B18->B20->B21
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Gaaf! Gefeliciteerd! Jammer dat je nu nog moet inrijden. Wel leuk om te doen natuurlijk."Arno Pfennings" schreef:
Vanavond testritje gemaakt….….wat een vermogen…en zooo vanzelfsprekend. De koeling werkt overigens uitstekend
Ben heeft mijn blok na dit weekend ook klaar. Zin om op te bouwen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
Waar ik ( en waarschijnlijk een heleboel meer) benieuwd naar zijn is: Hoe klinkt hij?
Kan je een videotje ervan maken?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Nu had ik bij deze testrit een probleempje met het correct meten van het toerental door de testunit. Ook al had ik het aantal pulsen per omwenteling anders ingesteld, toch bleef de waarde incorrect. Maar…bij een instelling en vergelijk met de toerentaller op het dashboard was het een factor vier. Ik heb het vermoeden dat het komt door de inmiddels vervangen en veel betere bougiekabels die naar buiten toe veel beter zijn afgeschermd en de magnetische clamp/opnemer om de kable om de RPM op te pikken kennelijk een iets andere waarde denkt te zien.
Hoe dan ook…toch een rondje gesjeesd en later de RPM waarde maar even maal 4 gedaan. Voorlopig resultaat dus dat later nog even met een meteen correct gemeten RPM..
Maar voorlopig ziet het er alvast erg goed uit. In het laag misschien nog ietsje armer zetten...
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Nokkenas TT6, als die het kan dan kan die het…toch? Moet het alleen met een stukje beleid doen

- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Op dit moment na het plaatsen van de oliekoeler en elektrische fan een aantal proefritjes gemaakt en het blijkt dat de stationairsproeiers een tikkie rijker mogen….en hier kan ik weer rekenen op de perfecte service van Ben die bij de aanschaf van de DCOE's had toegezegd sproeiers ed te leveren totdat het spul optimaal zou lopen. Achteraf de restanten partij retour sturen natuurlijk.
Wat ook onderweg is voor de volgende stap is een verbetering van de luchtinlaat en komen er full radius kelken op de DCOE's met en ITG filter. Er zijn dus telkens (kleine) stappen denkbaar die de performance net weer een mooi stapje meegeven.