Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
23-02-2018 11:12 - 23-02-2018 11:13 #175329 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ja, fijn klusje dat! Succes!

Voor mij alweer lang geleden:




Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 11:40 #175330 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Was bij jou ook de lasnaad tussen het achterscherm en de bodemplaat slecht? Heb jij foto's van jouw laswerk vanuit de onderkant? Als ik jouw foto's beoordeel zie ik veel vergelijkingen met mijn auto en dan kan ik van jou oplossing leren.

Is die 140 in de profiel foto ook van jou? Mijn pap heet net een 144 gekocht uit 1972 in dezelfde kleur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 15:07 #175337 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Het was bij mij vooral de buitenkant en de binnenplaten die rechtop staan; Plus een beetje onder de achterklep. De auto was in 1998 geheel gerestaureerd, maar daarna heeft hi lang stilgestaan wegens een scheiding van de vorige eigenaar. Daardoor was hij op een paar plekken slecht. De rest was meerdan goed!
Ik heb inmiddels veel laswerk zelf gedaan, maar ten tijde van dit werk was ik nog niet zo ver, het is gedaan bij Tom's Classics in Enschede. En ik moet zeggen: vakwerk, ik heb pas dit jaar de boel strak gemaakt, het laswerk is in 2009 gedaan!
En inderdaad, de 144 is ook al lang bij mij, daaraan heb ik het laswerk zelf gedaan....de grille is modeljaar 1972 inderdaad, mijn auto is van eind 1971..
Je kunt meer zien op mijn blog dat hieronder staat.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-02-2018 17:58 #175340 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ja achter de achteras heb ik ook mijn hart kunnen ophalen......
Toen ik klaar was kwam ik er achter dat de schelpjes onderaan de carrosserie achter de wielen helmaal niet demontabel zijn, toen had ik het echter al wel demontabel gemaakt. Ik heb toen maar besloten het zo te laten, bij evt. Rottigheid kan ik later dus zonder lassen en slijpen de "schelpjes" vervangen.

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...project?limitstart=0

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2018 20:13 #175534 door A Matthews (GAST)
Beantwoord door A Matthews (GAST) in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hi Chris
Seen the Pictures of you Resto and its all so familiar and your list of Parts required is all the usual suspects?
Guess the Rear Fixed windows were the issue that my translator could not understand but I needed to sit across the Truck the push out the windows with my work boots on: very hard? glad I had soon spare glass... Just in case.
But you had a BGT and if you had opened up the sills on that, you can easily handle these issues.
I am snowed in today (I know but this is Blighty and we cant handle this stuff) but still unable to upload the Pics from my Combi but will ASAP .
Cheers
Al

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2018 21:12 #175537 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
For my rear windows they used some kit which is not standard for windows. It did the job as long as you never had to remove it. Still a lot of welding needs to be done but only from the wheel arches to the back. Thank god I know someone who's very good in this.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 22:03 #175622 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Zaterdag ben ik naar Elshout gereden voor onderdelen. Ik ben goed geholpen met de club shop en ik heb nu bijna alle onderdelen bij elkaar.Ik heb daarnaast de twee gekochte spatborden opgehaald bij de straler en gelukkig waren deze en stuk beter als diegene die op de auto zat. De rechter heeft geen laswerk. De linker wel wat laswerk maar is te repareren. Wij willen misschien van twee spatborden één maken.

Mijn vriend is bezig om de roest weg te slijpen. Vanaf de achterwielen blijft er weinig over. :)

De wielranden zijn ook slecht. Hij heeft een stukje weg geslepen en achter de wielranden zit nog meer roest dus dit zal allemaal vervangen moeten worden. Hier heb ik wat vragen over die ik in deze post heb gesteld: www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2743...-wielranden-inlassen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2018 11:55 #175752 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Weet iemand waar ik een beschrijving kan vinden hoe je de benzine tank van een combi dient te verwijderen? Ik wil zeker weten dat mijn twee linker handen het op de goede manier doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2018 14:49 #175896 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Weer even een update. Gister ben ik met de benzinetank bezig geweest. Nadat de schroeven waren verwijderd zag ik dat de tank vast gekit zit. Is dit normaal?

Mijn plaatwerker is begonnen met het wegslijpen van de roest. Zie hieronder de foto's. Ik heb de reperatieplaatwerk bij Dries gehaald. Een belangrijk verschil tussen de premium en de goedkope is dat de premium breder is en loopt tot halverwege de wielbakken waar een lasnaad zit. Dit is makkelijker om te lassen.

Ik heb de logo's gelakt en ik ben tevreden over het resultaat. Daarnaast ben ik de ventilator aan het verven.

Ik heb de raamrubber uit de achterklep gehaald en ontdekt waarom de klep bij de rechter onderkant van het raam roest heeft. In de rubber zat een klein scheurtje waardoor water weg liep. Ik heb dus een nieuwe rubber gekocht het ondanks dat het oude rubber verder goed is.

Komend weekend ga ik de hoofdsteunen monteren op de stoelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2018 00:22 #175907 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Je zeg wel restauratie met linker handen maar ze beginnen toch aardig rechts te staan.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.