B18->B20->B21

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 14:57 #138385 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Vandaag flink opgeschoten….versnellingsbaksteun eronder, as weer gemonteerd, benzinepomp erop en de dynamo…tsja de dynamo…. :| blijkt er een afgebroken stuk bout in het bevestigingsoog op het blok te zitten….had ik niet gezien toen het blok er nog uit was... :? …maar eens overdenken of het er nog uit te krijgen is op de e.a. manier... :roll:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 16:09 #138395 door Arno Pfennings
Volgens mij is het dynamo-debakel opgelost….gewoon het B18 montageplaatje gebruiken ipv het boutgat dat in het B20-blok zit ;)

Verder de draadeinden in het blok en de extreem luxe pakking erop. Ook bij deze pakking valt het op dat de voorste 2 koelvloeistofgaten niet goed overeen komen met die in de pakking...

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 18:49 #138411 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B18->B20->B21
Ziet er mooi uit Arno! Bij mij komt de koppakking ook niet lekker overeen met de voorste koelgaten. Koelt bij mij prima :D

Hoe ga je het doen met de carterventilatie? Zie dat je de b18 naar de straat optie hebt gemonteerd. Monteer je dan ook de b18 olievuldop?

Welk soort (en dikte) pakking is dit?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 19:29 #138415 door Arno Pfennings
Hoi Jeroen,

Wordt inderdaad de B18 configuratie voor carterventilatie. De pakking heb ik via Ben is van het merk Cometic….deze kwaliteit had ik voorheen nog nooit gezien…top of the bill een stack van RVS-lagen met een kunststof coating. is wel wat anders dan papier met een laagje aluminium ertussen. Eens kijken of die straks ook wel goed af gaat dichten

Linkje:
www.cometic.com

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 19:34 #138416 door Arno Pfennings
Dikte is overigens 2mm (kan dus nog dunner als ik iets meer compressie zou willen ;)

De ARP kopbouten zijn overigens TOP. Draaien heel mooi gelijkmatig tot aan het juiste moment aan...

Nog wat foto's:

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 21:03 #138422 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B18->B20->B21
Wat een fijne plaatjes weer. Mooi ook zo'n old-school benzinepomp met kijkglas erop.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 21:06 #138423 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18->B20->B21
Wow! Dat ziet er prachtig en clean uit!

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 21:18 #138424 door Arno Pfennings
Ja Lars, ook de drukregelaar heeft zo'n betoverend kijkglaasje…

Had ik vroeger bij die oude benzinepompen ook…zo'n glasbolletje waar de schoeljes in zag draaien ;) …krijg ik niet uit mijn systeem

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2014 21:25 #138426 door Arno Pfennings
Ik denk dat ik de V-snaar overigens nog een beetje langer pak zodat de dynamo niet zo dicht op het spruitstuk zit.

Nu rest de carburateurs nog, radiator (met een lagere temp thermostaat), nieuwe bougies halen, nog wat koelvloeistof en dan komt de eerste keer starten in zicht.

Ik zat wel nog even te klungelen met die koelwaterbuis die langs het blok loopt….wat een wan-constructie…
Aan de waterpomptang kan ik nog wel normaal vinden, maar dat de buis met het klembeugeltje op een spruitstukdraadeind zou moeten vind ik echt gepruts zeg….
Dan is het ook nog zo dat het koelwaterbuisje dat aan de kop zit (schutbord) toevallig bij mijn kop de verkeerde kant uit wijst (van de verwarmingsthermostaat af ipv ernaar toe)…en het ding was niet in beweging te krijgen. Toevallig nog wel een voorgevormde slang gevonden die past maar het knikt lichtelijk….en duwt dan ook weer tegen de eerder genoemde lange koelvloeistofbuis aan die aan de schutbordkant van het blok omhoog naar de slang loopt…

Ach…al met al zit het wel vast genoeg :roll: ;)

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 00:11 #138440 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18->B20->B21
Arno, wat voor uitlaat heb je eronder? Je laat die motor toch niet door een limonade rietje ademen hoop ik?

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD