- Berichten: 1725
B18->B20->B21
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Nog niet helemaal duidelijk. Filter op dat gat? Ik zie ook wel eens een filter op de olievuldop zitten.
Ennnnn…eitje? Heb ik kennelijk nog niet…verkrijgbaar bij het VOD?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Arno Pfennings" schreef:
Hoi Jeroen,
Nog niet helemaal duidelijk. Filter op dat gat? Ik zie ook wel eens een filter op de olievuldop zitten.
Ennnnn…eitje? Heb ik kennelijk nog niet…verkrijgbaar bij het VOD?
Dit is het "eitje":
Bovenop zou je normaal gesproken een "slang" aansluiten en deze op het luchtfilter aansluiten.
De aansluiting van de olievuldop:
gaat naar een nippel welke je op het inlaatspruitstuk monteert.
Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Ik heb een luchtfilter van een 100cc motorfiets gebruikt kan goedkoper zijn dan een origneel filter.
Het is meestal de naam die het duurder maakt.
Ik heb er hier (Filippijnen) 2,5 euro voor betaald.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Dan de slang van olievuldop naar spruitstuk…Ik kan mij niet voorstellen dat dit gunstig is voor de flow/mengsel dat de cilinders in wordt gezogen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Arno Pfennings" schreef:
Hoi Gert, wordt steeds duidelijker. Waar is zo'n ei nog uit te halen? Nieuw nog te krijgen denk je of wordt het tweedehands?
Dan de slang van olievuldop naar spruitstuk…Ik kan mij niet voorstellen dat dit gunstig is voor de flow/mengsel dat de cilinders in wordt gezogen...
Flow/mengsel? Eigenlijk wil je helemaal geen olie dampen je inlaat in helpen.
Google eens op Catch tank, dat is het eerstvolgende wat ik ga monteren op de 1800 en Amazon.
Ik heb nog wel een gebruikt Eitje over voor de B20, B18 ook, alleen die heeft een rare tuut naar beneden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Arno Pfennings" schreef:
Boele, Well said…geen troep in de carb
Niet alleen in de carb, maar ook niet in de inlaat, als je het mij vraagt.

Het olie (residu?) blijft dan achter in de catch tank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
What if….ik de B18 aanpak kies en er gewoon dat stuk buis aan het blok naar beneden uit ademt en voor de rest niets…is dat nadelig voor de motor of performance?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.