Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
30-12-2017 00:04 #174192 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
voor je sierstrippen kun je misschien ook dit gebruiken www.lazada.com.ph/velishy-black-85mm-hol...s.0.0.1ff8fd97bjKbV5
Een plaatje maken dat in de strip valt met de klip erin.
Ik denk dat deze in Nederland ook wel te verkrijgen zijn.

succes met de restauratie

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2017 00:42 #174194 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik heb RVS clipjes gekocht op ebay, zijn speciaal voor de amazon gemaakt.dot bandkit erachter en je hebt geen roestige gaten meer.. Wat overigens met de standaard gegalvaniseerde clips al heel erg meevalt mits je er bandkit achter duwt zoals hetr hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2017 10:11 #174212 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik wou gisteren de auto verder demonteren maar de auto staat bij een vriend van mij en omdat hij op vakantie is kon ik niet terecht in zijn loods. Daarom ben ik aan de slag gegaan met de onderdelen die ik thuis heb.

Ik heb de viltstrip verwijderd van de dekplaat op de deur. Deze zat met nietjes bevestigd. Zie hieronder de foto. Is dit normaal?

Ik heb de bumpers uitelkaar gehaald. Wat zaten die krengen vast. Een aantal chromen bouten zijn afgebroken dus hier moet ik bij de club nieuwe voor halen.

Daarnaast heb ik een aantal manieren geprobeerd om de sierlijsten met de tekst Volvo erop weer glanzend te krijgen. Brillo werkt het beste.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-12-2017 14:23 - 31-12-2017 14:24 #174218 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Vanuit de fabriek zit die strip vast met nieten Chris.

gr. Cor,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2017 14:43 #174220 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Goed bezig Chris, zo zie je maar als je eenmaal begint en de dingen aanpakt dan krijg je vanzelf twee rechter handen :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2017 18:23 #174223 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hoi,

Nieuwe onderdelen is altijd een kwestie van vergelijken en belangrijk, goede kwaliteit.

Wellicht dat de kortingsactie bij Volvo Klassiekrs nog iets voor je is, scheelt 10% en verzendkosten.

Ik deel hem even:


Volvo Klassiekers Oliebollenparty 2017 is weer geweest. Iedereen bedankt die geweest is het was weer heeeeel gezellig!
Nu is alles weer opgeruimd en klaar voor 2018!
Iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewenst en een ROLLEND 2018.
Ondertussen is onze nieuwe webshop gisteren ook "LIVE" gegaan.
Tot eind januari krijgt u bij besteding van minimaal 50 euro 10% korting en verzenden wij GRATIS. Dus neem een kijkje in onze nieuwe shop en gebruik kortingscode "webshopfeest" en profiteer van korting en gratis verzending.!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
01-01-2018 18:09 #174230 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hoi Chris, je schreef in je openingspost dat je de deuren ook uit elkaar gehaald hebt.
Misschien heb je iets aan de foto's die ik maakte van een opengewerkte deur. Toen ik namelijk zover was om de deuren weer te gaan monteren wist ik het even niet meer......

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=370

Het stelt niet veel voor maar de simpelste dingen kunnen je soms voor een raadsel stellen.
succes met jouw klus.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2018 08:48 #174246 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
@ Jan: Ik heb het onderwerp van jouw project met veel enthousiasme gelezen. Ik was daar ook het plaatje van de deur tegengekomen en heb deze al opgeslagen. Ik weet zeker dat dit van pas gaat komen. De meeste vaardigheden van jou zou ik nooit kunnen maar er zaten wel een aantal zaken tussen waar ik wat aan heb gehad.

@ Ernest: Ik heb de prijzen vergeleken van Volvo Klassiekers en helaas moet ik concluderen dat zelfs met de korting zij nog steeds een stuk duurder zijn als de club of Scandcar.

@ Cor: Dank je wel voor de bevestiging dat de viltstrip geniet zit. Hoe hebben andere mensen deze laterna gemonteerd? Is nieten dan ook de beste keus of er zijn betere opties? (b.v. plakken of poppen?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2018 09:54 #174248 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Chris Caenen schreef : Ik heb de prijzen vergeleken van Volvo Klassiekers en helaas moet ik concluderen dat zelfs met de korting zij nog steeds een stuk duurder zijn als de club of Scandcar.

Let bij vergelijking van prijzen wel op: er zijn (commerciele) partijen die hun prijzen excl. BTW op de site hebben staan en dan natuurlijk goedkoper schijnen. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd welke dat ook weer zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2018 10:13 #174249 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik zit ook nog met vragen wat betreft roestpreventie. De buitenkant wordt professioneel gespoten met 2k Epoxy. Wat kan ik qua roestpreventie doen tijdens de montage. Ik kwam bijvoorbeeld het advies tegen om de binnenkant van de deuren in te spuiten met Fluid Film en voor de gaten van de sierstrips vloeibaar raamrubber. Wat kan ik nog meer doen?

Ik ben ook benieuwd wat ik het beste voor de bodem kan doen? Hier zit wat oppervlakte roest. De draagarmen, ophanging, aandrijving, etc wordt niet verwijderd. Hoe kan ik de bodem het beste behandelen? Ik heb wat gelezen over RX5 / RX10 maar weet niet of dat voor mij van toepassing is.

Als laatste de wielkasten. Ik ga binnenschermen monteren maar ik denk dat je dan evengoed de wielkasten dient te behandelen? Wat kan je hier het beste voor gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.