EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
31-07-2019 23:09 #184476 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik ben altijd van mening dat je niet kunt zeggen dat je iets niet kunt zolang je het nooit geprobeerd hebt.

Volgens mij sta jij daar redelijk hetzelfde in, en daarbij lijk jij ook nog eens alles te kunnen wat je probeert.

Die print ook weer, daar waar anderen (met "ervaring") falen, boks jij t met wat hulp gewoon weer zelf voor elkaar. Petje af!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2019 18:41 #184912 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor die mooie woorden Hans!

Er staat weer een nieuwe blogpost online. Deels met een herhaling van eerder uitgevoerd werk als context van de mooie mijlpaal: ik heb het schuifdak in laten bouwen.

Alle ins en outs in de blogpost:

Nieuw Hollandia stalen elektrisch schuifdak ingebouwd

Achteraf had ik het toch liever anders gedaan. Naar de dak inbouwer voor het felsen, dan stralen en in epoxy en dan nogmaals om de cassette erin te laten maken. Maar goed, het is niet anders. Ik dacht dat de bak een 180 graden fels zou krijgen en het dus niet in twee stappen kon.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2019 00:54 #184927 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wow wat GAAF Lars, echt heel mooi.
In oktober zijn we een paar nachten in Rijssen, als je dan thuis bent zou ik het graag eens in het echt willen zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2019 14:55 #184983 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Leuk! Ik hoop dat die dan thuis staat (maar ik neem aan van wel). Conform plan/intentie is hij namelijk in de maand augustus naar Carrosseriebouw Jansen gegaan voor het stralen en spuiten.


Maandag de aanpak en planning doorspreken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2019 12:01 #185394 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat een project !

Ik vond nog een leuk filmpje:

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2020 20:38 #186658 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ja, dat is ook een mooie die Audi!
Mijn update is van alweer even geleden. De auto is inmiddels gespoten en ik ben druk bezig met opbouwen.
Daardoor geen tijd om te bloggen. Even een tipje van de sluier (voor wie het niet volgt op Facebook of op Instagram )
14 oktober kwam hij terug van de straler/spuiter.

Wel heb ik laatst nog een blogpost geschreven voor AM Klassiek en die is zojuist gepubliceerd maar dat is meer een samenvatting van de stand van zaken een eindje terug:
Elektrische Volvo Amazon combi – ontwerpen batterijen bakken
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2020 10:44 #186663 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Gaaf, hij is weer groen! B)
En nu het "mooie" werk, opbouwen en assembleren, veel plezier en succes daarmee.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2020 09:52 - 29-01-2020 12:55 #186864 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik ben bezig met een nieuwe kabelboom en wil daar meteen wat wijzigingen in doorvoeren voor wat betreft de verlichting.
Hierin wil ik twee dingen anders hebben dan hoe Volvo dat deed:
1) Alle lampen achter een zekering
2) Dimlicht en grootlicht via relais om de schakelaar te ontlasten
Hiervoor heb ik bijgevoegd schema gemaakt.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken en of jullie nog suggesties / verbeteringen / wijzigingen zien.

Update: met dank aan diverse suggesties al een nieuwe versie:
Nu met aparte zekeringen voor dimlicht en grootlicht en een inline zekering voor stadslicht (en dashboard etc).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2020 23:17 #186868 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Slim oom ook je koplampen te zekeren, waarom Volvo dat niet deed is me ern raadsel. Waarschijnlijk vond men de verlichting bedrijfszekerder zonder zekeringen...

LET OP: volgens mij zit er een fout in je schema. Bij je lightswitch zitten grijs en zwart beide op aansluiting 30. Hierdoor komen de zekeringen bij je accu ahw parallel te staan hetgeen niet je bedoeling zal zijn!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2020 23:23 #186869 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Beste Lars, ik heb het bij mijn Volvo ook zo gedaan, relais voor groot en dim werkt goed tot nu toe naar behoren. (al twee jaar)


succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.