dat? Behalve dan dat je die senatoren op stang jaagt en je belangen verspeelt.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2013 20:49 #940423 door Alex (GAST)
Gaan er nog mensen mee rijden in de stoet van 16 december a.s.?

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 03:12 #940429 door Frans van Zeeventer
Ik heb eens berekend wat is zou moeten betalen als de MRB terug komt:

Ik zou 269 euro per kwartaal gaan betalen, dus meteen stappen onder nomen:

Aangezien ik afhankelijk ben van mijn auto, ivm invaliditeit, ga ik een beroep doen op kwijtschelding MRB ivm Invaliditeit, 1 van de voorwaarde is dat je geboren moet zijn van voor 1918, ehm dat ben ik dus niet, maar dit is een vorm van leeftijdsdiscriminatie ( was dinsdag is in het nieuws over de rechten van de mens, dus dat is al de eerste negatieve punt voor de regering, het tweede punt is, dat het voor mij een vorm van beroving van mijn bewegingsvrijheid, omdat ik afhankelijk ben van de auto.

Wat ik mij afvraag: wat is de uitstoot van co2 van een lpg auto, als dit onder de 59gram per km is, dan valt de auto onder de categorie personen auto met lage co2 uitstoot, en dan is er weer geen mrb van toepassing

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 09:44 #940431 door Anjo van den Akker
Bij 1 op 10 met lpg kom je op 85gr per km

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 12:56 #940433 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Gaat de vrijstellingsleeftijd naar 30 jaar?

Gaat de vrijstellingsleeftijd naar 30 jaar?

U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:

"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financi?le doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ?Van Vliet?, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel ?Van Vliet? betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB-plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ?Van Vliet? niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."

De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financi?n morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!

Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 12:58 #940434 door Erick Janssen (GAST)
Laten we dit hopen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC