Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 20:01 #924605 door V300 register
Ze kunnen allemaal wel mooi lullen met milieu hier in NL maar die paar oldtimers gaat het verschil niet maken, als er midden in de woestijn in Dubai een indoor-skibaan staat waar echte sneeuw wordt gegenereerd en het altijd -2 is.

D?t is pas goed voor het milieu :N

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 20:32 #924607 door E. van Oostveen

AvdAkker;212400 schreef : nee, ik vind hem niet volledig. het hele aspect of je ook een dagelijkse auto hebt en/of je een dagelijkse auto nodig zou hebben mis ik in de enquete; zo kun je heel eenvoudig controleren of er "misbruik" van de regeling gemaakt wordt. is toch een belangrijk onderdeel van de discussie lijkt me

Mee eens. Dat zit (bewust) niet in de enquete. Misschien willen ze de discussie daar niet op toe spitsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 21:02 #924610 door V300 register

Fran?ois;212430 schreef : Volgens mij heeft de enquete van de FEHAC helemaal niets te maken met
hun "tegenonderzoek" om de resultaten van het PBL te ontkrachten.

Vul hem toch maar in s.v.p. Het antwoord op de vraag "wat kunnen wij doen" was heel duidelijk: gegevens aanleveren!

Voor de anderen met kritiek op fehac, het gaat hier om vrijwilligers die spreken voor jouw belang, als je denkt dat het beter kan/moet, hou er rekening mee dat ze echt naar je luisteren als je met goede tips en voorstellen komt!!! Dat werkt allicht beter dan kritiek spuien op een forum waar ze niet meelezen...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 22:52 #924615 door 16673-dummy

Wouter;212437 schreef : Vul hem toch maar in s.v.p. Het antwoord op de vraag "wat kunnen wij doen" was heel duidelijk: gegevens aanleveren!

Voor de anderen met kritiek op fehac, het gaat hier om vrijwilligers die spreken voor jouw belang, als je denkt dat het beter kan/moet, hou er rekening mee dat ze echt naar je luisteren als je met goede tips en voorstellen komt!!! Dat werkt allicht beter dan kritiek spuien op een forum waar ze niet meelezen...

Als je een rapport wilt kunnen aanbieden aan Den Haag zal er een uitgebreide survey opgezet moeten worden.
Mijn ruwe schatting is dat je met een groep bestaande uit tenminste 4 leden zeker een volledige week bezig bent met het opstellen van een onderzoeksopzet, opstellen van vragenlijsten, bepalen van de methoden etc.
Vervolgens heb je enkele weken nodig voor de dataverzameling. Dan heb je een week of twee (afhankelijk van de omvang van de data) nodig voor de analyse, en tot slot het opstellen van een rapport/conclusie/aanbeveling (echt geen flauw idee hoe lang je daar mee bezig zult zijn).
En dan heb je alleen nog maar een paper met daarop de voorkeuren/gedachten/bewegingen van oldtimerrijdend/-liefhebbend Nederland.

Mijn schatting is dat de Kamerleden dat rapport in enkele minuten tijd doorbladeren en de informatie erin slechts ter kennisgeving aannemen.

Als er onderzoekers zijn die tegen een nultarief dit zeer grootschalige onderzoek willen uitvoeren, kan het uit. Maar dan hadden ze begin december al moeten beginnen.

Edit: zie ook www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/overhei...walitatief-onderzoek om een kleine indicatie te krijgen van hoe omvangrijk zo'n onderzoek zou zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 15:37 #924638 door V300 register
juist, dat gaat helemaal niet. dus men neme een werkbaar alternatief, we draaien binnen 1 meeting een enquete in elkaar en hopen dat zoveel mogelijk mensen hem invullen :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2013 15:39 #924640 door 16673-dummy
maar goed dat ze dat in Den Haag niet serieus nemen :)
Heb er net nog een PB'tje over gehad ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 16:18 #924644 door V300 register
de methodologie is altijd nog een stuk beter dan dat van het PBL ;) en dat wordt w?l serieus genomen......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2013 16:30 #924646 door 16673-dummy
We zullen zien :)

www.arnokorsten.nl/PDF/Beleid/Politieke%...ie%20en%20beleid.pdf

Heeft de FEHAC dit ook al verteld? Op de site kan ik er niets over vinden. Het lijkt erop dat het PBL het kritische rapport van de Fehac voor het leeuwendeel met de grond gelijk maakt.
www.pbl.nl/sites/default/files/cms/REACT...OP-KRITIEK-FEHAC.pdf

Let op: dit is dus de reactie van het PBL, gericht op de Fehac

Nog een edit: de Fehac heeft zelfs alweer een brief gestuurd. Vol verwachting opende ik die, maar het valt tegen
fehac.communicationmaster.nl/uploads//at...en_brief_aan_pbl.pdf

Alinea 3 is een goed voorbeeld van het verkeerd interpreteren c.q. "eigen draai geven aan" de uitspraken van het PBL.

Nu vind ik het echt heel interessant worden. Touwtrekken: wie gaat er winnen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 17:36 #924650 door V300 register
Gewoon op 30 jaar zetten zie ik al, en diesels en eventueel gas op 35 jaar. De personenwagens van boven de 30 rijden minder dan de helft als van de catogorie die eronder zit. En diesels rijden helemaal veel.

Dan kun je zeggen, probleem verschuiving. Maar met een 35 jaar oude diesel rijden wordt je niet echt bepaald vrolijk van, kwa onderhoud en kosten.

Dat kan gewoon direct per 1 jan gebeuren. En inderdaad, dan vallen auto,s die vrij waren van wegenbelasting er in 1 keer weer in.

Ze gaan echt niet komen met een eerste auto eis, en dergelijke flauwekul dat is veel te ingewikkeld! Echt, wie controleert dat? En als de eerste auto kapot gaat door ongeluk, hoe snel moet dan een nieuwe worden verkregen? Ect ect.

Ik zie ze ook niet met een bonnetjes systeem komen als een rittenkaart, en km kan, met registratie maar is in feite ook omslachtig.

Dus ik denk, dat ze gewoon de makkelijke weg terecht pakken en de leeftijdsgrens per direct verschuiven. Oltimers verliezen ook niet hun waarde, immers moeten ze enkel wat langer wachten op wegenbelasting vrij stelling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 22:03 #924677 door V300 register
1 ding is zeker: ik laat me me plezier met me waggies niet verzieken door die hotemetoten in de haag. Punt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC