- Berichten: 109
De 142
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
Het motorblok is weer geplaatst. Natuurlijk eerst de motorruimte aangepakt, schoongemaakt, en daar waar nodig weer bijgewerkt.
De fan even ontroest en ook maar meteen van een mooi nieuw kleurtje voorzien. Tevens de rembekrachtiger onder handen genomen. Dat roestige stond niet netjes.
Het originele pompje van de ruitensproeier pompte niet meer. Men had daarom een los pompje gemonteerd. Ik heb het oude pompje even uitelkaar gehaald, alles schoongemaakt, en de lagertjes weer gesmeerd. Het motortje draaide weer, maar pompen ho maar.
De verbinding tussenmotortje en pompasje was te ruim geworden. Het meeneem busje vol siliconenkit geduwd en vervolgens weer op de asjes geplaatst.Na 24 uur getest, en het werkt weer zoals van ouds.
Zie de verschillen.
Langzaam maar gestaag gaan we verder.
Wordt vervolgd.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- Offline
- Moderator
-
- Berichten: 441
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- Offline
- Moderator
-
- Berichten: 441
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Eerst de Remmen maar eens gedemonteerd. Nippels van de remleidingen waren niet meer los te krijgen. Leidingen doorgeknipt, die maak ik wel weer nieuw.
Handremkabel zat vastgeroest, buitenkabel was erg beschadigd. Linker remklauw bleek van Gerling te zijn, rechter remklauw van ATE.
Pas na het gritstralen, bleek dat ze beide wel aardig door roest aangetast waren. Gelukkig 2 goede exemplaren (Gerlings) bij Wlllems Classics in Nieuw Beetsop de kop getikt. Zal ze nog wel even moeten schoonmaken en wellicht reviseren.
Aangezien de draagarmrubbers er slecht uitzagen (Binnenrubbers waren opgeschoven), de achteras maar gedemonteerd. Dit geeft meer ruimte met schoonmaken en ontroesten. Alles gedemonteerd. Nu schoonmaken, al de oude tectyl verwijderen en ontroesten.
Vandaag alle benodigde rubbers ,remdelen etc. besteld.
Zo zie je maar, pas als je de boel inspecteert weet je wat je hebt. Valt altijd weer tegen, en kost weer meer dan dat je hebt ingeschat.|
Houdt je overigens wel van de straat. en levert weer een technisch perfecte auto op.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Voor deze zware roest heb je niets aan een staalborstel, daarom deze jongen er bij gepakt.
|
Het resultaat mag er zijn.
Het deksel gedemonteerd, en gestraald. Bleek er een gaatje of 3 te zitten. Met Brasing dicht gelast. Kan er weer tegen.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Echter de zuigers bleken zodanig aangetast dat dit wel een probleem opleverde.
Gelukkig had ik nog 2 voorste remklauwen van Até Ook 36 mm. De zuigers hiervan gebruikt.
Is weer een mooi setje zo!!
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Dat is niet goed en zijn waarschijnlijk van waaiboomland (China), maar toont wel het belang van goede kwaliteit remolie en ieder jaar ff flushen aan.
Ik heb de keuze voor Girling gemaakt voor al mijn wagens en heb veel originele klauwen verzameld in de loop van de jaren, reviseer ze altijd zelf en eens kijken of er nog voorremklauwen van ATE bij zitten als de zuigers nog goed zijn ... weer wat geleerd en kan recycelen.
Over recycelen en stikstof/fijnstof belasting gesproken, door je 142 op te knappen voorkom je weer één wagen die moet worden gesloopt én die moet worden gemaakt.
Zou wel eens willen weten wat het netto resultaat is om een klassieker van 50 jaar oud op LPG te rijden i.p.v. een nieuwe auto aan te schaffen...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Toch maar even de steun voor de panhardstang gedemonteerd. En natuurlijk ook gestraald.
Alle draagarmen en reactiearmen gestraald, Ook de overige losse onderdelen gestraald. En in de Owatrol Primer gezet.
In de draagarmen trof ik verschillende rubbers aan. De een origineel, de ander totaal verkeerd.
En in de reactiestangen waren de rubbers los in de bussen gaan zitten en opgeschoven.
Uiteindelijk alle oude bussen en rubbers vervangen.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Nijenhuis
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 109
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.