- Berichten: 1725
B18->B20->B21
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-02-2014 18:55 #138071
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
O ja, en die gaat dus als kaal blok de verkoop in

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
28-02-2014 19:00 #138072
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic B18->B20->B21
Het begin van een metamorfose, je gaat je eigen auto niet meer herkennen wanneer je klaar bent, toch niet zodra je het gaspedaal intrapt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
28-02-2014 21:40 #138076
door Arno Pfennings
Ivo, ik denk dat je gelijk hebt. Tevens wordt het motorcompartiment zo nog eens schoon gemaakt en voorzien van wat tectyl op de juiste plekken. En nu heerlijk de spullen op het nieuwe blok gaan overzetten...
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-03-2014 12:25 #138095
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic B18->B20->B21
Als ik het goed begrijp, rij je straks met een fors opgevoerde motor: 2100 cc, geflowde kop, Weber DCOE carburateurs, TT6-nokkenas, etc. Het vermogen is dan misschien wel verdubbeld t.o.v. de oorspronkelijke standaard B18. Misschien niet geheel "on topic", maar zijn er ook de nodige aanpassingen aan het onderstel en de remmen verricht? Lijkt me bepaald geen overbodige luxe. En als je nog de originele achteras hebt, vraag ik me ook af of de steekassen bestand zijn tegen al het extra geweld, want deze staan niet bekend als zijnde buitengewoon sterk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
01-03-2014 12:54 #138096
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Klopt!
Het begon allemaal toen ik eenmaal besloten had dat ik de auto niet als museumstuk in de garage zou moeten laten staan en af en toe rijden ook al geen optie was ivm het steeds opnieuw moeten afstellen van de 4 trommelremmen :roll: …dus…rembekrachtiger en remschijven voor maakten dat ik overstag ging en van zo origineel mogelijk naar hoeveel leuker kan het worden…
Hierna kwam de wedloop om de motor/koppeling enz naar een volgend niveau te tillen…
Hierna zal ik zeker weer een blik werpen op vering/dempers en als er een J-overdrive te vinden is ben ik daar ook wel voor te vinden
Het begon allemaal toen ik eenmaal besloten had dat ik de auto niet als museumstuk in de garage zou moeten laten staan en af en toe rijden ook al geen optie was ivm het steeds opnieuw moeten afstellen van de 4 trommelremmen :roll: …dus…rembekrachtiger en remschijven voor maakten dat ik overstag ging en van zo origineel mogelijk naar hoeveel leuker kan het worden…
Hierna kwam de wedloop om de motor/koppeling enz naar een volgend niveau te tillen…
Hierna zal ik zeker weer een blik werpen op vering/dempers en als er een J-overdrive te vinden is ben ik daar ook wel voor te vinden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
02-03-2014 11:20 #138115
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
02-03-2014 21:37 #138136
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18->B20->B21
Ziet er gelikt uit Arno!
Mijn blok breng ik morgen naar Ben. Zal zo wat foto's uploaden waarom.
Mijn blok breng ik morgen naar Ben. Zal zo wat foto's uploaden waarom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
08-03-2014 20:18 #138350
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
Weet je wat? Met vrienden kun je beter alleen een biertje drinken…want een blok in een auto terug plaatsen gaat kennelijk toch in je eentje
….ben wel kapot moet ik zeggen….en dan ook nog de auto met motor over het drempeltje van de garage naar binnen zien te duwen 
Maar het resultaat van het gezweet mag er zijn:



Maar het resultaat van het gezweet mag er zijn:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
08-03-2014 20:20 #138352
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18->B20->B21
En het oude blok (voor de verkoop) wordt er ook steeds mooier en vollediger op
:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=55&t=22313 ">viewtopic.php?f=55&t=22313

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=55&t=22313 ">viewtopic.php?f=55&t=22313
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
09-03-2014 10:46 #138375
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18->B20->B21
Je hebt wel een erg mooie tool om de hoek van het blok te bepalen. Dat scheelt enorm. Ik doe het vaak met hulp van een maatje of mijn vader. Dan is het blok ook goed te sturen.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.