Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
25-10-2018 15:12 #179895 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
restaureren leer je met vallen en opstaan, toch blijft het zelf doen uiteindelijk het leukste...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2018 17:36 - 25-10-2018 17:36 #179900 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Wat goed werkt is een zitzak(Fatboy) met een antislipmat ertussen die je ook onder tapijt doet, dan schuift het niet en de zak vormt zich naar de deur..

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2018 21:36 #179905 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Mooi Werk Chris, die twee linker handen klopt al lang niet meer, goed bezig. Heel voorzichting kijk ik soms ook weer naar mijn volgend project, ik ben er alleen nog niet uit of het de Combi wordt of the 123GT. Als ik jou zo bezig zie dan krijg ik wel heel veel zin in de Combi :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2018 22:14 #180242 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Vandaag de heavy duty veren vervangen voor de originele veren. Mijn auto heeft geen LPG tank en ik ben niet van plan om een zware caravan te gaan trekken dus zodoende vind ik de originele veren veel mooier zodat de achterkant net zo hoog staat als de voorkant.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2018 10:54 #180283 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Nog even een aanvulling op bovenstaand bericht. De verzwaarde veren waren iets meer werk om te demonteren als normale veren. Na dat ik de bang banden heb los gemaakt zakte de ophanging nog niet genoeg voor de verzwaarde veren. Ik heb ook nog de schokbrekers los moeten halen.

Ondertussen heb ik beide achterkleppen in elkaar gezet.

Ik heb ook één deur erin gezet maar ik bedenk mij nu dat het handiger is om eerst de instaplijsten te doen omdat ik anders niet goed aan de schroeven kan. Dit ga ik morgen doen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
13-11-2018 12:58 #180284 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Mooi werk Chris; voor je de portieren en kleppen er in hangt, is het gemakkelijker eerst na het tectyleren van alle holle ruimtes het interieur op te bouwen. Anders zitten de portieren gruwelijk in de weg bij het in-en opbouwen. Ook kan je de portieren en kleppen het best optuigen als ze erin hangen; dit voorkomt beschadigen. Maar ==al doende leert men. Vergeet ook niet de klemmen van je sierlijsten met carrosserie kit af te kitten.

succes met opbouwen,
gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2018 13:34 #180285 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Cor Kraaijeveld schreef : Mooi werk Chris; voor je de portieren en kleppen er in hangt, is het gemakkelijker eerst na het tectyleren van alle holle ruimtes het interieur op te bouwen. Anders zitten de portieren gruwelijk in de weg bij het in-en opbouwen. Ook kan je de portieren en kleppen het best optuigen als ze erin hangen; dit voorkomt beschadigen. Maar ==al doende leert men. Vergeet ook niet de klemmen van je sierlijsten met carrosserie kit af te kitten.

succes met opbouwen,
gr. Cor.


Ik kan beamen dat het makkelijker is om de deuren in elkaar te zetten naar montage. Echter was dit voor mij geen optie omdat ik vanwege plaatsgebrek in mijn eigen garage de deuren bij de spuiter moet monteren. Daarnaast helpt hij mij met het afstellen van de deuren.

Welke klemmen bedoel jij van de sierlijsten? Deze zitten niet geklemd maar met een aantal schroeven vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
13-11-2018 17:10 #180293 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hoi Chris; om lekkage langs de schroefdraad te voorkomen, de moertjes goed afkitten; origineel waren de klemmen aan de binnenzijde af fabriek afgekit.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2018 22:54 #180313 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Vanavond heb ik de deuren gemonteerd. Ze moeten nog afgesteld worden maar het begint ergens op de lijken.

Daarnaast heb ik de hulp koppelingscilinder vervangen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2018 19:46 #180370 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Zaterdag heb ik de auto opgehaald bij de spuiter en hij staat weer bij mij in de garage.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.