EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
12-10-2018 19:12 #179690 door Peter
Beantwoord door Peter in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars,
Ik volg je verslagen, en ik hoop als alles echt klaar is dat je er veel plezier van heb..!
Mooi verslag heb je gemaakt met ombouw naar elec stuur bekragtiger
Ikzelf heb een elec bekragitger van een Cora B, en wil deze ooit gaan inbouwen..
Groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-10-2018 11:50 #179707 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ha Lars,

Wat een leerzame updates telkens weer!
Leuk om te zien hoe jij oud en nieuw samenbrengt in jouw prachtige combi.
Ik leef met je mee als het gaat om jouw streven naar "het beste en meest toekomstbestendige".

Het is gewoon niet eerlijk, in de tijd dat dit soort projecten lopen (zeg 5 jaar) veranderd er zó veel in "de markt" dat je er soms moedeloos van zou worden.
Fabrikanten zitten natuurlijk met hetzelfde, verschil is alleen dat jij alles alleen moet doen en zij "wat meer mensen, faciliteiten en budget hebben".

Hou vol Lars en neem soms genoegen met een fraaie 8 ipv een 10, het moet wel leuk blijven hé ;-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2018 13:03 #179783 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties.
Tja, Jan, genoegen nemen met een 8 is voor mij nog wel eens moeilijk in dit verhaal.
Dit wordt ook wel weer geillustreerd aan de hand van mijn nieuwste blogpost:

Display in dashboard elektrische Volvo

Steuntje voor bovenop het dashboard plaatsen van het scherm was klaar, maar ja, een 6,5 of een 7 misschien.
Vervolgens na een hoop proberen hem toch in het dashboard gekregen.
Een heel stuk beter, die 8 wel denk ik.
Maar ja, dan drukt de connector net teveel tegen de ruitenwisser motor en haal ik alsnog de boel weer overhoop om het scherm om te draaien en tot twee keer aan toe te schuiven.
Maar goed, dan heb je ook wat (als je het mij vraagt).

Maar ja, dan zit het scherm niet meer heel goed in het zicht, dus daardoor wilde ik iets met de key parameters

Voor het hele verhaal met meer foto's die dus: Display in dashboard elektrische Volvo
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2018 15:20 #179784 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Schitterend! De technisch/ elektronische kant van het verhaal gaat me ver boven de pet, maar het blijft fascinerend om de vooruitgang te volgen. Mooi stukje werk weer!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2018 14:30 - 24-12-2018 14:31 #180992 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het heeft even geduurd, maar hier is weer een update. Dat komt niet doordat er geen voortgang is, maar omdat ik meer bezig ben met bouwen dan met bloggen. In de periode september en oktober heb ik ondermeer mijn kachel V2 gemaakt, een gecombineerde unit voor verwarming en airco met een originele Frigiking F500 underdash unit als voorkant.

Zie Gecombineerde kachel en airco behuizing op maat

Prettige feestdagen!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2019 16:47 #181142 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
De beste wensen voor 2019! Ik zeg gas erop. Mijn intentie is om dit jaar de kunnen rijden met de elektrische Volvo Amazon combi. Wish me luck, nog aardig wat werk te doen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2019 18:06 #181143 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Gaat goedkomen in 2019!

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2019 18:14 #181144 door Zon
Ja dat hoop ik ook.
Veel succes!

Het duurde overigens eventjes voordat ik de foto en het "gas erop" had gecombineerd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2019 23:48 #181147 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Veel succes Lars!!

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2019 10:19 #181151 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ben benieuwd naar het eindresultaat! Gaat vast goedkomen en ik hoop voor je dat er dit jaar elektrisch gereden gaat worden "by wire".
Ik rij alle kilometers in de naaste omgeving ook elektrisch en in een Volvo maar wel via de eenvoudige weg, een hybride gewoon van de plank.
Mijn eigen Volvo projecten staan voorlopig stil door andere projecten die eerst klaar moeten.
Succes dit jaar met de afronding, Peter.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.