EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
12-06-2017 22:09 #169691 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Tja, op het punt van E-actieradius en keuze voor stationcar heb je inderdaad wel gelijk. Ik rij ook een 145 puur voor de ruimte die ik maar soms nodig heb. Maar op die momenten is het wel heeeeel fijn dat je die ruimte hebt (bv kampeervakantie zónder dakkoffer of aanhanger).
Een ander begrip wat nog niet echt van de grond komt is het car-sharen; theoretisch zou het moeten kunnen werken want veruit de meeste auto's staan het grootste deel van de tijd stil, maar we willen kennelijk toch allemaal beschikken over onze eigen heilige koe...
Maar goed, back on topic!
Je berekende zwaartepunt van 70 cm ligt gevoelsmatig eigenlijk best hoog; moet lukken om je accu's -grotendeels- daaronder te herbergen waarmee het zwaartepunt lager komt en de wegligging alleen maar beter wordt, lijkt me.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2017 21:47 #169964 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat betreft het gewicht, ik ga gewoon straks weer wegen als de batterijenbakken erin zitten en we gaan het zien.
Nog even twee updates:
1) www.oudevolvo.nl/blog/2017/06/16/batteri...ekeken/Batterijenbak achter, masterclass autonoom rijden en combi bekeken
Met de eerste stappen van de achterste batterijenbak, de masterclass autonoom rijden van Volvo en de combi van Henk die alhier op het forum werd aangeboden bekeken en toch niet gekocht.


2) Jansen Carrosseriebouw, batterijen bak voortgang en Wolfrace velgen
Smullen op de opendag van allerlei mooie auto's en vakmanschap bij Carrosseriebouw Jansen.
Verder met mijn batterijenbak inclusief plaatwerk uit een sloper halen en nog een setje mooie Wolfrace velgen gevonden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-06-2017 18:33 #169982 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo Lars, jij gaat ook niet de weg van de minste weerstand hé. :-)

Ik vind het mooi om te lezen hoe jij gefocust blijft op het beste resultaat en geen middel onbenut laat dat te bereiken.
Mooie velgen die Wolfrace-jongens, zal goed staan onder de ama. Persoonlijk vind ik ze stoerder dan de minilite's, maar smaken verschillen.

Hou vol! groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2017 00:23 #169993 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inderdaad hele mooie velgen die Wolfrace, eigenlijk gewoon de mooiste velgen voor onder een Amazon!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2017 11:30 #169997 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik heb ze voor de 144, gestraald en gespoten, maar aarzel nog. Ze zijn heel mooi, maar of ze onder een 4 deurs 140 ook uitkomen... Maar eens een Photoshopje doen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2017 16:03 - 25-06-2017 16:04 #170004 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Tsja... Hoe ze onder een 140 staan kan je je inderdaad afvragen, Tom. Ik heb net m'n ATS velgen weer gemonteerd.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 14:28 #171070 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, door vakantie, werkdrukte en andere zaken zat er opeens een hele lange tijd tussen mijn updates.
Hier is weer een nieuwe: Prototyping en ontwerp batterijen bak achter in 3D .
De reservewiel bak uit de sloper blijkt niet goed genoeg om te gebruiken. Wel handig als vorm voorbeeld, maar ik integreer hem nu maar in de batterijen bak. Daarom dus weer aan het passen, meten en tekenen geslagen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 14:25 #171104 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ha Lars,

Wat een mooi avontuur! Je hebt een nieuwe follower.. Erg benieuwd hoe de ontwikkelingen verder zullen gaan en wat voor rijgedrag dit op zal leveren.
Succes nog even en bedankt voor het delen van de vele interessante informatie.

Hartelijke groet,

Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2017 21:18 #171284 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor je reactie! Ik ben bezig met wat doorrekeningen, maar die ogen nog wat te sportief dus moet ze nog even nalopen, update daarover volgt binnenkort.
De afgelopen tijd ben ik vooral bezig geweest met het ontwerpen en uitdenken van de batterij bakken.

Zie mijn laatste blogpost: 3D CAD tekenen van batterijen bakken

Vooral met de voorste bak ben ik een heel eind.

Complicatie is wel dat ik de eerder gemaakte steun voor de DC-DC converter weer moet los slijpen en iets verdiept weer lassen om plek vrij te maken voor de bak.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2017 07:28 - 03-09-2017 07:29 #171546 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels weer een stap verder met het ontwerp, oa de modules in detail opgemeten.


En een flowtest gedaan met de thermostatische mixer die ik gekocht had.


Voor meer foto's en details (ondermeer een 3D presentatie van mijn huidige voorste batterijen box), zie blogpost:
Vervolg ontwerp batterijen bak voor en koeling
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.