Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Lees meer
19-03-2018 13:46 #175917 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen

Chris Caenen schreef : Dit is makkelijker om te lassen.

Correct! Pas maken is dan wel wat meer werk.
Tip voor je plaatwerker.
Er zit een aanhechting van de c-stijl (of hoe heet dat ding) op die binnenbak.
Zorg dat je die niet stuk slijpt met het verwijderen van de oude bak.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2018 19:51 #175927 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Het voorste gedeelte van de wielrand is aan zowel de binnenkant als de buitenkant nog goed. daarom gaan wij waarschijnlijk ook de binnenwielrand afslijpen ten hoogte van de achterste wielrand buitenkant en laten wij het orginele voorste stuk zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2018 20:18 #175931 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik heb niet het idee dat ik zoveel heb gedaan behalve veel geld besteed aan onderdelen. Zoals eerder aangegeven laat ik het plaatwerk over aan iemand anders. Deze persoon doet dit in de avond en weekend uren en is daarnaast druk met nog andere zaken dus ik moet even geduldig zijn.

Uit elkaar draaien is makkelijk maar de kunde komt pas bij het terug in elkaar zetten. Gelukkig krijg ik hulp van mijn vader.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2018 21:51 #176022 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ik heb dit weekend de hoofdsteunen gemonteerd. Het was ff moeilijk om de twee stangen van de bekleding weer terug te krijgen maar het is gelukt. Stoel nummer twee ging al een stuk sneller als nummer één.

Mijn plaatwerker is druk bezig geweest met de flex. Daarnaast heeft hij de benzinetank en uitlaat verwijderd. Er kwam nog wat meer narigheid tevoorschijn. De bumpersteun bevestiging rechts achter moet vervangen worden en de Uitlaatsteun achter. Deze laatste is niet verkrijgbaar dus die moeten wij namaken. Verder zit er laswerk aan de bovenkant van de veerpoten. Deze moeten er toch uit want ik wil de verzwaarde vervangen voor standaard veren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2018 21:53 #176023 door Chris Caenen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2018 12:01 - 02-04-2018 12:05 #176193 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Zaterdag heb ik in de buurt in Duitsland 4 velgen + whitewall banden gekocht. Ik weet dat orgineel een 67'er geen White wall banden heeft maar ik vindt het wel heel mooi staan. Zeker in combinatie met de groene kleur van mijn auto. Deze kostte 450 euro met banden die 5mm profiel hebben. De witte vlakken zien er nog zeer mooit uit. Dat wordt nog poetsen en goed verzorgen om deze in dezelfde staat te houden. De verkoper had een hele mooie 64'er 2 deurs waarop hij 5,5j velgen heeft gelegd.

Ik heb nu drie opties in gedachten:
- deze velgen onder mijn auto zetten. Ik denk dat de creme kleur wel mooi staat bij het groen. Ik heb dan wel 4j ipv 4,5j op de combi en ik moet RVS ringen kopen.
- zelfde als hierboven maar dan de velgen groen laten spuiten.
- de bestaande velgen laten coaten en de banden omzetten.

Als de auto bijna af is ga ik de opties eens vergelijken.

Ik heb nog een praktische vraag. Is er ergens een overzicht welke technische artikelen er in de vkv magazine hebben gestaan. Het is fijn dat je de uitgaves allemaal terug kan kijken maar ik wil graag zoeken naar de technische artikelen zonder dat ik ze allemaal één voor één moet openen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2018 12:22 - 02-04-2018 12:42 #176196 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hierbij nog even een (hele slechte) photopaint voorbeeld.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2018 20:55 - 15-04-2018 20:56 #176464 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Weer even een update aangezien mijn plaatwerker niet stil heeft gezeten. Als eerste is hij bezig geweest met de voorschermen. De orginele spatborden waren te slecht. Zodoende heb ik twee gebruikte exemplaren op Marktplaats gekocht. De rechterkant was goed, de linkerkant had een beetje laswerk maar wel een stuk minder als de orginele. Hij heeft een aantal stukken uit het orginele spatbord geslepen die in de nieuwe spatborden worden gelast. Uit het ouden spatbord is o.a. de rand aan de deur kant uitgeslepen. Het is verrassend om te zien hoeveel roest hieronder zat terwijl het gehele spatbord is gestraald.


Vervolgens is hij gestart met de onderzije van het rechter achter zijraam. Hier zat een gat in. Hier heeft hij een plaatje ingelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2018 21:00 #176465 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen


Hierna is hij met de binnenkant van de wielbakken achter gestart. Hier zijn grote stukken uitgeslepen en hij is er nieuwe stukken aan het inlassen. De buitenkant van de wielbakken moet er nog uitgeslepen worden en hier komen compleet nieuwe in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2018 21:05 #176466 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen


Ik heb wat aankopen gedaan op marktplaats. Ik heb de sierringen gekocht voor de velgen. Ik heb andere wieldoppen gekocht. Ik heb een chrome strip voor de dakrant gekocht. En ik heb een orgineel onderdelenboek gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.