Het opknappen van mijn 1800E

Lees meer
09-04-2013 22:34 #125927 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Boele, als je een apart project maakt.
Dan open je eerst tunerstudio, en je eigen project.
dan open je nogmaals tunerstudio hij vraagt om te openen in hetzelfde venster selecteer je no/nee en dan heb je 2 tunerstudio's naast elkaar open staan en kan je mooi vergelijken.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2013 11:07 #125938 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Kevin de Leuw" schreef:
Boele, als je een apart project maakt.
Dan open je eerst tunerstudio, en je eigen project.
dan open je nogmaals tunerstudio hij vraagt om te openen in hetzelfde venster selecteer je no/nee en dan heb je 2 tunerstudio's naast elkaar open staan en kan je mooi vergelijken.


Thanks! Ga het proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 01:14 #126289 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Helaas na een avond stoeien met twee Megasquirt-goeroes, heb ik de 1800 nog steeds niet lopend!
Ik had de twee draden van de VR sensor omgedraaid. Je krijgt dan rare pulsen binnen. Dat was even pielen, maar opgelost. Een connector van het hoofdrelais zat niet goed geknepen, daardoor kreeg het circuit slechts 3/4V. Ook opgelost.

Uiteindelijk de juiste settings, hij ploft wel maar de startmotor draait veel te langzaam. Veel langzamer dan voorheen. Dus hebben we de accu gewisseld, na een paar keer starten hetzelfde resultaat, nog een moderne auto gepakt met startkabels, weer geen verschil.

Wat ik nu vermoed:
Ik heb een nieuwer type startmotor van een 240/740 over gekocht een tijdje terug, maar die is niet goed. Hij kreunt, af en toe tikt het startrelais raar, en wordt ontzettend heet. Tijdens starten valt de spanning naar 8Volt. Dat vindt de bobine ook niet fijn.

Massa's gecontroleerd (accu naar carrosserie en van motor naar carrosserie) die hebben wel wat weerstand, dus ga ik morgen loshalen, ontroesten en met kopervet afwerken. Ik ga toch de originele startmotor weer pakken, minder vermogen, maar die is wel goed. Tja, dat is het risico van tweedehands spullen kopen. All in the game. Maar frustrerend is het wel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 01:38 #126290 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Eerst even het onstekingstijdstip controleren, dan ploft ie mischien beter op tijd=lopen.
Of had je dat al gedaan?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 02:00 #126292 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Kevin de Leuw" schreef:
Eerst even het onstekingstijdstip controleren, dan ploft ie mischien beter op tijd=lopen.
Of had je dat al gedaan?


Ja hebben eerst geteld. Krukas op TDC 0graden, dan tanden tellen vanaf de VR sensor naar de missende tand, in mijn geval 12, dus 120graden. Maar hebben zitten spelen tussen de 110 en 130. Geen resultaat. Eerst maar die startmotor vervangen.. Dan ga ik weer proberen. Hij krijgt in ieder geval genoeg benzine, dus wellicht is hij gewoon keihard verzopen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 18:53 - 20-04-2013 19:20 #126306 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Boele Braaksma" schreef:

"Kevin de Leuw" schreef:
Eerst even het onstekingstijdstip controleren, dan ploft ie mischien beter op tijd=lopen.
Of had je dat al gedaan?


Ja hebben eerst geteld. Krukas op TDC 0graden, dan tanden tellen vanaf de VR sensor naar de missende tand, in mijn geval 12, dus 120graden. Maar hebben zitten spelen tussen de 110 en 130. Geen resultaat. Eerst maar die startmotor vervangen.. Dan ga ik weer proberen. Hij krijgt in ieder geval genoeg benzine, dus wellicht is hij gewoon keihard verzopen..


Ik moest toch de andere kant op tellen, dus 230graden. Nadat ik hier vandaag achter kwam, de startmotor weer gewisseld had voor de originele, en de grounding straps vervangen had voor nieuwe, was het starten lopen! Hij loopt alleen maar 500rpm stationair, maar blijft wel draaien! Nu rustig alles gaan tunen op benzine. Een eerste proefrit door de straat gaf al een flinke duw in de rug.

Zodra ik de koudstartinstellingen goed heb, ga ik op LPG het e.e.a. instellen. Nu zo snel mogelijk weer APK regelen.

@Joost, hoe zie je of er ruis/noise in de bekabeling zit, ik zie namelijk niets raars. Maar wellicht is dat een instelling in Tunerstudio.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 19:03 - 20-04-2013 20:28 #126307 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Kevin de Leuw" schreef:
Eerst even het onstekingstijdstip controleren, dan ploft ie mischien beter op tijd=lopen.
Of had je dat al gedaan?


Told you ;)
veel plezier en succes ermee!

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 19:06 #126308 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E
Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 19:17 #126309 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Kevin de Leuw" schreef:
Told you ;)
veel plezier en succes ermee!


Tip kwam van mijn vader. De vonk kwam compleet verkeerd, Daar kwam ik slecht achter door de wasted spark. Hij kreeg dus iedere keer een terugslag. Alleen ik kon niet beredeneren of hij dan te vroeg of te laat stond.
Uiteindelijk alle bougies er uit gehaald, injectie uitgezet en trial-error naar de 230graden gegaan. Nadat de motor liep, bleek hij precies goed te staan op 228graden.

Nu uitzoeken hoe ik de PWM klep controleer/calibreer. Ik weet niet of de stuurdraad en massa goed om zijn aangesloten. Hij zoemt wel een beetje, dus mijn idee is dat hij wel wat doet?

Hier nog een filmpje. Flink wat koelwaterdampen van de demontage. Was toen veel op de heatwrap terecht gekomen.

"Lars Rengersen" schreef:
Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal.

Thanks. Begon er langzaam een beetje hoofdpijn van te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 19:19 #126310 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Het opknappen van mijn 1800E
Dus morgen nog niet? :(

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.