Mijn Amazon uit begin 61

Lees meer
21-10-2011 15:56 #107082 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Toch even gebeld. Hij kon zo de papieren niet vinden, dus niet bekend welk bouwjaar. Je kunt er niet mee rijden. Vanavond kwam iemand kijken en als dat niks wordt beld hij even. Heeft iemand nog een (nagenoeg) gratis plekkie voor een heeeel respectabele oude dame in de buurt van Arnhem?

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 16:02 #107084 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Amazon uit begin 61
Datum eerste toelating is 28-02-1960, maar hij kan natuurlijk al (een stuk) eerder gebouwd zijn.
Ik denk dat het chassisnummer hier meer info over kan geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 16:11 #107085 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Drukke dag. Mijn Amazon heeft ook als datum eerste toelating 28-02-1960. Maar hij is op 15 januari 1960 van de band gerold.

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 16:44 #107086 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Amazon uit begin 61
Datum eerste toelating zegt niet zoveel: mijn 144 is in november 1971 van de band gelopen, maar datum eerste toelating is juni 1972....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 17:12 #107087 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Het laatste nieuws: Ed en ik hebben deze dame gekocht en halen hem binnenkort op. Zo rij je in kleine Japanners en 2 maanden later bezit je 1,5 P1200. Nu nog even aan de vrouw uitleggen :mrgreen:

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 17:18 #107088 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Amazon uit begin 61
Gaaf, gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd of ook deze gered gaat worden of dat het helaas toch een donor wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 17:38 #107089 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Tsja, dat zal afhangen van de staat. Er is wel het een en ander aan verspijkerd in het verleden: is omgebouwd naar 12 volt, helaas. De vrouw is inmiddels ook op de hoogte en ik leef nog :lol:

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 17:48 #107090 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Amazon uit begin 61
Mooio mensen! Ik hoop dat hij te redden is, de vroege amazons worden schaars! Hou ons op de hoogte, liefst met foto's?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 19:38 #107091 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
Ondanks dat ik het frontje zeker kon gebruiken hoop ook ik dat hij gered gaat worden. Ik zou het zelf in iedergeval niet over mijn hart hebben kunnen krijgen om deze prachtige oude omwille van door mij gemiste onderdelen te kannibaliseren.
Maar mocht hij niet te redden zijn, dan houd ik me dus erg aanbevolen voor het front :D .

Veel succes Vilmar.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2011 21:16 #107865 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
Het is al weer een tijdje terug, maar zoals mensen eventueel al op mijn blogje hebben gezien hebben jullie nog wat foto's tegoed. Ook ben ik, omdat het te koud begint te worden om te spuiten, en omdat de linker voordeur mindergoed was dan voorzien, begonnen aan die mal voor de rubbers van het tochtraampje achter. Foto's plaats ik wel in dat draadje.

Mijn (zeer slechte) oude frontje met een grilletje dat ik voor een stevig bedrag op de Volvo beurs heb gekocht.

Met front en spatborden gemonteerd. Nu blijkt dus mijn voortrein scheef te zijn want mijn ene spatbord sluit goed aan bij de wielen, terwijl het andere overlapt. Ook zit er ruimte tussen de balkjes boven en de schermen (ook met nieuw front)

Zoals gezegd is het front slecht

Aan deze kant is het zelfs helemaal vervormd door een aanrijding.

Met een frontje dat ik 21 jaar geleden nieuw gekocht had en dat geduldig heeft liggen wachten.

Aangezien de binnenkant qua spuiten klaar is de handrem gemonteerd - moet nog wel afgesteld.

Het dashboard, gelukkig origineel maar wel erg vies inmiddels

En na het schuren
Dan nu een aantal foto's van de achterdeuren. Ze zijn beide volledig hard en zonder laswerk. De binnenkant is eerst schoon geschraapt, toen met thinner uitgewassen om de textiel kwijt te raken, toen geschuurd (bagger werkje) en toen zijn de niet te spuiten plekken (zoals de binnenkant van het binnen paneel etc.) met zink primer behandeld al vorens de boel in de de 2K epoxy kwam te staan.






Tenslotte, omdat ik primer over had en het dashboard aan de voorkant spuit klaar was, die ook maar mee gespoten.

Tenslotte nog twee foto's van de linker voordeur. De vorige eigenaar heeft een nieuwe onderkant (buiten) ingelast en heeft ook een stukje van de bak vervangen. Helaas is het gevolg dat de deur van onder hol is, en niet zo'n beetje ook. Op dit moment zit er al meer dan 800 gram plamuur op en voor hij strak is zit ik over de kilo. Dus die gaat de stock in en ik ben momenteel opzoek naar een harde, oude linker voordeur met geplakte rubbers. Als iemand nog wat op zolder heeft staan hoor ik het graag :D


Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.