Het opknappen van mijn 1800E

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20-04-2013 19:48 #126311 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
Prachtig Boele dat je hem lopend heb gekregen.
De ruis is erbij nu uit, de kabelboom liep erg dicht langs de bobine nadat deze verlegd was was het gestotter over.
Alleen als de motor koud is dan loopt hij niet mooi.
Hij loopt even en valt dan dood neer wat spelen met het gas en dan pakt hij weer op dit gaat even zo door.
Heb jij een idee waar dit aan ligt?

Kan jij nu merken of de motor beter loopt en meer vermogen heeft?
Nogmaals gefeliciteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 22:34 #126317 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Rob Spoon" schreef:
Dus morgen nog niet? :(


Ik had gehoopt dat hij vrijdag zou lopen, en ik vandaag in een paar uur hem goed lopend zou krijgen. Dan durfde ik de gok wel te nemen zonder APK. De auto heeft nu nog geen 30minuten gedraaid. Dit vind ik wel érg gewaagd. Boven de 2500rpm pakt hij nog niet goed op. Hij loopt niet lekker stationair, en LPG moet nog gedaan worden. Ik wacht even de kinderziektes af.

Gelukkig doet de Combi het goed. Dus ben er uiteraard bij! Spreken elkaar daar!

"Joost Buiting" schreef:
Prachtig Boele dat je hem lopend heb gekregen.
De ruis is erbij nu uit, de kabelboom liep erg dicht langs de bobine nadat deze verlegd was was het gestotter over.
Alleen als de motor koud is dan loopt hij niet mooi.
Hij loopt even en valt dan dood neer wat spelen met het gas en dan pakt hij weer op dit gaat even zo door.
Heb jij een idee waar dit aan ligt?

Kan jij nu merken of de motor beter loopt en meer vermogen heeft?
Nogmaals gefeliciteerd!

Poeh geen idee, ik heb in jouw settings even gekeken hoe het met de PWM zit. Ik denk dat Jeroen een andere frequentie gebruikt. Mogelijk moet ik dat ook aanpassen. Even zoeken op MSextra, voordat ik Jeroen hier mee lastig ga vallen.

Ruis: Oke, dan heb ik het niet, of heb ik er nog geen last van gehad. Autotune heb ik laten draaien, maar dan pakt hij nog steeds niet fantastisch op. Eerst maar even nadenken/verder kijken waar het fout kan gaan, dom op het gaspedaal trappen gaat niet werken in ieder geval.

Als hij wat beter loopt, kom ik een keer koffie drinken in Veghel. Wellicht kunnen we het eea afkijken/vergelijken bij elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2013 14:07 #126333 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Niet lekker stationair lopen en te laagtoerige koude start heb ik ook nog wat problemen mee.
Maar hij is heeel soepel en mooi door zijn toeren.
Heb je gereden met autotune aan? onder belasting zijn de waardes heeeel anders als zo even in de garage.
Wat is je afr/ontstekings/ve tabel? (even printscreen en uploaden)
En weet je wel zeker dat je ontsteking 100% goed staat daar je bij de eerste starten geen ontstekingslamp hebt gebruikt anders had je het wel gezien.
En heb je je injectoren laten testen op lekken en opbrengst met d-jet valt dit minder op maar bij mij waren er 2 lek.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 11:17 #126387 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Injectoren niet getest. Eerst maar met de settings rommelen, verwacht dat het dan over is. Anders andere injectoren idd.






Steve Berry, een Amerikaan die ook flink gehobby't heeft met zijn P1800 , had ooit deze files. (dyno-run) hij had toen redelijk vergelijkbare specs als mijn 1800. Maar de sparkmap lijkt mij wel erg vroeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 13:25 #126392 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Je afr tabel kan wel een stuk zuiniger en rijker tegelijk, je hetb maximaal vermogen op 12,5 en maximale zuinigheid op 16,5, dus op je cruisesnelheid en load kan hij makkelijk wat armer.
Maakt nu niks uit dat hij een beetje verkeerd staat maar als je er serieus km's mee gaat maken en de testfase voorbij is zal ik wel hiermee gaan spelen.
Je ontstekingstabel vind ik een beetje raar kijk maar eens bij 701/900/4800 toeren daar zit een wisseling in, mijn advies is eigenlijk om de ontstekingstabel welke je een standaard kan downloaden die eerst even aan te houden en zelf niks mee te rommelen ik rijd nog op de standaard ontstekingstabel.
Mijn ve waardes zijn veeeeeel hoger tussen de 50-100 maar dat zal wel aan de ecu liggen.
Zet je ontstekingstabel even goed en ga er gewoon mee rijden met de laptop eraan en waarschijnlijk zal hij na 10min veel beter lopen(op toeren dan he)
Steve Berry heeft een andere motor als jij hebt dus de ontstekingstabel kan je niet vergelijken hij heeft waarschijnlijk lagere compressie met een usa motor.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 19:08 #126402 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Het opknappen van mijn 1800E
Gefeliciteerd Boele! Het zal wel een heel getob zijn, mooi dat er nu een mijlpaal gehaald is;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 21:56 #126405 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
Veel begrijp ik niet van de tabellen maar iig mooi dat hij loopt! Suc6 met finetunen

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 23:24 #126410 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Kevin de Leuw" schreef:
Je afr tabel kan wel een stuk zuiniger en rijker tegelijk, je hetb maximaal vermogen op 12,5 en maximale zuinigheid op 16,5, dus op je cruisesnelheid en load kan hij makkelijk wat armer.
Maakt nu niks uit dat hij een beetje verkeerd staat maar als je er serieus km's mee gaat maken en de testfase voorbij is zal ik wel hiermee gaan spelen.
Je ontstekingstabel vind ik een beetje raar kijk maar eens bij 701/900/4800 toeren daar zit een wisseling in, mijn advies is eigenlijk om de ontstekingstabel welke je een standaard kan downloaden die eerst even aan te houden en zelf niks mee te rommelen ik rijd nog op de standaard ontstekingstabel.
Mijn ve waardes zijn veeeeeel hoger tussen de 50-100 maar dat zal wel aan de ecu liggen.
Zet je ontstekingstabel even goed en ga er gewoon mee rijden met de laptop eraan en waarschijnlijk zal hij na 10min veel beter lopen(op toeren dan he)
Steve Berry heeft een andere motor als jij hebt dus de ontstekingstabel kan je niet vergelijken hij heeft waarschijnlijk lagere compressie met een usa motor.


Hoezo is de maximale zuinigheid niet boven de 16:5? Ik kan er wel eens mee gaan spelen idd.
Wat bedoel je met de wisseling?

De hoogte van de VE waarden is natuurlijk verschillend per blok. Ik heb vanmiddag ongeveer 20km gereden met Autotune. Hij gaat nu echt als een raket! Heb hem nog niet verder dan 5200rpm doorgetrokken. En bij 140kmh vond ik het voor nu wel even goed. Met het extra vermogen kom ik er achter dat ik bij schakelen hem door de koppeling heen trek bij WOT. Dus even verstellen en anders een zwaardere drukgroep er in. Hij loopt koud nog steeds beroerd, en start slecht. Daar valt nog wel het eea te verbeteren.
Steve Berry heeft dezelfde compressie verhouding en vergelijkbare duratie van de nokkenas. Ga hem even mailen over de bruikbaarheid. Vervroeging lijkt mij wel erg veel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 23:35 #126412 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Ja boven 16,5 dit heb ik even van msextra geplukt, maar vergis niet met armer lopen dat de temperatuur oploopt dus 16,5 is een veilige waarde denk ik.
Als je bij dat toerental van onder naar boven leest dan heb je ff grof gezegd 20>15>12>10>12>8>6>4>2 er zit een sprongetje erin.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 14:50 #126431 door Ferdy Jongerden
Beantwoord door Ferdy Jongerden in topic Het opknappen van mijn 1800E
De resolutie op z'n benzine VE tabel is laag, maar dat komt omdat de inspuittijden van de LPG installatie een factor drie hoger liggen en daar doe je helaas vrij weinig aan. (MSx3 heeft een betere ondersteuning voor bifuel) Er valt misschien nog wel iets bij te schuiven maar volgens mij is het de bedoeling om uiteindelijk enkel te starten op benzine. Als LPG afgesteld is kan de maximale VE waarde op ~ 225 bijgeschaald worden. Voor WOT hoef je niet te rijk te gaan op LPG (ideaal rond 13.2 - 13.5 ), sterker nog je EGT neemt alleen maar toe door extra te verrijken (muv LPI). Hoe armer je gaat op LPG hoe lager de EGT. Ik zal kijken of ik het artikel nog ergens vandaan kan toveren. Goed om te horen dat je al redelijk ver gekomen bent Boele, de warming up, LPG en het overschakelen komt wel goed.

Hier staat ook veel interressants www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=267157

hier nog een stukje over de LPG timing www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=204854

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.