EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op dit moment ben ik meer aan het bouwen dan aan het bloggen.
Maar toch nog weer eentje:
Testen Tesla iBooster rembekrachtiger
Het was even zoeken en proberen, maar wat een remmen nu zeg!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
@Rob: Het is dat de kans niet zo groot is omdat je zo ver weg woont, maar als je eens in de buurt bent, je bent welkom.
En inderdaad, weer een item van wat de ontwikkelingslijst kan Hans.
Bij deze nog eentje, de radiateurs.
Nieuwe blogpost: Koelsysteem ontwerp definitief en ontwikkeling radiateurs
Het was uiteindelijk nog een hele klus, maar de combinatie van mijn ontwerp en het vakwerk van Chris van Hartgers Radiateuren heeft goed uitgepakt.
Alle ins en outs in de blogpost . Veel leesplezier.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Toch nog wat veranderd aan het koelsysteem ontwerp en actieve koeling toegevoegd voor de batterijen.
Alle ins en outs staan in
Actieve batterijen koeling d.m.v. airco
Maar volgens mij is het koelsysteem nu wel echt definitief.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16020-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Grappig ook dat gepuzzel, ik herken het wel. Van Pierburg heb ik vorige week de hoofdcatalogus gedownload en ik bekeek met stijgende verbazing hoeveel variaties er alleen al op het thema regelklep zijn. Waarschijnlijk pakken ingenieurs een basis-motorblok met een bodemplaat en beginnen ze daarna de zaak op te tuigen met alle randapparatuur. Om het tijdrovende gemartel met routes van slangen te voorkomen gaan ze nauwelijks shoppen in catalogussen laat staan sloperijeren maar specificeren ze gewoon aan toeleveranciers wat ze hebben willen. Ze hebben natuurlijk ook iets in het vooruitzicht te stellen; "doe er maar 125.000 stuks"
Hoe krijg je anders ooit een catalogus van 1000 pagina's.......
Lars, succes met het tijdrovende proces, ik reageer misschien niet op elke update maar geniet wel van je weloverwogen proces.
Groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ja, ik voel me hier zo langzamerhand af en toe wel een mini auto fabriekje en dan alle afdelingen bij elkaar.
Gelukkig zijn er op heel veel vlakken verschillende mensen die me helpen om de boel een beetje te doorgronden en ontwerp keuzes te maken.
Eerlijk gezegd had ik in het begin ook niet gedacht dat het zo veelzijdig en veelomvattend zou worden, maar dat maak ik er zelf natuurlijk ook een beetje van en maakt het ook leuk.
Mijn vrouw vatte het wel pakkend samen toen iemand op een verjaardag aan haar had gevraagd wat ik nu zoal deed. "Hij is een elektrische auto aan het bouwen, een waanzinnig project en ook wel een beetje waanzin".
Nu aangeland in het hoofdstuk CAN-BUS: Snelheden, protocollen, fysieke bedrading, nodes met en zonder eindweerstanden, hoeveel netwerken naast elkaar, etc etc. Ook weer reuze interessant.
Daarnaast dacht ik "even" achtergordels te kopen en daarbij ging er een hele wereld voor me open van mono-sensitief, duo-sensitief, ALR (Automatic Locking Retractor) en ELR (Emergency Locking Retractor). Uiteindelijk denk ik een mooie oplossing gevonden. Maar daarover allemaal later meer.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ik ga nog steeds voor 2019 rijden hoor!
De VKB in 2019 ga ik niet redden, dus dat moet dan maar 2020 worden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.