Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2013 22:58 #928002 door Chris Kobes

punkazz;215950 schreef : 20 euro netto per uur? Ong 2500 bruto per maand is modaal. Reken maar ff uit wat je per uur netto over houdt :cry:

Dat wil je helemaal niet weten, daar wordt je alleen maar verdrietig van inderdaad :+

Ontopic:
Aan de ene kant kan ik d'r best mee leven met die belastingbijdrage, maar aan de andere kant vind ik het ook vrij veel geld voor iets wat ik een paar keer per jaar uitlaat/ga uitlaten.
Het is ronduit belachelijk dat je er vervolgens niet mee in de winter mag rijden, terwijl je toch gewoon belasting betaald.

Linksom of rechtsom het geld halen ze wel ergens vandaan, maar wellicht is het een idee om bij de rest van hobby'end Nederland een belastingbijdrage te vragen.
Paardenbelasting (schijten toch alles onder), fietsbelasting (dat is nou eens geld verdienen voor een ?10,- per jaar per fiets) en wellicht kunnen jullie nog wat verzinnen.
Dan doen we alle 'goede voorstellen' in een envelop en dan kan dat mooi dit jaar nog mee in het uitgestelde begrotingstekort :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:13 #928004 door V300 register
Nouja, het is een beetje grof geteld, maar exacte getallen weet ik zo niet en ga ik niet op een forum posten.
Nu krijg ik 4-wekelijks ongeveer ?1.250 op mijn rekening. Ik ben 20 dus dat wordt nog ongeveer eens zoveel. Ik wist niet dat dat bovengemiddeld is? Ik mag wel eens wat minder gaan klagen dan :+

Ik zal voor de grap wel eens kijken wat het verschil is in schalen bij ons.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:14 #928005 door V300 register
Modaal inkomen is ook nog eens geen gemiddeld inkomen of besteedbaar inkomen:

Het gemiddelde inkomen in Nederland was volgens het CBS in 2007 maar 62% van het modaal inkomen in dat jaar

Ga nog maar eens rekenen :cry3: En ga nog maar eens rekenen als alleenstaand bent, op jezelf woont en aan het begin van je carriere staat :barf:

On-topic: ik blijf gewoon doorkarren met die barrels, prioriteiten zijn er om gesteld te worden :+ ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:18 #928006 door V300 register

punkazz;215954 schreef : Ga nog maar eens rekenen :cry3: En ga nog maar eens rekenen als alleenstaand bent, op jezelf woont en aan het begin van je carriere staat :barf:

Daar weet ik alles van... Je moet onderhand minister president zijn wil je een hypotheek kunnen krijgen :cry:

Rekenen? Daar hou ik niet van, hebben ze Excel voor uitgevonden. Ik krijg X-bedrag op mijn rekening, en dat deel ik door mijn contracturen. Klaar!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:25 #928007 door V300 register
Hoeveel contracturen? Ik hou wel van rekenen namelijk ;)

Ikzelf heb trouwens echt niets te klagen hoor, heb het qua huisvesting dik voor elkaar, maar als ik dat niet had gehad, dan was het een compleet ander plaatje geweest voor mij. Dan had ik wellicht andere prioriteiten moeten stellen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:37 #928011 door V300 register

punkazz;215956 schreef : Hoeveel contracturen? Ik hou wel van rekenen namelijk ;)

Ik stuur wel ff een pb-tje, dan mag je dat gerust weten. Ik heb het niet zo graag allemaal open en bloot op internet staan ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:45 #928012 door V300 register
Nee joh, geintje natuurlijk. Ik hou erover op.

Nogmaals, ik ben anti-aanpassing van de MRB, onzinnig allemaal, nergens op gestoeld, maar blijf gewoon doorkarren. Misschien dat ik 'm ooit ga stallen in Heerde, daar is weer plek. Maar ik vind zo'n back-up autootje voor de deur wel een fijne gedachte. Eerst maar eens zien door de APK te komen....gaat een beetje moeilijk als je 'm niet van z'n plek krijgt....waaaaah.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 08:45 #928014 door V300 register
Hier blijft Lijntje gewoon op de weg, wordt wel even m'n schoonouders lief aankijken voor die 3 maanden in de winter. Ik had wel plannen om de andere wagens langzamerhand weer de weg op te schoppen, zodat ik plek heb voor de wagens met echt werk, maar dat gaat helaas nu erg duur worden. (de 1e kandidaten waren een zware benzine bak en een diesel... met de nieuwe plannen 150,= p/m)

Ach ja, dit weekend maar eens wat fractieleiders aanschrijven. De meest eenvoudige oplossing zou zijn gewoon MRB voor de nieuwste LPG/Diesel wagen (per rijbewijs in het huishouden) en de rest is blijkbaar van een liefhebber. Dan heb je en het dagelijkse gebruik van de mensen die alleen maar een oude MB diesel hebben aangepakt en de liefhebbers hebben meestal toch wel een dagelijkse wagen om de hobby wagen te ontzien.

Al zou ik liever hebben dat ze gewoon de oude regeling (25 jaar -> MRB vrij, desnoods met de leeftijdsgrens naar 30) weer herstellen, maar dat zal men niet doen. (de 'huidige' regeling is geaccepteerd, dus no way dat men die winst wil loslaten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 09:46 #930415 door V300 register
Aan mij verlies de overheid, als ik om het jaar ga rijden, ook al betaal ik dan wel 96 euro belasting in dat jaar dat ik rij. Simpel rekensommetje: Belasting op verzekering: (eerste auto verzekering dus iets meer dan 200 euro)= 21% dus 40 euro. Belasting 21% op anwb lidmaatschap (is ook tegenwoordig 21%)= 20 euro want ik heb full met buitenland erbij, is al 60 euro aan belasting wat ze niet krijgen per jaar voor die 96 euro, dan nog de benzine voor 500 km dat is zeg maar 60 liter= 60 euro plus onderdelen btw= 40 euro per jaar plus geen apk, btw 4 euro.

Totale derving= 164 euro om het jaar. Daar weegt 96 euro natuurlijk niet tegen op. Kortom, van mij krijgen ze niets!

Al moet ik zeggen dat hier principe ook wel een rol bij speelt.... :f Als ze auto,s die echt weinig rijden 100 euro per jaar laten betalen, zullen er meer denken van dan maar niet...

Kun je nagaan wat iemand denkt die op gas of diesel rijd. Die gaat dat al helemaal niet doen. En het is wel terecht dat die dagelijkse rijders gepakt worden, maar wat je dadelijk gaat krijgen is net zo als vroeger, dat hele families met 5 grote zakken naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen omdat ze geen auto meer hebben. Met andere woorden, dan doet het wel zijn milieudoelstelling aan, want die diesels zijn superslecht voor het milieu, en in het regeerakkoord stond ook dat het een milieumaatregel was, maar stel dat dit nu een financie?le maatregel is, waar gaat hij de derving die hij gruwelijk onderschat vandaan halen?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 11:16 #930417 door Erick Janssen (GAST)

Markvictor;215965 schreef : ......... Met andere woorden, dan doet het wel zijn milieudoelstelling aan, want die diesels zijn superslecht voor het milieu, en in het regeerakkoord stond ook dat het een milieumaatregel was, maar stel dat dit nu een financie?le maatregel is, waar gaat hij de derving die hij gruwelijk onderschat vandaan halen?

vrijstelling helemaal afschaffen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC