EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
21-07-2018 21:57 - 21-07-2018 22:02 #177842 door Zon
Nog een optie: bij Mercedes zie je nog wel eens dat ze het als los scherm voor het dashboard plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2018 20:58 #177993 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hee, ik zie nu pas de aanvullende reacties, dank! Het forum had me hier niet meer over gemaild (of ik heb de mails gemist).
Ik heb sowieso besloten voor een 5" scherm te gaan. De A/B voorbeelden waren met een 7" versie dus dat maakt het extra lastig.
Heb nog even gekeken naar de opties:
C: Katterug dashboard gebruiken
D: pop-up. De C70 en C30 hebben een pop-up displat die dus echt opklapt en niet uit het dashboard schuift
E: gewoon permanent op het dash ter hoogte van waar normaal een toerenteller zit (zeg maar Mercedes optie)
Airco unit verplaatsen gaat hem niet worden. Daarover gaat overigens mijn nieuwste blogpost: Airco in elektrische Amazon combi
Vanwege de kachel die ik al had gemaakt ben ik namelijk rechts begonnen met een underdash optie, maar dat zit allemaal net niet lekker.

Scherm laat ik nog even bezinken. Vooralsnog is de tussenstand:
- Verkennen mogelijkheden pop-up
- Samen met de snelheidsmeter onder de verhoging en dan schermpje middenin en met behoud chromelijst onderdoor
- Gewoon op het dash op toerenteller plek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-07-2018 00:20 #177998 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Je zou ook nog kunnen onderzoeken hoe het HUD (Head Up Display) werkt van bijvoorbeeld Citroen.
Dan projecteer je op je voorruit.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 08:39 #178144 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Jan van Bochove schreef : Je zou ook nog kunnen onderzoeken hoe het HUD (Head Up Display) werkt van bijvoorbeeld Citroen.
Dan projecteer je op je voorruit.

Ook nog een leuke, Jan! Heb ik even naar gekeken. Er zijn zelfs universele HUD setjes te koop. Het vereist echter dat de informatie op het originele scherm in spiegelbeeld staat en erg basic is. Dat gaat hem niet worden.

Nog weer even een blogpost update.
Vervolg ontwerp verwarmen en koelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 09:35 #178145 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars, ik heb op mijn telefoon een (offline) nav systeem van Sygic, daar zit al een projecteersysteem in en dat uiteraard in spiegelschrift doet. Je moet het wel eerst even uitproberen want niet elke autoruit is hiervoor geschikt. Als je een gelaagde ruit hebt kan het zijn dat je een "dubbele" projectie krijgt. Verder werkt dat perfect.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 10:19 #178146 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi Jacques! Maar voor mij dus helaas geen optie gezien het scherm wat ik gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 14:00 #178151 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En naast de blogpost over Verwarmen en koelen heb ik zojuist nog weer een nieuwe blogpost live gezet:

Contactor box en batterijen bakken ontwerp definitief


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2018 00:11 #178170 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ben een beetje aan het inhalen wat betreft het bloggen dus hier alweer een nieuwe:

Vervolg airco: compressor, verdamper, condensor

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2018 16:27 #178231 door Lars Rengersen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2018 10:59 #178237 door Lars Rengersen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.