B18->B20->B21

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 07:40 #138442 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Simons ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 07:48 #138443 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18->B20->B21
Goed keuze, ben je niet bang dat het gegoten spruitstuk gaat schuren, ik heb om die reden een gelast spruitstuk van Simons er op gedaan.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 08:37 #138445 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Schuren??? Wa's da? :o

Ik heb wel mijn bedenkingen over in hoeverre de uitlaat niet meer mechanisch ontkoppeld zou moeten zijn van het blok. Iedere keer dat het blok iets beweegt, of de uitlaat wordt er behoorlijk aan de boel getrokken. Een flexibel tussenstuk na het spruitstuk zou misschien beter zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 11:29 #138450 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18->B20->B21
sorry ik bedoel scheuren, bij mij scheurde het spruitstuk op de middelste twee cilinders vandaar het gelaste spruitstuk.
Mijn uitlaat hangt op twee punten op, achter aan de bumper en aan het einde van de lange demper, geeft tot nu toe geen problemen en ik heb er al een Simons uitlaat onder zitten sinds eind jaren tachtig.
Bij mij zijn het spruitstuk en de lange demper nog van die tijd dus 25 jaar oud.

Origineel moet er nog een steunpunt aan het einde van de versnellingsbak maar dat heb ik niet.
Ik denk dat je met twee steunpunten meer als genoeg flexabiliteit hebt.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2014 20:28 #138463 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Vanavond nog een paar uurtjes tijd gehad….en ik kon het niet laten om zonder koeling toch even de motor te starten (wel met olie erin natuurlijk…..om zo het mooiste geluid te horen dat er maar bestaat…vrooooooommmmmmm prachtig! ;) De startmotor was zelfs even tegen de compressie aan het hikken…maar dat kan natuurlijk als je de stroomverdeler er even op goed geluk in hebt gestopt

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 09:57 #138477 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18->B20->B21
Kidding right?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 10:34 #138480 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
:D Je hebt mijn andere projecten nog niet gezien :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 11:21 #138481 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18->B20->B21

"Arno Pfennings" schreef:
:D Je hebt mijn andere projecten nog niet gezien :D

Haha vertel?

Ik zou echt nooit een motor, zeker niet een gereviseerde, zonder koelwater starten. Hoe lang heb je hem laten lopen?

Groeten, Boele

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 11:26 #138482 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Niet zo bang he boele….het is niet zonder olie he…het waren 30sec.. ;)

Mijn andere projecten begeven zich vooral op het audio diy front overigens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 12:06 #138483 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic B18->B20->B21
Erg mooi werk hoor! Trouwens, als je de uitlaat wel met een steuntje aan de bak vastmaakt, is dat voorste deel een geheel met de motor en zal je spruitstuk niet snel scheuren lijkt mij.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD