Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
D?t is pas goed voor het milieu :N
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
AvdAkker;212400 schreef : nee, ik vind hem niet volledig. het hele aspect of je ook een dagelijkse auto hebt en/of je een dagelijkse auto nodig zou hebben mis ik in de enquete; zo kun je heel eenvoudig controleren of er "misbruik" van de regeling gemaakt wordt. is toch een belangrijk onderdeel van de discussie lijkt me
Mee eens. Dat zit (bewust) niet in de enquete. Misschien willen ze de discussie daar niet op toe spitsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;212430 schreef : Volgens mij heeft de enquete van de FEHAC helemaal niets te maken met
hun "tegenonderzoek" om de resultaten van het PBL te ontkrachten.
Vul hem toch maar in s.v.p. Het antwoord op de vraag "wat kunnen wij doen" was heel duidelijk: gegevens aanleveren!
Voor de anderen met kritiek op fehac, het gaat hier om vrijwilligers die spreken voor jouw belang, als je denkt dat het beter kan/moet, hou er rekening mee dat ze echt naar je luisteren als je met goede tips en voorstellen komt!!! Dat werkt allicht beter dan kritiek spuien op een forum waar ze niet meelezen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Wouter;212437 schreef : Vul hem toch maar in s.v.p. Het antwoord op de vraag "wat kunnen wij doen" was heel duidelijk: gegevens aanleveren!
Voor de anderen met kritiek op fehac, het gaat hier om vrijwilligers die spreken voor jouw belang, als je denkt dat het beter kan/moet, hou er rekening mee dat ze echt naar je luisteren als je met goede tips en voorstellen komt!!! Dat werkt allicht beter dan kritiek spuien op een forum waar ze niet meelezen...
Als je een rapport wilt kunnen aanbieden aan Den Haag zal er een uitgebreide survey opgezet moeten worden.
Mijn ruwe schatting is dat je met een groep bestaande uit tenminste 4 leden zeker een volledige week bezig bent met het opstellen van een onderzoeksopzet, opstellen van vragenlijsten, bepalen van de methoden etc.
Vervolgens heb je enkele weken nodig voor de dataverzameling. Dan heb je een week of twee (afhankelijk van de omvang van de data) nodig voor de analyse, en tot slot het opstellen van een rapport/conclusie/aanbeveling (echt geen flauw idee hoe lang je daar mee bezig zult zijn).
En dan heb je alleen nog maar een paper met daarop de voorkeuren/gedachten/bewegingen van oldtimerrijdend/-liefhebbend Nederland.
Mijn schatting is dat de Kamerleden dat rapport in enkele minuten tijd doorbladeren en de informatie erin slechts ter kennisgeving aannemen.
Als er onderzoekers zijn die tegen een nultarief dit zeer grootschalige onderzoek willen uitvoeren, kan het uit. Maar dan hadden ze begin december al moeten beginnen.
Edit: zie ook www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/overhei...walitatief-onderzoek om een kleine indicatie te krijgen van hoe omvangrijk zo'n onderzoek zou zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Heb er net nog een PB'tje over gehad ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

www.arnokorsten.nl/PDF/Beleid/Politieke%...ie%20en%20beleid.pdf
Heeft de FEHAC dit ook al verteld? Op de site kan ik er niets over vinden. Het lijkt erop dat het PBL het kritische rapport van de Fehac voor het leeuwendeel met de grond gelijk maakt.
www.pbl.nl/sites/default/files/cms/REACT...OP-KRITIEK-FEHAC.pdf
Let op: dit is dus de reactie van het PBL, gericht op de Fehac
Nog een edit: de Fehac heeft zelfs alweer een brief gestuurd. Vol verwachting opende ik die, maar het valt tegen
fehac.communicationmaster.nl/uploads//at...en_brief_aan_pbl.pdf
Alinea 3 is een goed voorbeeld van het verkeerd interpreteren c.q. "eigen draai geven aan" de uitspraken van het PBL.
Nu vind ik het echt heel interessant worden. Touwtrekken: wie gaat er winnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan kun je zeggen, probleem verschuiving. Maar met een 35 jaar oude diesel rijden wordt je niet echt bepaald vrolijk van, kwa onderhoud en kosten.
Dat kan gewoon direct per 1 jan gebeuren. En inderdaad, dan vallen auto,s die vrij waren van wegenbelasting er in 1 keer weer in.
Ze gaan echt niet komen met een eerste auto eis, en dergelijke flauwekul dat is veel te ingewikkeld! Echt, wie controleert dat? En als de eerste auto kapot gaat door ongeluk, hoe snel moet dan een nieuwe worden verkregen? Ect ect.
Ik zie ze ook niet met een bonnetjes systeem komen als een rittenkaart, en km kan, met registratie maar is in feite ook omslachtig.
Dus ik denk, dat ze gewoon de makkelijke weg terecht pakken en de leeftijdsgrens per direct verschuiven. Oltimers verliezen ook niet hun waarde, immers moeten ze enkel wat langer wachten op wegenbelasting vrij stelling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.