EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
09-02-2019 09:21 #181869 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor alle reacties!
Op dit moment ben ik meer aan het bouwen dan aan het bloggen.
Maar toch nog weer eentje:

Testen Tesla iBooster rembekrachtiger



Het was even zoeken en proberen, maar wat een remmen nu zeg!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2019 09:48 #181871 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En weer een item dat van je ontwikkelingslijstje geschrapt kan worden. Mooi om op je blog te zien hoe je dit soort dingen uitvindt en test.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2019 12:34 #181876 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat een gave update Lars, smulle van al die technische info. Heel jammer dat ik de 17de in de nachtdienst zit, had graag op en neer gereden om het eens allemaal in het echt te kunnen zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 19:53 #182180 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties.
@Rob: Het is dat de kans niet zo groot is omdat je zo ver weg woont, maar als je eens in de buurt bent, je bent welkom.

En inderdaad, weer een item van wat de ontwikkelingslijst kan Hans.
Bij deze nog eentje, de radiateurs.

Nieuwe blogpost: Koelsysteem ontwerp definitief en ontwikkeling radiateurs

Het was uiteindelijk nog een hele klus, maar de combinatie van mijn ontwerp en het vakwerk van Chris van Hartgers Radiateuren heeft goed uitgepakt.

Alle ins en outs in de blogpost . Veel leesplezier.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2019 08:50 #182360 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het punt dat "definitief" ook echt definitief is komt steeds dichterbij ;).
Toch nog wat veranderd aan het koelsysteem ontwerp en actieve koeling toegevoegd voor de batterijen.
Alle ins en outs staan in

Actieve batterijen koeling d.m.v. airco


Maar volgens mij is het koelsysteem nu wel echt definitief.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2019 21:16 #182371 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Erg leuk om je stappen te volgen Lars. Ondanks dat het technische aspect me boven mijn pet gaat is het gaaf om te zien welke vorderingen je maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
11-03-2019 08:07 - 11-03-2019 08:15 #182373 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Jongens jongens, wàt een project zeg. Wat ze bij Tesla met een heel team doen dat doe jij in je eentje.

Grappig ook dat gepuzzel, ik herken het wel. Van Pierburg heb ik vorige week de hoofdcatalogus gedownload en ik bekeek met stijgende verbazing hoeveel variaties er alleen al op het thema regelklep zijn. Waarschijnlijk pakken ingenieurs een basis-motorblok met een bodemplaat en beginnen ze daarna de zaak op te tuigen met alle randapparatuur. Om het tijdrovende gemartel met routes van slangen te voorkomen gaan ze nauwelijks shoppen in catalogussen laat staan sloperijeren maar specificeren ze gewoon aan toeleveranciers wat ze hebben willen. Ze hebben natuurlijk ook iets in het vooruitzicht te stellen; "doe er maar 125.000 stuks"

Hoe krijg je anders ooit een catalogus van 1000 pagina's.......

Lars, succes met het tijdrovende proces, ik reageer misschien niet op elke update maar geniet wel van je weloverwogen proces.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2019 01:43 #182379 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties.
Ja, ik voel me hier zo langzamerhand af en toe wel een mini auto fabriekje en dan alle afdelingen bij elkaar.
Gelukkig zijn er op heel veel vlakken verschillende mensen die me helpen om de boel een beetje te doorgronden en ontwerp keuzes te maken.
Eerlijk gezegd had ik in het begin ook niet gedacht dat het zo veelzijdig en veelomvattend zou worden, maar dat maak ik er zelf natuurlijk ook een beetje van en maakt het ook leuk.
Mijn vrouw vatte het wel pakkend samen toen iemand op een verjaardag aan haar had gevraagd wat ik nu zoal deed. "Hij is een elektrische auto aan het bouwen, een waanzinnig project en ook wel een beetje waanzin".

Nu aangeland in het hoofdstuk CAN-BUS: Snelheden, protocollen, fysieke bedrading, nodes met en zonder eindweerstanden, hoeveel netwerken naast elkaar, etc etc. Ook weer reuze interessant.
Daarnaast dacht ik "even" achtergordels te kopen en daarbij ging er een hele wereld voor me open van mono-sensitief, duo-sensitief, ALR (Automatic Locking Retractor) en ELR (Emergency Locking Retractor). Uiteindelijk denk ik een mooie oplossing gevonden. Maar daarover allemaal later meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2019 16:13 #182383 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
He Lars, geweldige update weer, interessant en weer een stap verder of eigenlijk een stap dichter bij rijden. Je gaf laatst aan dat 2019 misschien niet ging lukken maar 2020 wel. Van de ene kant jammer, van de andere kant kunnen we dan nog een jaartje langer genieten van de updates een echte technische waterval :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2019 16:18 #182384 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Thanks Rob.
Ik ga nog steeds voor 2019 rijden hoor!
De VKB in 2019 ga ik niet redden, dus dat moet dan maar 2020 worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.