Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 12:38 #924570 door V300 register
Heb hem braaf ingevuld. Mag ik nu een koekje?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 12:53 #924573 door Floris Schropp

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 13:21 #924575 door Anjo van den Akker

Erik;212392 schreef : Wel volledig overigens.

nee, ik vind hem niet volledig. het hele aspect of je ook een dagelijkse auto hebt en/of je een dagelijkse auto nodig zou hebben mis ik in de enquete; zo kun je heel eenvoudig controleren of er "misbruik" van de regeling gemaakt wordt. is toch een belangrijk onderdeel van de discussie lijkt me

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 13:32 #924577 door Floris Schropp
klopt. plus dat enkele alternatieven die ze aanbieden gewoon multi-interpretabel zijn en dat maakt soms nogal veel uit..
dat rapport waarin ze het CPB tegenspreken is nouwelijks te lezen. de interviews zijn meer 'meningen van een boos puberjongetje' dan een visie waar anderen nog wat aan hebben..

ik ben echt enorm teleurgesteld in de communicatieve vaardigheden van de fehac.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 13:41 #924579 door V300 register

Wouter;212387 schreef :
Het blijkt dat het rapport van het Planbureau voor de Leefomgeving nog steeds door een belangrijk deel van de Nederlandse ambtenarij als betrouwbare bron van informatie gezien wordt. Ondertussen heeft FEHAC gegevens boven tafel gekregen waaruit blijkt dat er in dit rapport fundamenteel onjuiste aannames en zelfs totaal gefantaseerde data staat. Je zou hierdoor zelfs de indruk krijgen dat het rapport "op bestelling" naar een bepaald resultaat toe geredeneerd is.

No shit Sherlock :P
(Bijna) alle rapporten/onderzoeken zijn dat.
1) Anders gebruiken ze het onderzoek niet
2) Anders betaald 'de klant' niet.

Ik kan laten onderzoeken of mijn DAF sneller is als een Ferrari en een rapport schrijven dat het ook echt zo is. Terwijl iedereen weet dat het nog niet bijna zo is :')

Wel goede uitleg van B trouwens. Van dat rapport moeten ze gehakt maken :flame:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 14:50 #924584 door V300 register
Zo, heeft het planbureau het rapport uitbesteed aan Stappel? Oltimer eigenaren zijn asociale egowisten, die geen wegenbelasting willen betalen en veel rijden in zwaar vervuilende auto's?

Er wordt vaak naar een bepaald antwoord toegewerkt, zeker wanneer er aan een onderzoeker gevraagd wordt omdaar na toe te werken. Dan is het gewoon gegevens zoeken, sommige vergeten sommige opblazen en klaar.

Dagelijkse auto zegt niet zoveel. Ik rijd minder dan 500 km maar heb 1 auto. Wat zegt dat dan?

Kilometerstand kan wel werken trouwens hoor! Maar dan moet je het niet alleen doen, dan moet er echt kilometerregistratie bij. Er worden zoveel controle,s gehouden. Dan is het gewoon een kwestie van onderweg laat je logboek zien, niet bijgewerkt volle mep wegenbelasting en 3 jaar geen gebruik meer mogen maken van vrijstelling. Dan voorkom je terugdraaien.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2013 18:24 #924593 door 16673-dummy

Wouter;212387 schreef :
Het blijkt dat het rapport van het Planbureau voor de Leefomgeving nog steeds door een belangrijk deel van de Nederlandse ambtenarij als betrouwbare bron van informatie gezien wordt. Ondertussen heeft FEHAC gegevens boven tafel gekregen waaruit blijkt dat er in dit rapport fundamenteel onjuiste aannames en zelfs totaal gefantaseerde data staat. Je zou hierdoor zelfs de indruk krijgen dat het rapport "op bestelling" naar een bepaald resultaat toe geredeneerd is. Voor een kritische burger is het naar mijn idee onbestaanbaar dat op zulke onzin daadwerkelijk beleid gevoerd wordt.

Komt er nog een achter :+

Maar mag ik er even tegenover stellen dat het "onderzoek" van de Fehac SLECHT is?

Dit is geen onderzoek. Totaal geen representatieve enquete. Als ik deze enquete mee zou nemen naar Nijmegen, hebben we 'm in 5 minuten compleet afgebrand zonder ook maar ??n vorm van discussie.

Deze enquete is beter dan niets, dat moet ik je nageven. Maar ik zou absoluut geen rapport durven aanbieden aan Den Haag met ook maar een spoortje van verwachting, op basis van de gegevens die ze op deze manier hebben vergaard.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 19:01 #924601 door V300 register
Er zitten idd wel wat vreemde zaken in :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 19:25 #924603 door V300 register
Volgens mij heeft de enquete van de FEHAC helemaal niets te maken met
hun "tegenonderzoek" om de resultaten van het PBL te ontkrachten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 19:33 #924604 door V300 register
Wellicht een leuk domeinnaampje openen www.schonemotor.nl ofzo?
Veel oltimers rijden op gas en zijn milieubewust...

Ja, een enquete is niet echt representatief op internet als iedereen hem zo maar kan invullen. Het zegt natuurlijk wel wat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC