Mijn Amazon uit begin 61

Lees meer
17-10-2011 18:48 #106947 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
@ Ed,

Ik weet te weinig van verf systemen af om zelf antwoord te kunnen geven, maar de spuiter noemde het water gedragen en het is definitief 2K verf. Dat glimmen is overigens veel mooier op foto's dan in werkelijkheid, alhoewel dat meer aan een totaal gebrek van kunde van mijn kant komt dan door de eigenschappen van de verf :oops: . Hoe ze hem af gaan spuiten weet ik niet, het is met het zelfde verf systeem, en alhoewel ik mijn best ga doen op het strak maken ga ik hem nog wel door hen laten nalopen om niet de dupe te worden van mijn eigen ijdelheid/overmoed. Het is een schadeherstel bedrijf dat ik al jaren ken en dat kwalitatief erg hoogwaardig werk aflevert, dus ik weet dat ik me voor hen niet zal hoeven te schamen als ik mijn oude dame eindelijk weer op de weg heb en haar aan jullie voor kan stellen. :D

@ Vilmar,

Dat is een heel mooie wagen die je daar hebt. Ik heb hem nog van dichtbij bekeken, maar zoals je op de foto kunt zien miste de wieldop toen toen al. Aangezien de doppen (in ieder geval de originele) er flink vast op zitten doet het verlies van die wieldoppen me het ergste vermoeden. In combinatie met wat jij op de beurs hebt gezien blijken er toch echt rotte vissen tussen de Volvo liefhebbers te zitten :cry:
Maar als de mijne af is zou ik best wel een paar foto's van de twee oude dames willen maken :D

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-10-2011 18:58 #106949 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Mijn Amazon uit begin 61
Gelukkig blijkt de wereld minder rot dan dat hij soms lijkt, lees de opmerking over de wieldoppen nog maar eens een keer goed na...

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 19:32 #106951 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Ik kan me voorstellen dat Gerben het anders opvatte. Het kon wel wat duidelijker. Zal beter m'n best doen.

Ik ben zelf ook erg content met deze schoonheid (tot en met vlinders in de buik). Als je nog in de wagen hebt gekeken zal je gezien hebben dat ik nog niet klaar ben. Hier en daar liggen nog onderdelen die bijgewerkt en weer gemonteerd moeten worden. Daarnaast zijn er nog vele andere karweitjes die je zo niet ziet. Ik denk er wel eens aan om er een draadje aan te wijden binnen deze rubriek , maar als ik dan projecten als die van jou bekijk, dan krijg ik een beetje :oops: gevoel.

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van den Berg
  • Marcel van den Berg's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17-10-2011 20:36 #106959 door Marcel van den Berg
Beantwoord door Marcel van den Berg in topic Mijn Amazon uit begin 61
Hallo Gerben en Vilmar,

Afgelopen zondag ben ik na de beurs even bij Gerben langs geweest. Erg leuk om te zien hoe zo'n oude wagen liefdevol aan een 2e leven wordt geholpen. In een jaloursmakende klusruimte overigens. ;)
Vilmar, ik zou niet wachten met een bezoekje aan Gerben tot zijn wagen klaar is. Ook in deze toestand is hij een bezoekje waard!
Gerbens amazon lijkt nu al een gewild fotomodel te worden, er zijn nu al twee amazons (en hun baasjes) die met hem op de foto willen als hij klaar is. Ik verheug me nu al op die fotosessie!
Groet, Marcel

Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 20:48 #106961 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Hoe meer Amazons hoe meer vreugd!

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de klusruimte van Gerben. Zelf heb ik die niet. De garage die ik huur is vol als de wagen erin staat en er is geen licht. Gelukkig kan ik terecht bij de stichting in Arnhem, maar een eigen klusplek is toch ook wel wat.

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 22:16 #106967 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61

"Vilmar Dijkstra" schreef:
Hoe meer hoe meer vreugd!

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de klusruimte van Gerben. Zelf heb ik die niet. De garage die ik huur is vol als de wagen erin staat en er is geen licht. Gelukkig kan ik terecht bij de stichting in Arnhem, maar een eigen klusplek is toch ook wel wat.


hehehe, geloof me, ik ben de koning te rijk met die plek. Ik heb de garage in Arnhem gezien, en die is veel beter, maar deze is om de hoek en dat maakt het mogelijk om 'even' langs te gaan. Het is van De Zilvermijn en het zijn garages van ruim 3 meter breed, in mijn geval 12 meter diep en bijna 4 meter hoog. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ze zijn standaard voorzien van water en 220 op 16 ampere. Met een opstart vertrager geschikt om in te lassen. Breedte blijft behelpenals je deuren er in wilt hangen, maar daar kan ik wel overheen komen :D

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2011 20:24 #107056 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Amazon uit begin 61
Gezien het feit dat je nog een oud front zoekt, is deze 1960-er Amazon voor 500 euro of een goed bod eventueel wat voor je
link.marktplaats.nl/494737512
Ik ken de auto of verkoper verder niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 01:05 #107063 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Dat is een hele vroege, kijk maar naar de kofferbak handgrepen, ik denk 1959.
Destijds stond er zo een bij Sjef Spijkers, misschien is het hem wel.
Deze heeft nog andere scharieren voor de motorkap.

Vilmar dit is een interessante P1200, er wordt maar laag op geboden.....als er een goed front op zit heb je de helft van de koop al verdient.
Zo te zien zijn de grille inserts ook goed.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 10:07 #107067 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijn Amazon uit begin 61

Gezien het feit dat je nog een oud front zoekt, is deze 1960-er Amazon voor 500 euro of een goed bod eventueel wat voor je
link.marktplaats.nl/494737512
Ik ken de auto of verkoper verder niet.


Kijk dat is geen geld, daar kun je nog wel een paar duizend tegen aan gooien. Zulke dingen koopjes komen altijd weer op het verkeerde moment. :cry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 15:43 #107080 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn Amazon uit begin 61
Potdomme, dat is er volgens mij een uit 1957 of 1958, want in 1959 werd de kofferdekselgreep langwerpig ipv 2-delig. Inderdaad een mooie wagen voor in ieder geval de onderdelen. Maar waar laat je dit nu weer. Mijn garage staat met 1 amazon vol, anders wist ik het wel.

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.