Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
19-11-2018 19:59 #180371 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Mooi resultaat Chris.
Succes met opbouwen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2018 21:43 #180376 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Helemaal mee eens, erg mooi Chris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2019 13:16 #181141 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Bij deze weer even een update. Ik heb de laatste maand mijn tijd zo goed mogelijk verdeeld tussen een verbouwing thuis, mijn gezin, en de auto.

Ik ben eerst gestart met de rubbers aan de achterkant. Ik heb hiervoor de houten pollepel gebruikt die nog van de oma van mijn vriendin is geweest. Deze brak echter door midden......

Ik kwam erachter dat de goot van de buitenste rubber niet overal intact is. Dit had ik eigenlijk voor het spuiten moeten controleren. Ik heb nu de rubber op die plekken geplakt.

Ik ben daarna de achterkleppen en onderplaat gaan monteren. De onderplaat sluit niet helemaal aan. Dit komt waarschijnlijk vanwege het vele laswerk aan de achterkant. Ik denk wel dat ik dit nog wat kan verbeteren.

Ik heb dezelfde plastic daksierstrips gebruikt als Jan van Bochove. Deze zien er goed uit, waren makkelijk te monteren, en kosten een stuk minder als nieuwe strips.

Ik heb de deur / lik rubbers eerst bevestigd met montage lijm maar dit liet weer los, daarna montage kit maar dit werkte ook niet. Toen secondelijm en dit lijkt wel te werken. Daarnaast heb ik de wasknijpers geleend.

Ik heb de benzinetank en vulpijp gemonteerd. Het koste wat moeite om de rubber pijp er tussen te krijgen maar het is gelukt. Ik heb ook de achterlichten gemonteerd. Ik kwam erachter dat aan een kant de reflector en reflectorhuis slecht zijn. Ik heb hiervoor andere gekocht bij Amazon Parts en het huis wordt nu gespoten.

Ik heb de binnen kant van de spatborden en de binnenschermen gespoten met anti gravel.

Ik ga nu beginnen met het monteren van de voorschermen en de stoelen. Daarnaast ga ik de trommelremmen achter los draaien om te controleren in wat voor staat deze zijn. Ik zie dat deze bij de club nu in de aanbieding zijn. Ik heb voor 25 euro in België een sleutel gekocht.

Tips blijven welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2019 19:56 #181894 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Weer even een update.

Ik heb de achterkant verder afgebouwd. De nummerbord houder is erop gezet. Het is een beetje passen en meten met de kabels van de kentekenverlichting zodat de nummerbord vlak tegen de klep zit. Ik heb de lampen en reflector + huis gemonteerd. Een van mijn reflector huizen was slecht en ik heb daarvoor een nieuwe gekocht. De verkoper verzekerde mij dat deze van een combi is. Tijdens het monteren bleek deze van een sedan te zijn en die past niet. Nu heb ik gratis een nieuwe gekregen maar ik moet deze wel nog spuiten.

Ik heb de bekleding over de wielbakken geplakt. Er zit een beetje een vouw in maar dat zie je denk ik niet als de bank erin zit. Ik kreeg de vouw er niet uit.

Ik heb de vijf blads ventilator gemonteerd. Ik moest wel de radiator verwijderen dus ik heb deze ook maar gelakt en doorgespoeld. Wat een troep kwam hieruit. Deze moet nu veel beter werken.

Ik begin nu eerst met het volledig monteren van de rechterzijde. Daarna kan ik de auto omdraaien en de andere kant doen.

Ik heb een dun folie op de deuren geplakt en daar overeen de deurpanelen. De klinken monteren is een drama. Na veel moeite kreeg ik het op de voordeur maar de deurklink loopt te stroef omdat die klem tegen de bekleding zijn. Achter krijg ik het er al helemaal niet op. Als ik klaar ben breng ik de auto naar Maurice van Swedish Classics in Liessel. Hij gaat mij helpen met een paar dingen. Hier mag hij mij ook mee helpen.

Ik heb de sierstrip gemonteerd op de zijruit. Eerst heb ik nieuwe gaten geboord. Hier is namelijk ook gelast. Daarna heb ik de gaten gelakt en de spleet tussen de uiteinden van het raam rubber gekit.

Ik heb een aantal leuke aankopen gedaan. Ik heb de spatlapplaten van beide kanten gekocht want deze zaten er bij mij niet meer op. In Duitsland heb ik er. Simons uitlaat gekocht inclusief een 4 - 1 spaghetti spruitstuk. Deze zal ik nu nog niet monteren .aar later dit jaar samen met de weber. Gistern voor mijn verjaardag een D-type overdrive gekocht inclusief alle toebehoren. Deze wordt nu bij Martens in Deurne gereviseerd en binnenkort kan ik die ophalen.

De komende weken ga ik de deuren afhangen, voor spatborden monteren, de onderste bevestiging van de achterbank leuning monteren, nieuwe platen maken voor de kofferbak zijkant platen, nieuwe bekleding op het schutblad, en de middenconsole monteren.

Ik ben ook druk bezig met het bouwen van een carnavalswagen dus komt tijd te kort.

Nog wat foto's:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2019 19:58 #181895 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2019 20:10 - 10-03-2019 20:17 #182369 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Afgelopen weken heb ik de deuren goed afgehangen, linker voorspatbord gemonteerd. Ik moest wel een paar cm uit het binnenscherm slijpen om het spatbord goed gemonteerd te krijgen. Ik heb de bevestigen van de achterbank gemaakt. Omdat hier een nieuw stuk is ingelast moest ik eerst de gaten boren. Daarna heb ik slotbouten er doorheen gedaan samen met Bitax. Daarna heb ik de wielkasten met coating gespoten.

De bekleding op het schutbord was slecht. Nieuwe platen zijn niet duur dus die heb ik gekocht en hier de bekleding opgeplakt. Ik heb daarnaast nieuwe bevestigingsranden gekocht die met nagels vast zitten.

Ik heb een tijd terug een middenconsole gekocht. Voor het achterste gat merkte ik op dat er al een gat zit in het chassis.

Ik heb de spatlapplaten gemonteerd. De twee middelste bevestigingsgaten kwamen niet uit met de wielbak. Dit komt misschien omdat er een halve nieuwe wielbak ingelast is. Ik heb een aluminiumplaatje gebruikt voor de bevestiging. Nu ziet het er niet uit maar er komen toch nog beschermingsschermen. Daarna heb ik het spatlap gemonteerd.

Ik heb de voorstoel gemonteerd maar ik heb last van mijn rug en zodoende wil ik graag de leuning meer rechtop hebben en dat ging niet. Ik kon op Marktplaats voor 100 euro een slaapbeslag kopen en heb deze gemonteerd. Deze is wel voor de passagierskant maar kan ook op de bestuurdersstoel gemonteerd worden. Nu kan ik wel de leuning in de stand zetten die voor mij het fijnste is.

Ik heb een vierkant nummerbord laten maken. De gaten van de nummerbordhouder op de combi komt niet overeen met het chromen kentekenhouder. Ik wil geen gaten boren in de nummerbordhouder dus heb klemmen gemaakt die het kentekenhouder op zijn plek houd. Ik zie veel combi's met langwerpige kentekenborden maar ik vindt zelf vierkant mooier. Smaken verschillen.

Mijn vader heeft zich bezig gehouden met de bekleding van de achterplaten. Het hout was slecht dus hij heeft hardbout gekocht en de vorm nagemaakt. Vervolgens de bekleding goed schoongemaakt met Dasty (wonder spul) en daarna met nietjes er weer opgezet.

Ik heb de vlotter in de benzinetank gemonteerd en de kabel gelegd. Vervolgens 20 liter benzine in gedaan en het werkt.

Ik heb een kant van de auto klaar en gisteren heb ik de auto omgedraaid omdat mijn garage te klein is om aan beide kanten te werken. Ik heb ook de auto gestart voor de eerste keer in 15 maanden. De auto sprong gelijk aan en loopt als een zonnetje.

Ik heb op mijn 67-er de pre-64 velgen gemonteerd. Ze zijn in een andere kleur maar toch vindt ik het mooi staan bij het groen. Ik heb nog sierranden en wieldeksels liggen.

Komende weken ga ik de rechterkant afmaken. Ik ga het interieur erin zetten. Ik kan de overdrive bij Martens ophalen. Ik ga de voorkant afmaken met het monteren van de lichten en gril. En als laatste de bumpers en trekhaak erop zetten.

Dan breng ik de auto naar Swedish Classics om nog een paar dingen te doen en de APK te regelen. De auto is twee jaar geleden voor het laatst gekeurd en sindsdien is er nog geen 500km mee gereden. Zodoende hoop ik niet op verrassingen. De schorsing van het kenteken loopt af op 4 april. Ik wil niet de schorsing verlengen om vervolgens een paar weken later weer stop te zetten dus ik ga mijn best doen om die volgende maand af te krijgen. (Volgens mij krijg je automatisch twee maanden na verstrijken van de APK datum een boete dus ik moet zorgen dat die daarvoor gekeurd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2019 20:19 #182370 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.