Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
06-01-2018 10:31 #174366 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
En hier in Frankrijk: ik bestel bijna alles bij de VKV shop: ik heb de spullen altijd zeer snel in huis en de prijzen zijn heel goed!.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-01-2018 15:41 #174373 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
ik heb in het verleden regelmatig de prijzen vergeleken en doe dat nog steeds. De eigen Volvo shop is meestal goedkoper. Soms niet maar er zit ook verschil in originele Volvo kwaliteit en alternatieve kwaliteit van onderdelen. Ik heb ook het idee dat de VKO meer items heeft hoewel soms een concurrent iets heeft wat de VKO (tijdelijk) niet heeft. Maar ik vind ook de gunfactor voor de VKO belangrijk, en hun service natuurlijk.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2018 23:21 #174381 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Beste Serge, ik denk dat er wel meer leden in het buitenland wonen, Belgie is ook buitenland en daar hebben we ook nogal wat leden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2018 19:15 #174789 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Het is even stil geweest. Ik ben vooral druk geweest met het bouwen van een carnavalswagen voor de optocht. Vandaag heb ik verschillende delen opgehaald bij de straler. Een voorscherm is wel erg slecht. Maandag ga ik voor een andere kijken . Er zit iets laswerk aan de deuren maar valt best mee. Ik ben vergeten om een foto te maken.

Mijn vriend is zo goed als klaar met de combi van iemand anders en komende week begint hij met lassen aan die van mij.

Ik heb ondertussen veel onderdelen gekocht. O.a. bij Amazon parts in Woudenberg en Wimbo in Barneveld. Ik heb verder een rugbekleding, midden console, en ganstercap op marktplaats gevonden.

Mijn vader is ook enthousiast geworden van Volvo en heeft zich de 144 gekocht die in de auto te koop sectie vorige week werd aangeboden. Deze heeft lang stil gestaan en dient rijdend gemaakt te worden. De carrosserie is wel goed. Hopelijk helpt hij evengoed mij nog mee want ik kan zijn hulp goed gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2018 16:45 #174814 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Dat leek mij een erg leuke 144, goed dat je vader hem nu heeft!

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 20:31 #174845 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hij is er blij mee. Hij heeft nog flink wat van de prijs afgekregen en voor dat bedrag is het een koopje. Er is nog wat werk om de motor draaiend te krijgen en de auto lopend maar dat komt zeker goed.

Ik heb vandaag twee nieuwe voorschermen gekocht. Mijn rechter voorscherm was te slecht voor reparatie. Diegene die ik vandaag heb gekocht lijkt geen laswerk te hebben. Deze breng ik nog naar de straler. De linkerkant heeft wel laswerk maar op andere plekken als die van mij. (Bevestiging boven en onder ipv rond de koplamp.) Die laat ik ook stralen en dan kies ik de beste voor reparatie. Ik heb 140 euro betaald voor de schermen.

Ik heb nog nagedacht over de imperial. Mijn inziens is het wel de orginele imperial maar ze hebben er ooit een stuk tussengelast waardoor die hoger ligt op het dak. Ik vindt dit minder mooi. Ik heb mijn vriend gevraagd om dit aan te passen maar hij verwacht dat dit best veel werk is. Ik laat het voor nu zitten. Misschien een klusje voor over een paar jaar,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 22:35 #174850 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik vind een imperiaal gaaf staan maar zie op tegen het schoonhouden van het dak.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 22:44 #174852 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat iemand ooit de imperiaal heeft verhoogd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2018 12:06 #175227 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Carnaval is voorbij dus ik kan weer aan de slag met de auto. Mijn vriend heeft de primeur op de onderdelen gedaan en ik ga zelf de bumpersteunen en imperiaal spuiten. Ik heb in de garage een geïmproviseerde spuit cabine gemaakt.

De twee nieuwe voorschermen gehaald en die zijn nu bij de straler. Ik ben heel benieuwd hoe ik deze terug krijg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 10:55 #175328 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hierbij nog wat foto's. Wij hebben gisteren de carrosserie goed bestudeerd en tot de achterwielen is de body hard maar vanaf daar is het een gatenkaas. Daarom hebben we besloten om de achterkleding en achterbank ook te verwijderen omdat er flink gelast moet gaan worden.

Het is ongelooflijk om te zien hoe slecht er in het verleden gelast en geplamuurd is aan deze auto. Daarom laat ik het nu goed gebeuren.

Het verwijderen van de achterste zij ramen was een ramp. Daar is de verkeerde kit gebruikt wat helemaal hard was geworden. Daarnaast is daardoor aan de binnenkant water blijven staan en hier zit ook laswerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.